  • 1. Data: 2019-09-24 13:43:16
    Temat: Kiedy wiek zaczyna mieć znaczenie?
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Oglądałem wweekend Chrisa pt:
    "DLACZEGO STARE 25-LETNIE VOLVO JEST BARDZO FAJNYM SAMOCHODEM ?!"

    https://youtu.be/jvYwVxA9_Qc

    Od zawsze podobała mi się V70 od volvo.
    Im starsze tym lepsze.

    Pytanie
    Chcę kupić auto na 10 lat.
    Jakie roczniki brać pod uwagę tak żeby auto się nie rozpadło?

  • 2. Data: 2019-09-24 14:25:52
    Temat: Re: Kiedy wiek zaczyna mieć znaczenie?
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 24.09.2019 o 13:43, Bolko pisze:
> [...]
    >
    > Pytanie
    > Chcę kupić auto na 10 lat.
    > Jakie roczniki brać pod uwagę tak żeby auto się nie rozpadło?

    ustal priorytety. na serio. chesz kupić auto na 10 bo? Kup obojętnie
    jakie - każde spełni warunek. chcesz nim jeździć przez 10 lat? Kup nowe.
    chesz nim jak najtaniej jeździć przez 10 lat? Czemu nie jednym 5 lat
    drugim 5 lat? Pytam poważnie. 10 lat to szmat czasu.
    ToMasz

  • 3. Data: 2019-09-24 16:29:06
    Od: Bolko <s...@g...com>

> [...]
    > chesz nim jak najtaniej jeździć przez 10 lat? Czemu nie jednym 5 lat
    > drugim 5 lat? Pytam poważnie. 10 lat to szmat czasu.

    Na nowe mnie nie stać bo niestety muszę kupić duże.
    Mam dwóch synów którzy rosną jak na drożdżach i będą wysocy.
    Auto typu kangur mnie nie interesuje.
    Miałem służbowego.

    Dlaczego chce na 10 lat?
    Moje trzecie auto w życiu mam od 10 lat.
    I uważam że jak się dba to się ma.
    Wyznawałem zasadę że "ma być dobrze na lata".
    I przez te dziesięć lat tylko raz mnie zawiodło w trasie.

    Kupowanie auta cześciej uważam że nie ma sensu bo
    ludzie z reguły sprzedają auto(używane) w którym coś trzeba zrobić.

    Na autach trzeba się znać jak się nie znasz to trzeba płacić mechanikowi.
    A mechanik i tak nie da gwarancji że coś się nie spieprzy.

    Im częściej kupujesz auta tym większe prawdopodobieństwo wtopy.

    I na koniec mi się najbardziej podoba idea samochodu służbowego:
    na tym stanowisku przysługuje taki samochód i masz pan jeżdzić.
    Reszta pana nie interesuje.

    Podsumowywując
    chcę mieć środek transportu który dowiezie
    mnie w dowolne miejsce w UE przy jak najmniejszym koszcie.
    Ma być chłodno w lecie ciepło w zimie.
    Nie walić głową w dach na tylnym siedzeniu mając dwa metry.
    I da się rozmawiać przy 150 km/h

  • 4. Data: 2019-09-24 17:03:04
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2019-09-24 13:43, Bolko wrote:

    > Pytanie
    > Chcę kupić auto na 10 lat.
    > Jakie roczniki brać pod uwagę tak żeby auto się nie rozpadło?

    Jak najmlodsze na jakie Cie stac, czyli mieszcza sie w budzecie
    jakim dysponujesz. Ale to tez jeszcze wypadkowa paru innych
    czynnikow bo zalezy co Ci wpadnie w oko, moze sie okazac
    ze troche starszy czy przedliftowy model np. ma naped lepiej
    rokujacy pod katem wieloletniej bezawaryjnej eksploatacji
    czy kosztow obslugi lub napraw. Reszta kwestii to juz sporo
    z wrozenia ze szklanej kuli.

    --

    memento lorem ipsum

  • 5. Data: 2019-09-24 17:16:11
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 24-09-2019 o 13:43, Bolko pisze:

    > Chcę kupić auto na 10 lat.
    > Jakie roczniki brać pod uwagę tak żeby auto się nie rozpadło?

    Tak od 2025....

  • 6. Data: 2019-09-24 17:36:15
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 24 września 2019 09:29:08 UTC-5 użytkownik Bolko napisał:

    > Na nowe mnie nie stać bo niestety muszę kupić duże.

    Ten warunek plus kolejna obserwacja:

    > Kupowanie auta cześciej uważam że nie ma sensu bo
    > ludzie z reguły sprzedają auto(używane) w którym coś trzeba zrobić.

    Wiec w praktyce jedna z niewielu opcji to kupno poleasingowego rodzynka. Albo jednak
    nowka.

    > Na autach trzeba się znać jak się nie znasz to trzeba płacić mechanikowi.
    > A mechanik i tak nie da gwarancji że coś się nie spieprzy.

    Trza. I nie da. I znalezc uczciwego to droga przez meke.

    > Im częściej kupujesz auta tym większe prawdopodobieństwo wtopy.

    Ale i czesciej sie trafia dobre ;)

> [...]
    > Ma być chłodno w lecie ciepło w zimie.
    > Nie walić głową w dach na tylnym siedzeniu mając dwa metry.

    kup tojote.
    Albo kie.
    Ale kup nowe i wybierz model i typ taki zeby nie mial felerow. w watku niedawno bylo
    walkowane.

    Jak kupisz nowke corolle combi to nawet jak ci sie rozleci w proch w 11roku to koszt
    roczny amortyzacji to 7kpln. Do przezycia.

    A w praktyce pozyje dluzej i za troche mniej niz polowe wartosci nowki sprzedasz.

    Z kia pewnie podobnie bo koreance sie staraja ale jeszcze marki sobie nie wyrobili.
    Ale ludzie polecaja.

  • 7. Data: 2019-09-24 18:33:33
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 24 Sep 2019 04:43:16 -0700 (PDT), Bolko

    > Od zawsze podobała mi się V70 od volvo.
    > Im starsze tym lepsze.

    Kierowałeś tym? Przecież to jest wzór braku ergonomiczności.

    > Chcę kupić auto na 10 lat.
    > Jakie roczniki brać pod uwagę tak żeby auto się nie rozpadło?

    Mam Mazdę 6 CiTD 2007 na sprzedaż -- wyjechałem nią z salonu 11 lat temu.
    Silnik i osprzęt zdrowy. Powinna przejeździć kolejne 10 lat. Niemniej tu
    nawet przy 150/h to słychać jak ją rdza żre, ale to zdaje sięjuż wiesz. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 8. Data: 2019-09-24 20:34:47
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 24.09.2019 o 14:25, ToMasz pisze:

    > ustal priorytety. na serio.  chesz kupić auto na 10 bo?  Kup obojętnie
    > jakie - każde spełni warunek. chcesz nim jeździć przez 10 lat? Kup nowe.
    Jak ktoś traktuje auto, jak zwykły przedmiot, to dlaczego musi kupować
    nowe? Przeciętne auto traci w 3 lata połowę wartości, więc kupując
    zamiast jednego na 10 lat 2x5 wyda tylko więcej nie uzyskując nic
    szczególnego w zamian.
    Poza tym obserwuję obsesyjne szpikowanie aut niepotrzebną elektroniką,
    która fajna jest jako zabawka, ale jak się zacznie psuć, to tragedia.
    Syn kolegi, który lubi motocykle zamienił starą Yamahę na nowe BMW.
    BMW więcej stoi w serwisie, niż u niego w garażu właśnie z powodu
    powtarzających się usterek elektroniki.
    Jacek

  • 9. Data: 2019-09-24 21:51:04
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 24.09.2019 o 16:29, Bolko pisze:
> [...]

    Wiem że to co napisałem wyżej, nie jest miłe, więc fajnie że rzeczowo i
    konkretnie napisałeś o co Ci chodzi. odniosę się do fragmentów.

    > Na nowe mnie nie stać bo niestety muszę kupić duże.
    oczywista sprawa
    > Dlaczego chce na 10 lat?
    > Moje trzecie auto w życiu mam od 10 lat.
    dziwna fanaberia, magia liczb - ale jak kto chce

    > Na autach trzeba się znać jak się nie znasz to trzeba płacić mechanikowi.
    nie koniecznie. można kupić auto, szukając mało awaryjnego silnika. ja
    kocham diesle bez fapa dpfa i dwumasy. Więc niema się co psuć.

    > Im częściej kupujesz auta tym większe prawdopodobieństwo wtopy.i tu możesz mieć
    racje w drugim podejściu. już tłumaczę. wybierając
    samochód, wozidło, po silniku, łatwości napraw, nawet z możliwością
    wymiany całego napędu, zawieszenia.... prawdopodobieństwo wtopy jest
    bliskie zeru. wybierając samochód.... bo ma być na 10 lat -
    prawdopodobieństwo wtopy jest dość wysokie.

    > I na koniec mi się najbardziej podoba idea samochodu służbowego:
    > na tym stanowisku przysługuje taki samochód i masz pan jeżdzić.
    > Reszta pana nie interesuje.
    ja się zastanawiałem czy czegoś takiego nie zaoferować. ja kupuję auto
    za 5 tyś, remontuje za 5 tyś, dbam o to aby auto jeździło bezawaryjnie i
    daje je klientowi. TAk jakbyś miał nowe auto na gwarancji. Utrata
    wartości przy nowym aucie to conajmniej 15-20 tyś na rok. ale nie udało
    mi sie nikogo znaleźć kto by mi dał 10 tyś rocznie za używanie auta
    które ja będę serwisować. Głupi ci ludzie czy co? Nie, ludzie ciągle
    traktują auto jako oznakę prestiżu, jako przedłużenie penisa.

    Oczywiście można mieć auto firmowe, ale wtedy szefowi trzeba przynieść
    zysk większy o co najmniej tyle ile wynoszą nakłady finansowe na to
    auto. Można też pogadać z szefem o podwyżce w kwocie 75% wspomnianej
    kwoty i jeździć w pracy swoim autem.

> [...]
    > Ma być chłodno w lecie ciepło w zimie.
    > Nie walić głową w dach na tylnym siedzeniu mając dwa metry.
    nie wskażę Ci takiego auta. ale załóżmy że ktoś to zrobi. wtedy idę o
    zakład że jestem w stanie za połowę tej ceny, znaleźć auto które spełni
    90% Twoich wymagań, ale nie koniecznie na 10 lat.
    Reasumując. To co kupisz będzie loterią a nie świadomym wyborem. Ale to
    Twoje pieniądze.
    ToMasz

  • 10. Data: 2019-09-25 07:54:03
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 24.09.2019 o 17:36, s...@g...com pisze:

    > Wiec w praktyce jedna z niewielu opcji to kupno poleasingowego rodzynka. Albo
    jednak nowka.
    Kilka lat temu kupiłem poleasingowego rodzynka z przebiegiem 98 tys.
    Znacznie później, jak szukałem czegoś w instrukcji to wypadł z niej
    wydruk z serwisu: gdy auto miało rok zanotowano przebieg 89 tys.
    Jak rozumiem przez następne dwa lata było bardzo oszczędzane i
    przejechało tylko 9 tys. km. Sprzedawca, od którego miałem auto
    tłumaczył, że "auto miało stłuczkę i czekało na części, dlatego tak mały
    przebieg".
    Tak więc i wśród rodzynków bywają spleśniałe.
    Jacek