  • 1. Data: 2009-12-10 13:43:42
    Temat: Kalibracja monitora
    Od: "Hue Saturation" <n...@n...post.pl>

    Witam

    Czym najlepiej skalibrowac monitor ? (kolorymetr czy spektrofotometr) -
    czym te urzadenia sie roznia. Czytalem rowniez ze niektore z tych urzadzen
    lepiej nadaja sie do kalibracji CRT niz LCD, a nawet w ramach LCD niektore z
    nich roznie sobie radza z roznymi typami matryc (TNT, *MVA, IPS).
    Jakie urzadzenia (rodzaj, model) najlepiej nadaja sie do kalibracji i
    oprofilowania poszczegolnych rodzajow monitorow i jakie sa ceny za nie.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-12-10 14:47:49
    Temat: Re: Kalibracja monitora
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Hue Saturation" <n...@n...post.pl>
    > Czym najlepiej skalibrowac monitor ? (kolorymetr czy
    > spektrofotometr) - czym te urzadenia sie roznia.

    kolorytmetr mierzy kolor, a spektrofotometr cale widmo.
    Chyba ze to s-f tylko z nazwy, bo takie urzadzenia drogie powinny
    byc.

    Spektrofotometr do koloru to armata na muche .. i moze nawet koloru
    nie poda, bo nie taka jego rola, choc nowoczesny to miejmy nadzieje
    jest juz dobrze oprogramowany i taka drobnice tez podaje :-)
    A widmo dokladnie znac .. moze sie przydac kiedys do dyskusji, ale
    na codzien wiedza niepotrzebna.

    > Czytalem rowniez ze niektore z tych urzadzen lepiej nadaja sie do
    > kalibracji CRT niz LCD, a nawet w ramach LCD niektore z nich
    > roznie sobie radza z roznymi typami matryc (TNT, *MVA, IPS).

    Moze byc kwestia pola pomiaru - nie wiem co nowoczesne s-f
    potrafia, ale z natury powinien miec male pole, to moze miec
    problem z usrednieniem wielu pikseli.

    A matryca lcd to osobna kwestia - duzo zalezy od kata patrzenia.

    J.

  • 3. Data: 2009-12-10 19:13:59
    Od: "Hue Saturation" <n...@n...post.pl>

    Użytkownik "Hue Saturation" <n...@n...post.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jakie urzadzenia (rodzaj, model) najlepiej nadaja sie do kalibracji i
    > oprofilowania poszczegolnych rodzajow monitorow i jakie sa ceny za nie.

    W blizniaczym watku napisano ze Spider2 a jeszcze mniej Huey sie nie nadaja
    do kalibrowania LCD.
    To co sie nadaje ? - i1 display 2 - moze byc, a moze spider3 jest lepszy od
    swojego poprzednika ?

  • 4. Data: 2009-12-11 08:01:03
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

> [...]

    > [...]
    > W blizniaczym watku napisano ze Spider2 a jeszcze mniej Huey sie nie

    Na podobnej zasadzie, na jakiej produkty z biedronki nie nadaja się do
    spożycia.
    Samk mam Spydera 2 i kalibruję nim swój monitor LCD, oprofilowuję też
    monitor w laptopie. Nadaje sie jak najbardziej, aczkolwiek prawdopodobnie z
    lepszym kolorymetrem kalibracja byłaby bardziej dokładna. Ale - i tak jest
    znacznie lepiej niż bez kalibracji lub z próbami ustawienia monitora w
    oparciu o strony z sieci próbujace to ułatwić.

    > To co sie nadaje ? - i1 display 2 - moze byc, a moze spider3 jest lepszy
    od
    > swojego poprzednika ?
    >[...]

    Z tego co wiem i1 jest zdecydowanie lepszy -na podobnej zasadzie, an jakiej
    Volkswagenem Passatem jeździ sie wygodniej niż Fiatem Pandą. Po prostu -
    wyższa klasa - zatem wyższa cena i lepsze możliwości. Jedni kupują Passata,
    inni jeżdżą Pandą - i często ci drudzy też są całkiem zadowoleni. Jak wypada
    Spyder 3 względem Spydera 2 - nie wiem.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 5. Data: 2009-12-11 11:08:07
    Od: TomekM <t...@g...com>

> [...]
    > do kalibrowania LCD.
    > To co sie nadaje ? - i1 display 2 - moze byc, a moze spider3 jest lepszy od

    Miałem Spyder2. Po kalibracji dawał dość silny czerwony odcień.
    Kupiłem potem display 2 na pewno jest wyraźnie lepszy,
    choć sam nie wiem czy nie daje jakiejś minimalnej domieszki koloru.
    Na pewno Spydera nie polecam, w kilku miejscach czytałem, że te
    czujniki są mało powtarzalne i u mnie się to potwierdziło.

  • 6. Data: 2009-12-11 11:39:31
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "TomekM" <t...@g...com> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...
    > Kupiłem potem display 2 na pewno jest wyraźnie lepszy,
    > choć sam nie wiem czy nie daje jakiejś minimalnej domieszki koloru.

    A walidacja tego nie pokazuje?

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 7. Data: 2009-12-11 11:42:58
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    Monitory CRT oraz monitory LCD o normalnym gamucie można kalibrować
    kolorymetrem i1 lub Spyder3. Spyder2 nie bardzo radzi sobie z widmem
    świetlówek i ogólnie jest bardzo nędznej jakości. Huey to wogóle nie
    jest kolorymetr, tylko światłomierz.

    Co do kolorymetrów i1 i Spyder3, to niestety ich problemem również
    jest nędzna jakość. Ostatnim naprawdę solidnie wykonywanym i
    powtarzalnym kolorymetrem był DTP-94B, obecnie produkowany wyłącznie
    na specjalne zamówienie (dla Quato i Eizo - w Europie można go jeszcze
    kupić w zestawach z Eizo CG, oraz jako Quato Silver Haze). Z i1 i
    Spyderem3 jest trochę loteria.

    W przypadku monitorów LCD szerokogamutowych i podświetlanych LED
    kolorymetry mają pewne problemy z uwagi na inne widmo podświetlenia,
    więc pewniejszym rozwiązaniem jest spektrofotometr (ColorMunki lub
    i1pro).

  • 8. Data: 2009-12-11 12:20:12
    Od: ZbyszekK <Z...@p...pl>

    Czornyj pisze:

    /ciach/

> [...]
    > kolorymetry mają pewne problemy z uwagi na inne widmo podświetlenia,
    > więc pewniejszym rozwiązaniem jest spektrofotometr (ColorMunki lub

    Wlasnie przymierzam sie do ColorMunki i nie wiem czy mam brac wersje
    Photo czy Design. Pierwsza kosztuje 345USD (vs 390USD). Nie wiesz
    czy warto doplacac do wersji Design?

    Z gory dziekuje i pozdrawiam,

    ZbyszekK

  • 9. Data: 2009-12-11 12:45:17
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    > Wlasnie przymierzam sie do ColorMunki i nie wiem czy mam brac wersje
    > Photo czy Design. Pierwsza kosztuje 345USD (vs 390USD). Nie wiesz
    > czy warto doplacac do wersji Design?

    Prawie niczym się nie różnią i zwykle kosztują tyle samo, może akurat
    trafiłeś na promocję Photo. ZTCW Design ma trochę inaczej rozwiązane
    optymalizowanie profilu urządzeń drukujących niż Photo, sprzętowo
    różnią się bodaj tylko kolorem.

  • 10. Data: 2009-12-11 13:04:49
    Od: ZbyszekK <Z...@p...pl>

    Czornyj pisze:

> [...]
    > trafiłeś na promocję Photo. ZTCW Design ma trochę inaczej rozwiązane
    > optymalizowanie profilu urządzeń drukujących niż Photo, sprzętowo

    Dzięki serdeczne, a nie wiesz czy bedzie jakis problem z aktywacja
    softu? Kalibrator kupuje w Stanach a wlasnie przeczytalem, ze
    trzeba aktywowac soft na stronie producenta (nie ukrywam, ze uzytkowany
    bedzie w Krakowie).

    pozdrawiam,

    ZbyszekK