    Date: Wed, 28 Jan 2015 17:58:10 +0100
    From: JDX <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Kątomierz - jak to działą
    <54c5e533$0$2141$65785112@news.neostrada.pl> <ma5fr3$lja$2@dont-email.me>
    <54c66f45$0$2643$65785112@news.neostrada.pl>
    <ma64tl$run$1@mx1.internetia.pl>
    <54c694ab$0$21540$65785112@news.neostrada.pl>
    <ma698p$agr$1@mx1.internetia.pl>
    <54c6acac$0$2140$65785112@news.neostrada.pl>
    <ma6glu$435$1@mx1.internetia.pl>
    <54c73e7e$0$2148$65785112@news.neostrada.pl>
    <ma7ibb$qap$1@srv.chmurka.net>
    <54c751e3$0$2157$65785112@news.neostrada.pl>
    <ma7sn6$u1j$1@srv.chmurka.net>
    <54c77fb9$0$2153$65785112@news.neostrada.pl>
    <ma83ch$sc$1@srv.chmurka.net> <maauu6$8h4$1@dont-email.me>

    On 2015-01-28 16:23, JK wrote:
    > W dniu 2015-01-27 o 14:21, Piotr Gałka pisze:
    [...]
    > Wytłumaczenie jest bardzo proste. Jednostki, których nazwy pochodzą
    > od czyjegoś nazwiska pisane są z wielkiej litery. Taka jest
    > międzynarodowa konwencja.
    Twoje wytłumaczenie wcale nie jest proste. :-D Bo nie "piszemy
    jednostek" tylko "piszemy nazwy jednostek" lub "piszemy
    symbole/oznaczenia jednostek". W każdym razie nazwy jednostek w zawsze
    piszemy małą literą, natomiast symbole jednostek (czyli to co nasze
    rozporządzenie nazywa oznaczeniami jednostek) piszemy wielką bądź mała
    literą w zależności od tego czy pochodzą od nazwiska bądź nie (z
    wyjątkiem litra którego symbol można pisać małą bądź wielką literą aby
    nie mylił się z 1, tj. arabską jedynką). Wystarczy poczytać sobie papier
    wydany przez Bureau International des Poids et Mesures -
    http://www.bipm.org/utils/common/pdf/si_brochure_8_e
    n.pdf