eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJeszcze raz o pogłębianiu bieżnika-opona terenowa AT › Re: Jeszcze raz o pogłębianiu bieżnika-opona terenowa AT
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
    From: BartekK <s...@d...org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jeszcze raz o pogłębianiu bieżnika-opona terenowa AT
    Date: Mon, 23 Jul 2012 16:45:06 +0200
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 36
    Message-ID: <jujo82$v1$1@mx1.internetia.pl>
    References: <juj5at$ek3$1@mx1.internetia.pl> <juj5lh$g48$1@mx1.internetia.pl>
    <juj63l$iak$1@mx1.internetia.pl> <juj6sr$lmf$1@mx1.internetia.pl>
    <juj8ii$nq$1@mx1.internetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: drut.org
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1343054914 993 77.252.249.9 (23 Jul 2012 14:48:34 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 23 Jul 2012 14:48:34 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <juj8ii$nq$1@mx1.internetia.pl>
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:14.0) Gecko/20120713 Thunderbird/14.0
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2460441
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2012-07-23 12:17, Nix pisze:
    > W dniu 2012-07-23 11:48, BartekK pisze:
    >
    >>
    >> No to jeśli z 10mm zostało 2.5mm to opona jest raczej do wyrzucenia. Pod
    >> tym co masz teraz, do drutów - ile może być gumy? 2-3mm? Tam nie ma już
    >> zbyt wiele miejsca do rycia w głąb.
    >>
    >
    > Zgadza się z grubsza, gumiarz twierdzi że tam jest ze 4mm gumy przed
    > osnową i że on te 2mm pogłębi no i dojeżdzę do końca sezonu.
    > Tylko że to ja będę jeździł, nie on i bojąc się o bezpieczeństwo pytam :)
    > A że cudów z tej opony już nie będzie to wiadomo, chodzi mi tylko czy
    > można pójść na taki układ czy absolutnie nie.
    Tak jak ci kolega odpowiedział - jeśli jesteś pewny że nie będziesz
    jeździł z prędkościami, przy których oderwanie się z opony bieżnika
    (przy hamowaniu/zakręcie) od drutów - nie spowoduje zagrożenia - to ok.

    Wiele osób jeździ "drutowanymi" autami, czyli np z łysymi oponami, z
    zużytymi amortyzatorami itp niesprawnościami - bo wiedzą że jeżdzą tym
    autem tylko np. do lasu na polowanie, albo tylko po wiosce po szutrowej
    drodze dowieźć obiad na pole mężowi - i to rozumiem, i wcale się nie
    czepiam - narzędzie (takie jak auto) powinno być dostosowane do
    potrzeb/zastosowania, a używający narzędzia (auta) musi być świadomy
    ograniczeń i ewentualnego ryzyka...

    Ale mam nadzieję że cenisz swoje i innych bezpieczeństwo, i potrafisz
    sobie wyobrazić co by się stało, gdyby podczas awaryjnego hamowania z
    opony wierzchnia gumowa warstwa z bieżnikiem "zjechała" jak skórka z
    pomarańczy, bo warstwa gumy na drutach była zbyt cienka i ją zerwało?


    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: