  • 1. Data: 2013-10-27 08:48:01
    Temat: Jeep i zaciski przód
    Od: MarcinJM <m...@o...pl>

    Witam
    Kumpel przyjechal do mnie jakims jeep'em, ze mu cos z hamowaniem sie dzieje.
    Porozbieralem zaciski a tam radosna tworczosc: balekitowe tloczki.
    Przegrzane, popekane, pokruszone. Masakra.
    Wymienilem na normalne, stalowe, ale nie ukrywam, ze moje przemyslenia
    odnosnie pomyslodawcy materialu na tloczki nie sa do zacytowania.
    Pewnie policzyli, ze ew. odszkodowanie za czyjes zycie wyjdzie taniej,
    niz pakowanie tloczkow ze stali.
    Amerykanie.

    MarcinJM gg: 978510
    kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
    przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"

  • 2. Data: 2013-10-27 10:46:37
    Temat: Re: Jeep i zaciski przód
    Od: Zbyszek9 <z...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-10-27 08:48, MarcinJM pisze:
> [...]
    > odnosnie pomyslodawcy materialu na tloczki nie sa do zacytowania.
    > Pewnie policzyli, ze ew. odszkodowanie za czyjes zycie wyjdzie taniej,

    A czy balekit to to samo co bakelit ? :

    Bakelit pomimo niezbyt dużej wytrzymałości mechanicznej i sporej
    kruchości, przez wiele lat był jedynym masowo stosowanym tworzywem
    sztucznym. Jego głównymi zaletami jest niepalność, nietopliwość,
    nierozpuszczalność, niskie przewodnictwo elektryczne, słaba przewodność
    cieplna oraz względnie duża odporność chemiczna.
    Stosowane było przede wszystkim w przemyśle elektrotechnicznym jako
    materiał konstrukcyjny i izolacyjny, oraz w wielu innych zastosowaniach,
    gdzie potrzebne było tworzywo odporne na szereg czynników, a
    jednocześnie możliwe do formowania w niemal dowolnych kształtach
    (poprzez odlewanie lub prasowanie proszku) i podatne obróbce mechanicznej.

    Wiele razy widziałem tłoczki wykonane z bakelitu zresztą nie tylko
    tłoczki . Kopułki aparatu zapłonowego , obudowa cewki zapłonowej i wiele
    innych z starszych samochodach . A jeżeli popękane i pokruszone to
    pewnie młotkiem ktoś w cylinderek napi.....lał .

  • 3. Data: 2013-10-27 11:18:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 27 Oct 2013 10:46:37 +0100, Zbyszek9 napisał(a):
    > Bakelit pomimo niezbyt dużej wytrzymałości mechanicznej i sporej
    > kruchości, przez wiele lat był jedynym masowo stosowanym tworzywem
    > sztucznym.

    Z braku innych.

    > Jego głównymi zaletami jest niepalność, nietopliwość,
    > nierozpuszczalność, oraz względnie duża odporność chemiczna.

    Jak wielu innych zywic

    > niskie przewodnictwo elektryczne, słaba przewodność cieplna

    Jak wszystkie tworzywa sztuczne. No - prawie wszystkie.

    > Stosowane było przede wszystkim w przemyśle elektrotechnicznym jako
    > materiał konstrukcyjny i izolacyjny,

    Przyznaje, mial zalety. Troche mnie nawet dziwi taki osprzet z
    termoplastow.

    > Wiele razy widziałem tłoczki wykonane z bakelitu zresztą nie tylko
    > tłoczki.

    Tloczki hamulcowe ? Dziwne.
    Choc ostatnio to cala pompe sprzegla z plastiku robia ..

    > Kopułki aparatu zapłonowego , obudowa cewki zapłonowej i wiele

    Kopulki tak ..

    > innych z starszych samochodach. A jeżeli popękane i pokruszone to
    > pewnie młotkiem ktoś w cylinderek napi.....lał .

    No, tam jednak i wysokie temperatury, i duze sily.

    Ostatnio ma jednak wade - nie nadaje sie do recyklingu.
    Ale nadaje sie jako paliwo do elektrowni, bo niepalnosc jest
    ograniczona :-)

    J.

  • 4. Data: 2013-10-27 12:10:43
    Od: MarcinJM <m...@o...pl>

    W dniu 2013-10-27 10:46, Zbyszek9 pisze:

    > A czy balekit to to samo co bakelit ? :

    Bakelit oczywiście.

  • 5. Data: 2013-10-27 12:12:59
    Od: MarcinJM <m...@o...pl>

    W dniu 2013-10-27 11:18, J.F. pisze:
    > Tloczki hamulcowe ? Dziwne.
    > Choc ostatnio to cala pompe sprzegla z plastiku robia ..

    Awaria pompy sprzegla nie niesie za soba az takiego zagrozenia, no i
    sily nie takie.

    > No, tam jednak i wysokie temperatury, i duze sily.

    Spekanie nieudarowe. Zmeczenie

  • 6. Data: 2013-10-27 12:37:20
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Sunday, October 27, 2013, 11:18:30 AM, you wrote:

> [...]

    [...]

    > Przyznaje, mial zalety. Troche mnie nawet dziwi taki osprzet z
    > termoplastow.

    Chyba zapomniałeś, jak bardzo kruchy jest bakelit... No i ten
    twarzowy, czarny kolor, pasujący do wszystkiego.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 7. Data: 2013-10-27 12:44:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 27 Oct 2013 12:37:20 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F.,
    > [...]
    > Chyba zapomniałeś, jak bardzo kruchy jest bakelit...

    Lepiej miec kruchy, niz np bezpiecznik topniejacy pod wplywem drobnego
    przegrzania, w ktorym elementy metalowe pod napieciem sie przestawiaja
    :-)

    >No i ten twarzowy, czarny kolor, pasujący do wszystkiego.

    Bezpiecznikom czy skrzynce elektrycznej az tak bardzo nie przeszkadza.
    Ani osprzetowi wewnatrz niej.

    J.

  • 8. Data: 2013-10-27 17:00:50
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 27 października 2013 12:10:43 UTC+1 użytkownik MarcinJM napisał:

> [...]
    >
    > MarcinJM gg: 978510
    >
    > kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
    >
    > przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"

    A może jebonit?

  • 9. Data: 2013-10-27 20:06:49
    Od: MarcinJM <m...@o...pl>

    W dniu 2013-10-27 17:00, k...@g...com pisze:
    > A może jebonit?

    Moze. W kazdym razie material, ktory wygladal niewlasciwie w miejscu, w
    ktorym go uzyto.

  • 10. Data: 2013-12-19 16:13:53
    Od: Wicio <w...@g...pl>

    jest balekit i bakelit tak jak amelinium i aluminium ;))

    --
    *****
    Wicio