eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika"Jebłem"... (uwaga, słownictwo) Prawie OT, ale techniki tyczy, więc przyszłość świata... › Re: "Jebłem"... (uwaga, słownictwo) Prawie OT, ale techniki tyczy, więc przyszłość świata...
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Sat, 28 Apr 2018 06:53:15 -0700 (PDT)
    Subject: Re: "Jebłem"... (uwaga, słownictwo) Prawie OT, ale techniki tyczy, więc
    przyszłość świata...
    From: s...@g...com

    W dniu sobota, 28 kwietnia 2018 07:49:08 UTC-5 użytkownik HF5BS napisał:
    > Użytkownik <s...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Tutaj nie da się idealnie oddzielić pychy i dumy, od suchej informacji.
    > Nawet ksiądz na kazaniu mówił, że bez odrobiny choćby pychym on by żadnegoi
    > kazania nie wygłosił. A ten akurat ksiądz ma bardzo dobre kazania. Który to,
    > to może niektórzy się domyślają...

    A rzeczywiscie, ostatnio widze ze odrobina poczucia wartosci i pokazywanie tego mocno
    pomaga w byciu postrzeganym jako powazny czlowiek.

    > Owszem, wiele dawniejszych umiejętności dziś już jest mało przydatnych. Mnie
    > tylko chodzi o to, by ktoś jeszcze je posiadający, nie był z tego powodu
    > "gorszy".

    A tego to nigdzie nie pisalem. I mysle ze nikt tu tego nie sugeruje. Takowoz w
    flejamach i zyciu nie spotkalem sie z takim podejsciem.
    To raczej w druga strone dziala: Nie umiesz tej malo pozytecznej umiejetnosci? Tos
    burak. A tak tez nie jest.

    I wracajac nieco do tematu. Nie umiesz ogarnac zegara analogowego? Jak ci
    niepotrzebne tos nie burak. Ale jak ci potrzebne a pyskujesz z wyzszoscia ze to
    gupie, tos burak i tyle. No chyba ze masz lepsza metode na ogarniecie tematu to w
    sumie burak mozesz byc ale ogarniety i dajacy se rade ;)

    > Takowoż. Zatem na głupków należało by np. uznać tych, co to kują zbroje
    > rycerskie na kształt średniowieczny i urządzają sobie turnieje, czy babrają
    > się w dymarkach... przecież po co dziś umiejętność odpieprzania turniejów
    > rycerskich, czy średniowiecznego wytopu metali różnych?

    Ja tego nie twierdze. Kazda umiejetnosc warta tyle ile z niej ma pozytku posiadacz.
    Dzis niektorzy kuja te zbroje i kase czepia calkiem fajna. Ergo: niegupki.

    > Ano. Idąc dalej, można by się do kogoś przyczepić, że jego hobby jest "ałt",
    > przestarzałe, bo może na czasie było 80 lat temu. To prawda, niektóre
    > aspekty rzeczzywiście są na dziś przestarzałe, ale to nie znaczy, że się nie
    > sprawdzają. Przykład - powódź '97, pewnie niektórzy się domyślają, o czyzm
    > myślę? Pozdro dla ekipy SR6F, która dzielnie utrzymywała (nie bez
    > "wypadków", ale już nie pamiętam, co padło) przy życiu to grzejące się do
    > czerwoności urządzenie. Roman powinien wiedzieć o czym mówię, urządzenie
    > jest z jego miasta.

    Moze i jest, ale dla posiadacza wartosc ma. Nie zawsze ekonomicznie na plus ale taki
    jest charakter hobby.

    > Ja myślę, że człowiek, który wie, ale z jakiegoś powodu nie chce, bądź nie
    > może, zachowa się zupełnie inaczej od kanapowego ignoranta, przede
    > wszystkim, będzie cicho. A jak już się wypowie, to asertywnie (termin
    > niezwykle często źle definiowany i bardzo źle używany - asertywnym może jak
    > najbardziej być osoba mocno od kogoś zależna), czyli w sposób, który
    > pozwalając przedstawić swoje konkretne zdanie, nie uczyni dyskomfortu,
    > krzywdy, innym osobom, szanując ich odmienne zdanie.

    Zupelna zgoda. Tyle ze czasem umiejetnosci wypowiedzi brak i sie ludzie czasem nie
    rozumieja. Taki urok sztuki dyskusji.

    Ostatnio sie dowiedzialem ze trzeba byc nieco ostroznym w mowieniu komus "good luck"
    bo moze to uznac za szydercze. I w sumie czasem moze byc :)

    > Nie zzawsze się da wskazać. Może w uproszczeniu - niekiedy widać takie
    > podejście, które w razie takiego, czy innego problemu (tu: brak umiejętności
    > wskazówek), przypomina zamiast próby jakiegoś zaradzenia, to podmiecenie
    > kurzu pod dywan (tu: to likwidujemy zegary wskazówkowe).

    A tu sie zgadzam, inicjalnie uznalem ze problemem jest to ze dzieci nie umieja och
    obslugiwac. Ale rzeczywiscie usuwanie ich na sile jest niemadre.