    From: dddddddd <f...@e...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kałuże i ich wpływ na jazdę...
    Date: Sat, 16 Aug 2014 18:00:33 +0200

    W dniu 2014-08-16 16:45, J.F. pisze:

    > Ale Eneuel ma racje, tylko troche inaczej to wyglada.
    > Jedziesz sobie 200km/h, jak masz doswiadczenie to hen na horyzoncie
    > dostrzegasz ze cos jest nie tak. Skupiasz uwage - tak, naprawde jest
    > cos nie tak, noga z gazu nad hamulec. Przygladasz sie uwaznie - stoja.
    > To hamulec wciskamy, lagodnie.
    > Tylko ze 200km/h to 55m/s. Tu sekunda, tam sekunda i 100m mija.
    > I nagle sie okazuje ze na liczniku masz ciagle ponad 150, a do korka
    > coraz blizej. Wciskamy ostro hamulec, ale potrzebujemy jeszcze ze
    > 100m. Razem sie robi ze 300m - czyli jadac trzeba patrzec z 500m przed
> [...]

    jadąc 200 raczej łatwo wyłapać że coś przed tobą stoi, a na autostradzie
    zwykle masz widoczność na te 500m. Gorzej jak się zagapisz, ale to samo
    może być przy 100km/h - ja przy 200km/h cały czas jestem skoncentrowany
    (i pilnuję tego), czy inaczej mówiąc - jak jestem zmęczony to jeżdżę wolniej

    > Troche pomaga jak ci w korku wlacza awaryjne, jak im samochod przy
    > ostrym hamowaniu sam wlaczy, jak masz Brake Assist i on zareaguje na
    > to "lagodnie". No i "inteligentne oznakowanie", ktore pare km
    > wczesniej napisze "STAU" i 120 ...

    no, trochę to pomaga ;)

    > Z tym ze u nas bardziej bym sie bal zajechania drogi przez ciezarowke,

    jak jedziesz 150 to mogą zajechać, jak 200 to już nie zajeżdżają ;)
    sprawdzone - kiedyś myślałem że oni nie oceniają różnicy prędkości a
    jedynie odległość - teraz wiem że oceniają tylko jak wynik nie wynosi
    'zapierdala' to wyjeżdżają
    choć faktycznie - też się tego najbardziej boję

    > choc i osobowke tez.

    osobówka mniejsza, więcej miejsca zostaje obok niej

    Fizyka podpowiada ze potrzebujesz ok 40-50m
    > roznicy odleglosci aby zwolnic ze 180 do jej 90, plus czas reakcji ...
    > i mozesz tyle nie dostac.

    bez przesady - zwykle ludzie nie zmieniają pasa w pół sekundy, a
    normalnie wjeżdżają umożliwiając ci tym samym użycie wszelkich
    dostępnych w samochodzie sygnałów i nawet jak nie zrobili tego wcześniej
    to mogą użyć lusterka i wrócić (ja osobiście zwykle nie mieszczę się w
    trzech mignięciach kierunkowskazu, ale nie wiem co ile migają, bo
    zdawałem PJ na starych zasadach ;). Do tego jak już nie ma wyjścia to
    jest jeszcze szansa że zmieścisz się między autem a barierką (w
    międzyczasie chyba nawet największy idiota zmieniający pas bez zerkania
    w lusterka zauważy zaistniałą sytuację i zrobi ci miejsce)
    No i najważniejsze - jadąc 200km/h w ciągu 2s przejedziesz ponad 100m,
    więc spokojnie zdążysz przejechać - więc jak chcesz przeżyć - jeździj
    200 a nie 180 ;)

    Łukasz