  • 1. Data: 2018-06-01 03:31:17
    Temat: Kierowca samochodu potrącił rowerzystę.
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

    Kierowca samochodu potrącił rowerzystę na przejeździe.
    Rowerzysta wjechał bemyślnie, ale winnym najprawdopodobniej będzie kierowca
    samochodu.
    http://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2018-05-21/jechal
    -rowerem-przez-ulice-wpadla-na-niego-toyota/?ref=wys
    zukiwarka

  • 2. Data: 2018-06-01 04:48:34
    Temat: Re: Kierowca samochodu potrącił rowerzystę.
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 31 maja 2018 20:32:17 UTC-5 użytkownik Malkoit napisał:
> [...]
    > samochodu.
    > http://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2018-05-21/jechal
    -rowerem-przez-ulice-wpadla-na-niego-toyota/?ref=wys

    Jest potencjal na flejma.

    Bo przejazdy dla rowerow i ustalenie ich pierwszenstwa na nich jest zlym
    rozwiazaniem. Rowerzysta ma pierwszenstwo, mysli ze moze jechac a kierowcy nie dosc
    ze czesto nie widza szybkiego pedalarza to jeszcze nie maja szansy zareagowac jak juz
    jedzie i nawet go widac.

    I jest to problem nierozwiazywalny bez zbudowania zupelnie nowej infrastruktury.

  • 3. Data: 2018-06-01 06:14:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.06.2018 o 04:48, s...@g...com pisze:

> [...]
    jedzie i nawet go widac.

    > I jest to problem nierozwiazywalny bez zbudowania zupelnie nowej infrastruktury.

    Problem jest zupełnie prosty do rozwiązania - wystarczy, żeby kierowca
    na przejeździe dla rowerzystów spodziewał się... rowerzystów.

    Aczkolwiek pierwszeństwo na przejazdach wcale nie jest oczywiste. Jeden
    rabin twierdzi, że rowerzysta zawsze ma pierwszeństwo, drugi, że tak jak
    jezdnia wzdłuż ktróej ddr idzie, a gdaka nawet przez pewien czas
    stawiała znaki pierwszeństwo/ustąp pierwszeństwa.

    IMHO dwa ostatnie pomysły wcale głupie nie są, ale w PoRD jest zapisany
    pierwszy i już.

    Shrek

  • 4. Data: 2018-06-01 08:21:45
    Od: p...@g...com

    --Jest potencjal na flejma.

    marzenia :-)

    --Rowerzysta ma pierwszenstwo, mysli ze moze jechac a kierowcy nie dosc ze czesto nie
    widza szybkiego pedalarza to jeszcze nie maja szansy zareagowac jak juz jedzie i
    nawet go widac.

    to nie ta bajka, dziadek dopiero startowal i w tym slimaczym tempie dostal strzala w
    tylne kolo

    --I jest to problem nierozwiazywalny bez zbudowania zupelnie nowej infrastruktury.

    jesli przejazd rowerowy jest oznakowany to kierowca toyoty ma pozamiatane

  • 5. Data: 2018-06-01 08:27:15
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

    > Problem jest zupełnie prosty do rozwiązania - wystarczy, żeby kierowca na
    > przejeździe dla rowerzystów spodziewał się... rowerzystów.

    Rowerzysta jadący i znajdujący się przed przejazdem, nie ma pierwszeństwa
    w sytuacji jak na video z linku.

    > Aczkolwiek pierwszeństwo na przejazdach wcale nie jest oczywiste. Jeden
    > rabin twierdzi, że rowerzysta zawsze ma pierwszeństwo,
    >
    > Shrek

    Rowerzysta ma pierwszeństwo dopiero wtedy,
    gdy znajduje się na przejeździe, lub gdy jedzie po drodze głównej,
    lub znajduje się po prawej na skrzyżowaniu równorzędnym.

    Art. 27. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu dla rowerzystów,
    jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa
    rowerowi znajdującemu się na przejeździe.

    Tylko co to znaczy "znajduje się" ? Jeżeli jedno koło roweru znajduje się
    na przejeździe to rower znajduje się już na przejeździe, czy jeszcze nie ?

  • 6. Data: 2018-06-01 11:36:13
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-01 o 08:27, Malkoit pisze:
    > Użytkownik "Shrek" <...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Rowerzysta jadący i znajdujący się przed przejazdem, nie ma pierwszeństwa
    > w sytuacji jak na video z linku.

    Ale został potrącony na przejeździe - winny kierowca i tyle. Gdyby to
    rowerzysta uderzył w bok roweru można by mieć wątpliwości, ale tutaj
    sprawa jest zbyt oczywista.
    Ponadto w tamtym miejscu przejazd jest oznakowany dla kierowców. Psim
    obowiązkiem kierowcy było się zatrzymać i ustąpić pierwszeństwa.

> [...]
    >
    > Tylko co to znaczy "znajduje się" ? Jeżeli jedno koło roweru znajduje się
    > na przejeździe  to rower znajduje się już na przejeździe, czy jeszcze

    A jakie ma to znaczenie?

    Kierowca ma zachować szczególną ostrożność czyli ma się spodziewać, że
    rowerzysta, który jedzie drogą rowerową w kierunku jezdni, wjedzie na
    przejazd rowerowy i ma ustąpić pierwszeństwa temu rowerzyście
    znajdującemu się na przejeździe. Skoro uderzył w rowerzystę to znaczy,
    że naruszył ww Art. 27

    Nie rozumiem nad czym tu więcej dywagować?

  • 7. Data: 2018-06-01 11:42:57
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 01.06.2018 o 03:31, Malkoit pisze:
    > Kierowca samochodu potrącił rowerzystę na przejeździe.
    > Rowerzysta wjechał bemyślnie, ale winnym najprawdopodobniej będzie kierowca
    > samochodu.
    Bo te przejazdy dla rowerów są zagrożeniem, jeżeli są robione bez rozumu.
    Przykład pierwszy:
    https://www.google.pl/maps/@50.0900112,19.106623,67m
    /data=!3m1!1e3?hl=pl&authuser=0
    Tutaj jest przejazd dla rowerów przez bardzo ruchliwą drogę DK44. Jeżdżę
    tamtędy kilka razy w tygodniu i jeszcze NIGDY nie widziałem tam roweru.
    Widziałem kilkakrotnie natomiast traktor wyjeżdżający z pola.
    Robienie przejazdu w takim miejscu to przykład co najmniej bezmyślności.
    Przykład drugi:
    u mnie w mieście są przejścia dla pieszych i przejścia dla pieszych z
    równoległym przejazdem dla rowerów. Mniej więcej połowa takich i połowa
    takich. Rowerzyści w większości nie odróżniają jednego od drugiego i
    walą na przejściu dla pieszych. Kierowcy są z lekka zdezorientowani, bo
    w jednym miejscu jest "zwykłe" przejście dla pieszych a kawałek dalej
    przejście + przejazd. Nijak się to ma do DDR.
    Albo robić tylko przejścia dla pieszych albo wszystkie pieszy + rower.
    Taka mieszanka niczego dobrego nie wnosi.
    Jacek

  • 8. Data: 2018-06-01 15:05:05
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-06-01 o 04:48, s...@g...com pisze:
> [...]
    jedzie i nawet go widac.

    > I jest to problem nierozwiazywalny bez zbudowania zupelnie nowej infrastruktury.

    Google pokazuje, że tam nie ma przejazdu dla rowerów (a przynajmniej w
    2013 nie było). Kierowca mógł sie spodziewać, że pedalarz się zatrzyma,
    żeby zejśc z roweru.
    T.

  • 9. Data: 2018-06-01 16:11:56
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 01.06.2018 o 04:48 <s...@g...com> pisze:

    > Bo przejazdy dla rowerow i ustalenie ich pierwszenstwa na nich jest zlym

    Jak wszelkie próby ustawowego zmieniania praw przyrody.

    > rozwiazaniem. Rowerzysta ma pierwszenstwo, mysli ze moze jechac a
    > kierowcy nie dosc ze czesto nie widza szybkiego pedalarza to jeszcze nie
    > maja szansy zareagowac jak juz jedzie i nawet go widac.

    Na dodatek sporo kierowców pewnie nawet nie wie, że rowerzysta na
    przejeździe ma większe uprawnienia nisz pieszy na przejściu.

    --
    SW3
    ----

  • 10. Data: 2018-06-01 16:26:09