    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kierowca samochodu potrącił rowerzystę.
    Date: Mon, 4 Jun 2018 20:03:17 +0200

    W dniu 04.06.2018 o 09:01, Janusz pisze:

    > Emerytem jeszcze nie jestem,

    Więc gdzieś się mijasz z prawdą.

    > jeżdżę cały czas i obserwuję zmiany jakie się dzieją
    > na drogach, w kodeksie i mentalności ludzi, mam dłuższy ogląd na całość
    > od Ciebie i tylko tyle chciałem powiedzieć.

    To szkoda, że mimo tak długiej wnikliwej obserwacji nie odnotowałeś
    momentu, kiedy zaczęto odróżniać przejście dla pieszych od przejazdu
    rowerowego.

    Co do długość wglądu się nie wypowiadam. Może masz dłuższy, może nie:P

    > Poczekam jak Ty będziesz miał tyle lat co ja, co wtedy będziesz mówił.

    Długość stażu za kółkiem nie zmienia przejazdu w przejście. Więc jest w
    tej dyskusji bez znaczenia. Ale twoje podejście tylko potwierdza to, co
    napisałem powyżej.

    > Zauważyłem, chociaż film jest marny, ale także widać niepewne
    > zachowanie roweranta, kierowca się spodziewał takiego i zwolnił
    > co widać, a tamten się zastanawiał czy jechać i pojechał przed samym autem.

    Co nie zmienia przejazdu w przejście.

    > Ale nie musi z niego korzystać, nigdy nikogo nie przepuściłeś?

    Przepuściłem. Nie zmienia to faktu, że miał na przejeździe pierwszeństwo.

    > tutaj zachodziły podobne przesłanki.

    Przyznam, że też bym się podobnego manewru nie spodziewał.
    Ale o tym już pisałem wcześniej.

    Shrek