  • Data: 2014-12-22 22:45:12
    Temat: Re: Jutro otwarcie obwodnicy Poznania (w całości)
    Od: WildS <f...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2014-12-22, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    > Tez.
    > Jest jeszcze przykład bardziej ekstremalny.
    >
    > Gniezno -> Tarnowo Podgórne.
    > Trasa przez 5 i miasto - 67km
    > Trasa przez S5 i A2 i S11 - 80km
    >
    > Sam jestem ciekaw którędy jeżdzą.
    > Czas w zaleznosci od korków pewnie troche lub bardzo korzystny na korzysc
    > dłuższej trasy.
    > Ciekawe ktoredy tirowiec zrobiłby taka trase.

    Zależy od firmy - im większy dziadtrans z większym szrotem to bardziej
    "oszczędza" na viatolu. Tacy z najbardziej żydujących firm, w
    najbardziej rozklekotanych autach, z viatolem, który dodatkowo kierowca
    musi doładowywac ręcznie, bez wątpienia pojadą przez miasto. Najczęściej
    mają to wręcz nakazane - w celu ominięcia viatola na S5.

    Swego czasu zrobiłem sobie porównanie. Odkąd otworzyli S5 na euro2012 to
    tego samego dnia już nią jechałem i prawie zawsze wybierę tę właśnie
    drogę bo w firmie, dla której jeżdżę nie omijamy viatola.

    Musiałem kilka razy zajechać np. do Swarzędza na serwis albo na A2 był
    wypadek. Mierzyłem sobie wtedy czasy. W środku nocy przy zerowym ruchu
    przejazd tirem z Gniezna przez środek Poznania do Tarnowa zajmuje tyle
    samo czasu co Skami i A2. Jak dla mnie nie warto męczyć auta i siebie.
    Na paliwie wyjdzie to samo, auto dostanie bardziej po dupie na
    poznańskich dziurach i przejazdach.

    Ale dla dziadtransów nie liczy się czas (i tak zdąży) a każda możliwa
    oszczędność. Zapłaci mniej viatola. Auto spali więcej? No to spróbujemy
    obciążyć kierowcę za "przepał". Hajs się musi zgadzać. W efekcie viatol
    sciagnal z oviatolowanych obwodnic najgorsze dymiące szroty w centra
    miast....

    --
    WildS