    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kiedy wiek zaczyna mieć znaczenie?
    Date: Tue, 24 Sep 2019 21:51:04 +0200

    W dniu 24.09.2019 o 16:29, Bolko pisze:
> [...]

    Wiem że to co napisałem wyżej, nie jest miłe, więc fajnie że rzeczowo i
    konkretnie napisałeś o co Ci chodzi. odniosę się do fragmentów.

    > Na nowe mnie nie stać bo niestety muszę kupić duże.
    oczywista sprawa
    > Dlaczego chce na 10 lat?
    > Moje trzecie auto w życiu mam od 10 lat.
    dziwna fanaberia, magia liczb - ale jak kto chce

    > Na autach trzeba się znać jak się nie znasz to trzeba płacić mechanikowi.
    nie koniecznie. można kupić auto, szukając mało awaryjnego silnika. ja
    kocham diesle bez fapa dpfa i dwumasy. Więc niema się co psuć.

    > Im częściej kupujesz auta tym większe prawdopodobieństwo wtopy.i tu możesz mieć
    racje w drugim podejściu. już tłumaczę. wybierając
    samochód, wozidło, po silniku, łatwości napraw, nawet z możliwością
    wymiany całego napędu, zawieszenia.... prawdopodobieństwo wtopy jest
    bliskie zeru. wybierając samochód.... bo ma być na 10 lat -
    prawdopodobieństwo wtopy jest dość wysokie.

    > I na koniec mi się najbardziej podoba idea samochodu służbowego:
    > na tym stanowisku przysługuje taki samochód i masz pan jeżdzić.
    > Reszta pana nie interesuje.
    ja się zastanawiałem czy czegoś takiego nie zaoferować. ja kupuję auto
    za 5 tyś, remontuje za 5 tyś, dbam o to aby auto jeździło bezawaryjnie i
    daje je klientowi. TAk jakbyś miał nowe auto na gwarancji. Utrata
    wartości przy nowym aucie to conajmniej 15-20 tyś na rok. ale nie udało
    mi sie nikogo znaleźć kto by mi dał 10 tyś rocznie za używanie auta
    które ja będę serwisować. Głupi ci ludzie czy co? Nie, ludzie ciągle
    traktują auto jako oznakę prestiżu, jako przedłużenie penisa.

    Oczywiście można mieć auto firmowe, ale wtedy szefowi trzeba przynieść
    zysk większy o co najmniej tyle ile wynoszą nakłady finansowe na to
    auto. Można też pogadać z szefem o podwyżce w kwocie 75% wspomnianej
    kwoty i jeździć w pracy swoim autem.

    > chcę mieć środek transportu który dowiezie
    > mnie w dowolne miejsce w UE przy jak najmniejszym koszcie.
    > Ma być chłodno w lecie ciepło w zimie.
    > Nie walić głową w dach na tylnym siedzeniu mając dwa metry.
    > I da się rozmawiać przy 150 km/h
    nie wskażę Ci takiego auta. ale załóżmy że ktoś to zrobi. wtedy idę o
    zakład że jestem w stanie za połowę tej ceny, znaleźć auto które spełni
    90% Twoich wymagań, ale nie koniecznie na 10 lat.
    Reasumując. To co kupisz będzie loterią a nie świadomym wyborem. Ale to
    Twoje pieniądze.
    ToMasz