    From: Mario <M...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Kicad - sam początek
    Date: Thu, 16 Mar 2017 22:35:46 +0100

    W dniu 16.03.2017 o 19:57, Piotr Gałka pisze:

    > Przesiadam się z XP Home na W7 64b, a że już od jakiegoś czasu wydawało
    > mi się, że warto się też przesiąść z Protela na KiCada to stwierdziłem,
    > że nie będę jakichś wirtualnych maszyn odpalał na W7 (nie wiem jak) aby
    > uruchomić Protela.
    >
    > Moje projekty będą na D:\...
    >
    > Ale ten plik projektu, z którego pewnie robi kopię przy "Nowy projekt"
    > jest u niego - dokładnie:
    > C:\Program Files\KiCad\share\kicad\template\kicad.pro

    Template to sa przykłady. Może ci się rozpakowały jako read only. Ja
    przechowuję sobie projekty w \kicad\doc ale może sam sobie to kiedyś
    stworzyłem:) Musiałbym zapytać tego Niemca co mi wszystko chowa.

    > W opisie piszą - sprawdź, czy masz prawo zapisu do kicad.pro. Wydaje mi
    > się, że włączyłem to prawo dla wszystkich użytkowników (te dołożone
    > przeze mnie ptaszki są wyraźniejsze niż te co były z definicji), ale na
    > wszystkich pozycjach dla Użytkownika są ptaszki - wszystko wolno a i tak
    > nie działa.

    No niestety w W7 pojawiły się poważne utrudnienia. Niby masz prawa
    administratora (domyślnie), ale okazuje się że są znacznie słabsze niż
    prawa użytkownika Administrator. Nad uprawnieniami nie ty panujesz.
    Zwłaszcza w Program Files, ProgramData, AppData czy dawniej Documents
    And Settings. Możesz próbować zmieniać uprawnienia folderów, ale chyba
    musiałbyś uruchomić eksplorera jako administrator. Dlatego zainstaluj
    sobie Kicada do folderu nie będącego folderem systemowym.

    > Załamka :(

    Zgadza się. Jak dla mnie uprawnienia w Windows były sensowne do Windows
    4.0. Już w XP było zamieszanie, ale dałem radę się dostosować. Na 7
    można pracować mając świadomość, że jesteś tam tylko gościem. Od W8 to
    już jesteś przedszkolakiem. Albo leżaczkowanie albo do kąta. PC mam na
    W10 i tu dopiero jazda. Pakiety bardziej "komercyjne" da się czasami
    zainstalować. Z niezależnymi bywa różnie. Kicad mi działa, ale z pracą
    na ISE i na toolchainnie do ARMów przeniosłem się na linuksa.

> [...]
    >>

    > Stare DOSowate rzeczy instalowałem albo w C:\Programy albo w C:\UTL
    > właśnie z powodu spacji.
    > A dla Protela to musiałem pilnować aby nazwy były 8:3 i długość ścieżek
    > (może nie wszystkich) obcinał do 25 znaków. Gdzieś mam zapisane, że jak
    > coś jest dłuższe to działa OK do pierwszego wyłączenia/włączenia.
    > Wszystkie "nowoczesne" programy instalowałem tak jak one tego chciały bo
    > sądziłem, że tak będzie najmniej problemów.

    > Sugerujesz, że zainstalowanie gdzie indziej da inne prawa do plików.
    > Wydaje mi się dziwne - sądziłem, że to instalator decyduje o prawach do

    Chyba instalatory dla aplikacji robionych na czymś niezależnym nie
    zawsze ogarniają uprawnienia w W7 i wyżej. Nie potrafią chyba czasami
    narzucić własnych uprawnień w podfolderach folderów systemowych (a takim
    jest Program Files czy inne wspomniane). Gdy utworzysz nowy folder w c:\
    nie powinieneś mieć problemów, bo system nie będzie kontrolował jego praw.

    > Jak już trochę poeksperymentuję to zainstaluję jeszcze raz, ale nie na
    > D: bo to nie miejsce u mnie dla programów, ani na E: bo nie robiłem
    > takiej partycji. Myślę (mam nadzieję), że w innej kartotece w C: będzie
    > jak w E:

    Ja mam C: na SSD i żal mi miejsca na programy któe nie muszą się
    błyskawicznie uruchamiać. Na D: mam Dane, a na E: mam programy
    (Executable) :)

    > Odkryłem w międzyczasie, że sym-lib-table jest w instalacji, ale na
    > razie nie jest używane (jest chyba używane w wersjach roboczych, ale w
    > dostępnej wersji stabilnej jeszcze nie).
    > Czyli w pierwszym podejściu do KiCada natknąłem się na problem, którego
    > wkrótce nie będzie.
    > P.G.

    Ja mam wersję z marca 2015 i nie mam ciśnienia na aktualizację. Na
    początku robiłem zmiany w bibliotekach zapisując je w starych plikach.
    Po każdej aktualizacji mam trochę roboty żeby przenieść swoje definicje
    obudów.
    Mimo wszystko uważam że Kicad jest niezłym programem np w porównaniu do
    Eagle.

    --
    pozdrawiam
    MD