  • 1. Data: 2016-11-16 10:51:53
    Temat: Re: JotaFon ;)
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    > Ktoś tu chciał Jotę za 5 stów. Oto Jota:
    >
    > http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_346981.html?v
    ip=173946 $ 135,99

    > Kupno z tego linku może dać mi zarobek, ale nie wiem, czy da.
    >
    > Można też dokonać innej autoreklamy -- ponoć skutecznie obniżającej
    > cenę o 10%. Po szczegóły -- do Googli, bo nie mam ochoty na szukanie...
    >
    > Wprawdzie dolce podskoczyły, ale nawet bez opustów z reklam to
    > nadal tylko nieco więcej niż 5 stów.
    >
    > Moja ocena? -- amoled to fajna sprawa, ale A4.4 to raczej staroć.
    > GG3 też nie jest już hitem.

    Specyfikacja zajebista, żeby tak był dostępny w polskim sklepie.
    Oczywiście za taką cenę.

    Ja po telefonie oczekuję głównie dobrego zasięgu i jakości połączeń,
    aktualizowanego systemu, wydajnej baterii i dużoo miejsca na aplikacje.
    Amoledy czy GG to już całkowicie dalszy plan.

  • 2. Data: 2016-11-16 21:38:12
    Od: h...@g...com

    > Specyfikacja zajebista, żeby tak był dostępny w polskim sklepie.
    > Oczywiście za taką cenę.

    Zajebista powiadasz?
    4G: FDD-LTE 1800/2100MHz
    I tylko tyle.

    --
    Heniek

  • 3. Data: 2016-11-16 23:39:48
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Specyfikacja zajebista, żeby tak był dostępny w polskim sklepie.
    > Oczywiście za taką cenę.
    >
    > Ja po telefonie oczekuję głównie dobrego zasięgu
    tego nie sprawdzisz, a 70% zasięgu zależy od BTSów. a tutejśi bywalcy
    nie potrafią przełączyć w playu automatu na wybór ręczny
    > i jakości połączeń,
    czyli musisz mieć g3 i super audio czy jaktam się to nazywa
    > aktualizowanego systemu,
    symbiana, windowsa
    > wydajnej baterii
    czyli jakiś malutki ekran i napewno nie chcesz smartfona.
    > i dużoo miejsca na aplikacje.
    jakie aplikacje. w sensie telefon używasz jako pendrive? Chyba nie, więc
    jendak chcesz androida? A czas i jakość pracy aplikacji ma znaczenie? Bo
    dla mnie pierwszorzędne. Po kija mi nawigacja jak muszę czekać kikla
    minut na uruchomienie, potem kwadrans na wczytanie mapy?
    > Amoledy czy GG to już całkowicie dalszy plan.
    w tym mętliku wymagań? Nic mnie nie zdziwi.

    ToMasz

  • 4. Data: 2016-11-17 03:51:09
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 16.11.2016 o 23:39, ToMasz pisze:
    > tego nie sprawdzisz, a 70% zasięgu zależy od BTSów.

    Jest to tzw. trzecia prawda.
    Szczególnie dobrze to można zaobserwować, kiedy dwa aparaty leżą obok
    siebie i jeden wykazuje pełny zasięg a w drugim widać pełne zero.
    --
    Akarm
    http://www.bykomstop.avx.pl

  • 5. Data: 2016-11-17 08:29:46
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 17.11.2016 o 03:51, Akarm pisze:

    > Jest to tzw. trzecia prawda.
    > Szczególnie dobrze to można zaobserwować, kiedy dwa aparaty leżą obok
    > siebie i jeden wykazuje pełny zasięg a w drugim widać pełne zero.
    ale w 90% przypadków, każdy z nich korzysta z innego BTSa (nad czym
    można czasem zapanować), albo jest tak jak w moim galaxy s4, gdzie
    zawsze, w piwnicy w winndzie, masz przynajmniej 4 kreski, ale jak
    zaczniesz wybierać numer, to już jest wybieranie.... wybieranie....
    wybieranie.... tyk! jedna kreska i dopiero słychać sygnał dzwonienia.

    ToMasz

  • 6. Data: 2016-11-17 09:58:17
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2016-11-16 o 21:38, h...@g...com pisze:
    > Zajebista powiadasz?
    > 4G: FDD-LTE 1800/2100MHz
    > I tylko tyle.

    Powiadam.. LTE w telefonie spokojnie mogę sobie darować. Jedyne do czego
    mógłbym się doczepić w tym modelu to baardzo staraa wersja Androida.

  • 7. Data: 2016-11-17 10:02:05
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2016-11-16 o 23:39, ToMasz pisze:

> [...]
    > czekać kikla minut na uruchomienie, potem kwadrans na wczytanie mapy?
    > w tym mętliku wymagań? Nic mnie nie zdziwi.

    Mętlik to robisz ty, takim cytowaniem. Po kolei:

    Jest w domu kilka telefonów, jest tablet. W żadnym z nich nie jest na
    tyle sygnał dobry żeby można np. siedzieć w fotelu czy leżąc na kanapie
    normalnie rozmawiać, na rozmowy konieczne jest wyjście z domu.
    Powiedziałbym - pies tam drapał, pewnie nie ma sprzętu z odpowiednio
    czułą anteną, ale jest modem, jakiś model Huawei, wpięty w laptop w
    każdym zakątku domu ma zasięg, i to taki prawie na maksa. A więc można.
    BTSy maja tu tyle do rzeczy że mają lokalizację w około 8km oddaleniu od
    mojego adresu.

    Do dobrej jakości połączeń nie trzeba 3g a dobrego pod tym względem
    telefonu. Np. wyposażonego w tłumik szumów.

    Albo Androida.

    Gdy kupiłem swój obecny telefon (4,5' ekran) to średnio bateria (2000mA)
    wytrzymywała tydzień bez ładowania, max 9 dni. A więc może być wydajna
    bateria przy w miarę dużym wyświetlaczu.

    Miejsce np. na aplikacje typu mapa Europy do nawigacji. Jak już pisałem
    Amoledy GG super wydajne procesory to dalszy plan. Zresztą wyświetlacza
    Amoled bym chyba i tak nie wybrał mając wybór.

  • 8. Data: 2016-11-17 14:22:47
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 17.11.2016 o 08:29, ToMasz pisze:

    > ale w 90% przypadków, każdy z nich korzysta z innego BTSa

    Mowa jest o czymś innym. O telefonach, nie o BTSach. Chodzi o zasięg
    telefonu. Powtórzę: Trybunowi chodziło o zasięg telefonu.

    Jeszcze raz:

    Tłumaczę: jest to g... prawda, nie pisz bzdur.
    Sprawdzisz, bo zasięg aparatu w 100% zależy od aparatu.

    Z jednego można normalnie rozmawiać a dzwoniąc na drugi słyszy się
    komunikat: "abonent czasowo niedostępny lub ma wyłączony telefon".
    Dla pryszczatej młodzieży to nieważne, najważniejsze żeby był dobry
    ekran i fajne gierki, ogólnie - szpan.
    Dla mnie najistotniejsze w telefonie są trzy parametry:
    1) - zasięg
    2) - zasięg
    3) - zasięg
    Dodatkowo przydaje się długi czas pracy miedzy ładowaniami.
    --
    Akarm
    http://www.bykomstop.avx.pl

  • 9. Data: 2016-11-17 14:40:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Akarm" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]

    >Jeszcze raz:

    >Tłumaczę: jest to g... prawda, nie pisz bzdur.
    >Sprawdzisz, bo zasięg aparatu w 100% zależy od aparatu.

    Sprawdzisz i nie sprawdzisz.
    Trybun ma dom na zadupiu, zasieg BTS slaby, to moze porownac rozne
    telefony.
    Ale nie dowie sie o "zasiegu" telefonu pytajac innych na grupie, czy
    patrzac na wskazniki w Miejskiej Macalni.

    U mnie telefon dziala prawidlowo nawet zamkniety w kuchence
    mikrofalowej (wylaczonej oczywiscie).
    No ale ja mam do najblizszego BTS 100m :-)

    Co mnie prawde mowiac niepokoi, bo sie zastanawiam czy uciekac z
    kuchni na czas uzywania, czy nie trzeba ...

    >Z jednego można normalnie rozmawiać a dzwoniąc na drugi słyszy się
    >komunikat: "abonent czasowo niedostępny lub ma wyłączony telefon".

    Powiem tak - przychodzi SMS "numer XXX zostawil wiadomosc na poczcie
    glosowej".
    Ki czort - od godziny siedze przy stole, telefon obok, i nic nie
    dzwonil.

    A do BTS gora 500m, bo ten o 50m to nawet nie wiem z jakiej sieci.

    Zly zasieg telefonu ?

> [...]
    >ekran i fajne gierki, ogólnie - szpan.
    >Dla mnie najistotniejsze w telefonie są trzy parametry:

    No widzisz, a ja rozmawiam malo, w lesie nie mieszkam, za to doceniam
    inne zalety smartfonu.

    >Dodatkowo przydaje się długi czas pracy miedzy ładowaniami.

    Ale takich juz nie robia :-(

    No chyba, ze wlasnie Yotaphone - jeden ekran e-ink moglby pozwalac na
    oszczedna prace ... ale te p** androidy nie tylko przez ekran doja
    baterie :-(

    J.

  • 10. Data: 2016-11-17 18:52:39
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 17.11.2016 o 14:40, J.F. pisze:
    > Sprawdzisz i nie sprawdzisz.
    > Trybun ma dom na zadupiu, zasieg BTS slaby, to moze porownac rozne
    > telefony.

    Ja niespecjalnie na zadupiu, raczej środek Warszawy i telefony mogłem
    sprawdzać.

    > Ale nie dowie sie o "zasiegu" telefonu pytajac innych na grupie, czy
    > patrzac na wskazniki w Miejskiej Macalni.

    Ja kiedyś, ponieważ miałem dość braku zasięgu, zostawiłem w punkcie (to
    była jeszcze Idea) spory zastaw, wziąłem kilka (6-7) telefonów i
    przejechałem się do marketu, gdzie w środku był słaby sygnał. Wyszło, że
    najgorszy był Ericsson, później Sony. Nokia pokazywała zasięg cały czas.
    Z Sony, Sony-Ericsson nic się nie zmieniło. Zarówno z SE jak i później
    ze smartfonami Sony było tak samo. Pomagała wyłącznie wymiana na Nokię
    ewentualnie Samsunga.

    > U mnie telefon dziala prawidlowo nawet zamkniety w kuchence mikrofalowej
    > (wylaczonej oczywiscie).
    > No ale ja mam do najblizszego BTS 100m :-)

    Moja koleżanka, żeby nie biegać w poszukiwaniu sygnału na działce nad
    Narwią, podłączała aparat (chyba LG) pod antenę zewnętrzną mocowaną na
    drzewie. Ja z Nokią 6310 nie miałem tam problemu. :)

> [...]
    > Ki czort - od godziny siedze przy stole, telefon obok, i nic nie dzwonil.
    >
    > A do BTS gora 500m, bo ten o 50m to nawet nie wiem z jakiej sieci.

    Pół biedy, jeśli widzisz, że zasięgu brak. Poczekasz, przemieścisz się i
    wreszcie zadzwonisz. Gorzej kiedy to ty jesteś niedostępny. :(
    Ja przez to straciłem miejsce w kolejce do operacji. Ze szpitala nie
    mogli się do mnie dodzwonić.
    Kiedyś koledze w garażu pod jego blokiem udowodniłem marność smartfonu
    Sony. Cieszył się bardzo nowym zakupem i mina mu zrzedła, kiedy okazało
    się, że nie może zatelefonować, mimo że na ekranie widać kilka kresek
    sygnału. Ja ze swojej Nokii do niego zadzwoniłem, ale był tylko
    tradycyjny komunikat: "Abonent czasowo niedostępny lub ma wyłączony
    telefon".

    > doceniam
    > inne zalety smartfonu.

    To tak, jak ten mój kolega! ;)

    > Ale takich juz nie robia :-(

    Dlatego moja stara Nokia 6310 ma nową baterię i chyba nieprędko pójdzie
    na emeryturę. Telefon nie może mieć problemów z zasięgiem.
    --
    Akarm
    http://www.bykomstop.avx.pl