    From: Zbyszek9 <z...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jeep i zaciski przód
    Date: Sun, 27 Oct 2013 10:46:37 +0100

    W dniu 2013-10-27 08:48, MarcinJM pisze:
    > Witam
    > Kumpel przyjechal do mnie jakims jeep'em, ze mu cos z hamowaniem sie
    > dzieje.
    > Porozbieralem zaciski a tam radosna tworczosc: balekitowe tloczki.
    > Przegrzane, popekane, pokruszone. Masakra.
    > Wymienilem na normalne, stalowe, ale nie ukrywam, ze moje przemyslenia
    > odnosnie pomyslodawcy materialu na tloczki nie sa do zacytowania.
    > Pewnie policzyli, ze ew. odszkodowanie za czyjes zycie wyjdzie taniej,
    > niz pakowanie tloczkow ze stali.
    > Amerykanie.

    A czy balekit to to samo co bakelit ? :

    Bakelit pomimo niezbyt dużej wytrzymałości mechanicznej i sporej
    kruchości, przez wiele lat był jedynym masowo stosowanym tworzywem
    sztucznym. Jego głównymi zaletami jest niepalność, nietopliwość,
    nierozpuszczalność, niskie przewodnictwo elektryczne, słaba przewodność
    cieplna oraz względnie duża odporność chemiczna.
    Stosowane było przede wszystkim w przemyśle elektrotechnicznym jako
    materiał konstrukcyjny i izolacyjny, oraz w wielu innych zastosowaniach,
    gdzie potrzebne było tworzywo odporne na szereg czynników, a
    jednocześnie możliwe do formowania w niemal dowolnych kształtach
    (poprzez odlewanie lub prasowanie proszku) i podatne obróbce mechanicznej.

    Wiele razy widziałem tłoczki wykonane z bakelitu zresztą nie tylko
    tłoczki . Kopułki aparatu zapłonowego , obudowa cewki zapłonowej i wiele
    innych z starszych samochodach . A jeżeli popękane i pokruszone to
    pewnie młotkiem ktoś w cylinderek napi.....lał .