  • Data: 2016-07-23 18:50:38
    Temat: Re: Jazda bez korka oleju
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 23 Jul 2016 10:09:25 +0200, twistedme napisał(a):

> [...]
    zima dolewke do 25% etyliny do ON. Jak byly kartki na benzyne to dizlowcy chcieli na
    tej podstawie przydzial benzyny.

    > Nie czytałeś?
    >
    > "W Mercedesie W115 z lat 70. ubiegłego wieku fabryczna instrukcja
    > obsługi dopuszczała w warunkach zimowych, w razie braku mrozoodpornego
    > paliwa, dolewkę nawet 30 proc. benzyny! Wielu kierowców starszej daty
    > wciąż o tym pamięta i usiłuje samodzielnie ,,poprawiać" właściwości
    > paliwa nawet w nowoczesnych dieslach - zwykle z fatalnym skutkiem."

    No ja takich znam co leją i to do całkiem nowych silników.
    W natychmiastowe skutki jednak trudno uwierzyć, ale jakaś statystyka jak to
    wpływa na żywotność pompy wysokiego ciśnienia byłaby ciekawa.