  • 1. Data: 2010-04-06 18:31:53
    Temat: Jakośc płytek drukowane.pl / gama
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Mam akurat pacjenta 6 mils o duzej powierzchni, więc jesli ktos jest
    zainteresowany zeby sobie podejrzeć z bliska jaką mają jakośc to:

    http://sebobialy.net/plytka/top.jpg
    http://sebobialy.net/plytka/bottom.jpg

    Oba pliki po ok. 7MB.

    Jak się chce komuś liczyć po pikselach ile faktycznie mają ściezki w
    okolicy procesora to skanowane w 1200dpi. Niestety skaner wiekowy więc i
    jakośc do d.

    Ale na oko solder maska brudna (pył pod lakierem), scieżki chyba za
    cienkie (na oko 6 mils wychodzi mi grubiej na termotransferze..., muszę
    dokładnie je pomierzyć ), opis rozmazany tu i tam (np. brak opisu gniaza
    USB), cyna gruba, szczególnie to upierdliwe na padach TQFP.

    Plytka robiona jako prototyp, źródło Eagle.

    Czy ktoś robi lepiej od gamy ;) ? Jakościowo uważam to za takie sobie.
    Lepiej to znaczy troche drożej, ale dokladniej. A może to jest całkiem
    nieźle?

  • 2. Data: 2010-04-06 19:23:44
    Temat: Re: Jakośc płytek drukowane.pl / gama
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Sebastian,

    [...]

    Prototypy zamiawiam na http://prototypy.com

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2010-04-06 19:36:38
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Prototypy zamiawiam na http://prototypy.com

    Ok, ale w czym sa lepsi? Lepsza jakość czy cena ?

  • 4. Data: 2010-04-06 19:47:31
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Sebastian,

    > Ok, ale w czym sa lepsi? Lepsza jakość czy cena ?

    Nie znam jakości prototypów Gamy - do tej pory robiłem u nich małe
    serie małych płytek. Ale zdjęcia zachęcająco nie wyglądają. Ostatnio
    robiłem dwustronne prototypy w Satlandzie (czyli prototypy.com) i
    jakość ścieżek, wierceń, metalizacji, cynowania i masek była bardzo
    dobra. Nie robiłem opisów.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 5. Data: 2010-04-06 19:58:06
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Sebastian Biały przemówił ludzkim głosem:

    > Ale na oko solder maska brudna (pył pod lakierem), scieżki chyba za
    > cienkie

    Chyba tak, bo gama podaje minimum 8/8.

    > Czy ktoś robi lepiej od gamy ;) ? Jakościowo uważam to za takie sobie.
    > Lepiej to znaczy troche drożej, ale dokladniej. A może to jest całkiem
    > nieźle?

    Ja bym powiedział, że nie ma co wybrzydzać. W satlandzie i faldruku
    cynowanie robią po soldermasce, więc wygodniej się to lutuje i maska nie
    splywa (i nie pęka jak na twoim skanie). Z kolei gama bardzo ładnie
    potrafi wycentrować otwory w padach, faldruk trochę "zezuje".

    ps. autorouterem robiłeś tą płytkę?

  • 6. Data: 2010-04-06 20:23:12
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Zbych wrote:
    > ps. autorouterem robiłeś tą płytkę?

    Tak, lenistwo ;) Brak wylanej masy, nieoptymalny układ elementów itd ;)
    Jak to w prototypie...

  • 7. Data: 2010-04-06 20:28:21
    Od: "Michał Lankosz" <m...@t...pl>

> [...]
    >
    > Jak się chce komuś liczyć po pikselach ile faktycznie mają ściezki w
    > okolicy procesora to skanowane w 1200dpi. Niestety skaner wiekowy więc i

    Gama na stronie ma napisane, że robi od 8 milsów więc ja bym się nie
    spodziewał, że 6 milsów wyjdzie tak samo dobrze. Policzyłem te piksele tak
    mniej więcej wychodzi ok. 8 pikseli, 8/1200*1000=6,6mils. Wziąłem jedną ze
    ścieżek idących do góry od TQFP z warstwy bottom.

> [...]
    > dokładnie je pomierzyć ), opis rozmazany tu i tam (np. brak opisu gniaza
    > USB), cyna gruba, szczególnie to upierdliwe na padach TQFP.

    Brak opisu to bym się burzył, gruba cyna - niestety różnie im to wychodzi.
    Na tej płytce jakoś sporo tej cyny. Gdy ostatnio robiłem zamówienie płytek z
    układem SO-20 pady były płaskie. Na przestrzeni lat natomiast zamawiam
    małymi partiami płytki z jednego projektu i za każdym razem jest inaczej.
    Czasem pod soldermaską pomarszczona miedź/cyna, czasem właśnie dużo cyny, a
    czasem bardzo ładne - przedostatnio w wakacje 2009 dostałem takie piękne.

    Michał

  • 8. Data: 2010-04-06 21:56:50
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

> [...]
    > robiłem dwustronne prototypy w Satlandzie (czyli prototypy.com) i
    > jakość ścieżek, wierceń, metalizacji, cynowania i masek była bardzo

    Potwierdzam. Również robiłem u nich trochę płytek. Dwustronne z
    metalizacją i soldermaską. Bez opisów. Jestem bardzo zadowolony zarówno
    z jakości płytek jak i z samej realizacji usługi.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 9. Data: 2010-04-07 06:49:12
    Od: "wilkxt" <w...@w...pl>

    tutaj masz dośc długi watek o plytkach
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1579983-30.htm

    Tomek W

  • 10. Data: 2010-04-07 13:23:10
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> wrote in message

    > Tak, lenistwo ;) Brak wylanej masy, nieoptymalny układ elementów itd ;)
    > Jak to w prototypie...

    .. zakręty pod kątem 90', za cienkie ścieżki gdzie w ogóle ciasno nie jest,
    itp :-)