  • 21. Data: 2010-05-21 12:29:17
    Temat: Re: Kiedy wymieniać amartyzatory? i jakie częsci?
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "DoQ" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:ht5n0e$jia$1@mx1.internetia.pl...

    > Jesli amortyzator w pierwszej fazie "cisniecia" stawia wiekszy opor, to
    > sprezyna mniej sie ugnie pod naturalnym obciazeniem samochodu.

    Ale amortyzator ma stawiać opór a nie wytwarzać siłę pod wpływem
    nacisku/ugięcia. Co prawda obecne amorki gazowe po wciśnięciu ich na dół
    same wychodzą do góry ale nie jest to jakaś ogromna siła.

  • 22. Data: 2010-05-21 12:31:31
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Agent pisze:

    > Ale amortyzator ma stawiać opór a nie wytwarzać siłę pod wpływem
    > nacisku/ugięcia. Co prawda obecne amorki gazowe po wciśnięciu ich na dół
    > same wychodzą do góry ale nie jest to jakaś ogromna siła.

    Wystarczajaca zeby pomoc sprezynie w ugieciu.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 23. Data: 2010-05-21 12:34:25
    Temat: Re: Kiedy wymienia? amartyzatory? i jakie cz?sci?
    Od: PepedB <a...@s...le>

    W dniu 2010-05-21 11:58, Grzegorz Prędki pisze:

    > A sa takie bez oleju?

    Są takie bez gazu. Z olejem są wszystkie. Gaz jest, żeby się nie pienił
    olej, więc niby lepsze.

    --
    Pozdrawiam, Marcin Kaliński
    a-dres:{ksywka}(na)post.pl

  • 24. Data: 2010-05-21 12:35:46
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    > Wystarczajaca zeby pomoc sprezynie w ugieciu.

    Obecnie mam do wymiany amorki (spora różnica lewy/prawy i przy tym mała
    sprawność). Auto stoi normalnie, nie widać aby koła ledwo się w błotnikach
    mieściły. Jak wcześniej wymieniałem w innym aucie to z suwmiarką co prawda
    nie mierzyłem ale zauważyłem aby coś wyżej stał po wymienie.

  • 25. Data: 2010-05-21 12:36:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisał w
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości
    >>
    > No to jak dla mnie to grubo. Jak widze jak nieraz jedzie ktoś i
    > skacze jak piłka to się zastanawiam jak taki kierownik wogóle
    > panuje nad autem.

    Z urwanymi amorami jest to faktycznie trudne.
    Na tyle trudne, ze watpie zebys takich duzo widzial - to sie
    naprawde "nie da jechac".

    Owszem - troche takich bujanych astr to sam widzialem .. ale u nich
    chyba jeszcze jakas resztka tlumienia byla.

    > No ale z drugiej strony jak u mnie wyciekł olej w jednym z tyłu
    > to po wymianie nie czułem żadnej różnicy. Może dlatego że auto
    > ogólnie było dość sztywne i z tyłu bo z przodu czuć bardziej i
    > szybciej

    Pewnie dlatego ze ten olej ci wcale caly nie wyciekl, i amor dalej
    tlumil.
    No i dlatego ze jeden - drugi tlumi i auto troche "dziwnie buja",
    ale to jest tylko ulamek tego co sie dzieje bez amorow :-)

    J.

  • 26. Data: 2010-05-21 12:37:33
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Agent pisze:

> [...]
    > błotnikach mieściły. Jak wcześniej wymieniałem w innym aucie to z
    > suwmiarką co prawda nie mierzyłem ale zauważyłem aby coś wyżej stał po

    Bo roznica nie jest duza, to nie hydro Citroena.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 27. Data: 2010-05-21 12:38:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Po zamontowaniu nie ma prawa dobijac, a dobijal.

    No to widac jakis z wewnetrznym dobijaczem.
    Ale to chyba nie wszystkie maja ... hm, jak pomyslec, to McPhersony
    chyba wszystkie powinny miec ..

    J.

  • 28. Data: 2010-05-21 12:43:35
    Od: DoQ <p...@g...com>

    J.F. pisze:

    > No to widac jakis z wewnetrznym dobijaczem.
    > Ale to chyba nie wszystkie maja ... hm, jak pomyslec, to McPhersony
    > chyba wszystkie powinny miec ..

    Po prostu tłok uderzał o denko w momencie wjechania na większą dziurę.
    W sumie jak mial nie uderzac skoro amor nic nie tłumił i ręką go
    dobijałeś bez najmniejszego problemu.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 29. Data: 2010-05-21 12:51:54
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    > Bo roznica nie jest duza, to nie hydro Citroena.

    W takim razie po co pisać że wyżej stoi po wymianie?

  • 30. Data: 2010-05-21 12:52:08
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    W dniu 2010-05-21 12:34, PepedB pisze:

    > Są takie bez gazu. Z olejem są wszystkie. Gaz jest, żeby się nie pienił
    > olej, więc niby lepsze.

    No lwasnie o to mi chodzi. Pisanie przez poprzednika, ze niby tylko
    olejowe moga sie pocic jest bzdura.