    From: Michoo <m...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jebany system
    Date: Fri, 21 Dec 2012 15:53:05 +0100

    On 20.12.2012 22:51, John Kołalsky wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > Przecież to zatrzymanie pojazdu z pierwszeństwem nigdy nie będzie
    > ustąpieniem pierwszeństwa bo takiego wymogu nie ma ani (jak mniemam)

    Nie musi być wymogu - ustąpienie pierwszeństwa to _sytuacja_ w której
    jeden kierujący powstrzymuje się od ruchu, żeby nie musiał zrobić tego
    drugi kierujący.

    Np.:
    wczoraj lekko zwolniłem dzięki czemu kierujący z lewego pasa mógł
    wjechać przede mnie na prawym pasie - ustąpiłem mu pierwszeństwa (stan
    faktyczny), mimo, że żaden przepis tego nie regulował.
    Jakiś czas później na skrzyżowaniu wcisnąłem się przed ciężarówkę -
    ponieważ rozpędzała się dość powoli to nie było wymuszenie pierwszeństwa.
    A dzisiaj wyjeżdżając z podporządkowanej wjechałem w lukę między
    samochodami ustawiającymi się na światłach, ponieważ kierujący za mną
    musiał z tego powodu chwilę wcześniej przyhamować to formalnie było to
    wymuszenie.

    > przepisu (prawa które definicję ustępowania zawiera), który pozwala
    > ustępować.

    Jest definicja ustąpienia pierwszeństwa.

    Michoo