eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleKTM Gs 300. Wrażenia, opinie, porady - potrzebne! › Re: KTM Gs 300. Wrażenia, opinie, porady - potrzebne!
  • Data: 2009-01-07 00:59:06
    Temat: Re: KTM Gs 300. Wrażenia, opinie, porady - potrzebne!
    Od: de Fresz <d...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2009-01-06 17:21:00 +0100, a...@g...com said:

    >> to będzie jak całowanie w dupe lwa, przyjemności żadnej a ryzyko
    > zajebiste
    >
    > Jako nowicjusz w temacie cross nie pojmuję takowego stwierdzenia,
    > proszę jaśniej

    Oj, mógłbyś się wysilić troszkę i poguglać. Dobra, zabawię się w dobrego wujka.
    Generalnie, uogólniając, enduraki i crossy w kategorii pojemność/moc
    dzielą się mniejwięcej tak:

    4T
    125 - lajtowy bzyczek, najczęściej full amatorka, z 15 KM
    250 (stare i niektóre nowe) bzyki po 20-30 KM, w sam raz do
    niedzielnego endurzenia, jeśli ktoś nie zalicza się do ciężkiej
    kategorii wagowej)
    250 (nowe, wyczynowe) 40 KM, z momentem trochę słabiej, idealne do
    _nauczenia_ się przyzwoitej techniki
    350 - stara szkoła budowy motocykli (trwałe i odporne na serwis) 25-35
    KM, idealne do nauki, choć zawiasy trochę słabawe - właściwie jedynym
    godnym polecenia przedstawicielem, jest DR350.
    400 - i tu się komplikuje, bo były i takie wedle "starej szkoły" (DRZ,
    XR - ~40 KM, łagodne) i nowej (WR, EXC - ostrzejsze, lżejsze, serwisy w
    MTH)
    450 - rozwinięcie 400 "nowej szkoły" - ~50 KM, wyczynowe: ostre,
    lekkie, częste serwisy, dobrze już coś potrafić, zanim się na to
    wsiądzie.
    500+ (505, 510, 520, 525, 530, 570) - ~60 KM, waga i serwis jak
    powyższe, mało jest na świecie ludzo potrafiących w pełni wykorzystać
    ich potencjał
    600+ - najczęściej ciężkie (do okolic 180 kg), ~50 KM, umiarkowanie
    spokojne, słabo nadające się w cięższy teren, acz są wyjątki: XR, LC4,
    TTR, nowe TE, może Buma G650X. Oprócz tego w drugiej poł. '90-tych
    europejscy producenci robili wyczynowe 600 - KTM, Husqvarna, Husaberg -
    lżejsze i mocniejsze, wymagające duuuużo siły i słabo zdatne do nauki
    techniki.

    2T
    Generalnie mawia się, że mocą 2T odpowiada 4T dwukrotnie większej
    pojemności i oczywiście jest przy tym lżejsze. Dochodzi do tego
    zero-jedynkowy charakter oddawania mocy - nic, nic, nic... orzesz!!!
    125 - lajtowe sprzęty do amatorskiego latania (DT, MTR, cośtam
    jeszcze), mocy ze 20 KM
    125 - wyczynówki - pod 40 KM, niezłe do nauki (uczą świetnie operować
    biegami i sprzęgłem), lekkie jak rowerki
    200 - robi to tylko KTM - taka 125, ale z jakimś tam dołem.
    250 - 50 i więcej KM, leciutkie, dzikie
    300+ - ojajebie. Ponoć trwałe, bo raczej mało kto odwija więcej niż do
    połowy. Żeby nad tym w pełni panować, trzeba być kosmitą.
    A były i 500... ;-)

    Tak w skrócie. Powyższe oczywiście nie wyczerpuje tematu, zawsze są
    jakieś wyjątki, o czymś mogłem zapomnieć itepe. Jak ktoś ma coś do
    dodania/naprostowania - psze bałdzo.
    Jakby to rozwinąć, to może do faqa?

    --
    Pozdrawiam

    Sebastian
    Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: