  • 1. Data: 2017-01-28 09:49:33
    Temat: Kierowcy to kupa durniów.
    Od: "Htu56" <t...@i...pl>

    Kierowcy to kupa durniów.
    73 uczestników karambolu na autostradzie koło Piotrkowa
    z powodu zap...nia podczas mgły.

  • 2. Data: 2017-01-28 10:05:52
    Temat: Re: Kierowcy to kupa durniów.
    Od: gowit <w...@g...com>

    > z powodu zap...nia podczas mgły.

    Tylko żeby z tego karambolu wyszła jakaś lekcja na przyszłość , żeby nie dochodziło
    do tak wielkich jak ten.

  • 3. Data: 2017-01-28 10:27:52
    Od: adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-01-28 o 10:05, gowit pisze:

    > Tylko żeby z tego karambolu wyszła jakaś lekcja na przyszłość , żeby nie dochodziło
    do tak wielkich jak ten.

    IMO nic się nie zmieni, dopóki mandaty i ich egzekwowanie będą na
    śmiesznym poziomie. Przekroczenie prędkości o 50km/h to koszt kolacji w
    bardzo dobrej restauracji, wiec żaden kaganiec. To samo brak
    egzekwowania siedzenia na ogonie przy prędkościach autostradowych, nie
    słyszałem żeby ktoś został za to ukarany.
    W czwartek w czasie jak się zdarzył karambol jechałem s8 od strony DC,
    tam była podobna mgła. Zwolniłem do 70km/h więc wyprzedził mnie Lexus
    SUV aby za 2-3 sekundy zniknąć we mgle, bo oczywiście ma automatyczne
    światła i nawet nie wie jak włączyć mijania a co dopiero przeciwmgielne,
    więc jechał na dziennych.
    pzdr
    Adam

  • 4. Data: 2017-01-28 10:42:31
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "gowit"

    > z powodu zap...nia podczas mgły.

    Tylko żeby z tego karambolu wyszła jakaś lekcja na przyszłość , żeby nie
    dochodziło do tak wielkich jak ten.
    ---
    Nie jeździć autostradą ? Siedzieć w domu ? Powołać komisję ? Ograniczyć
    prędkość na autostradach ? Dać jeździć tylko staruszkom ? Przekwalifikować
    na trasy rowerowe ? Putina co tę mgłę zrobił napaść ?

  • 5. Data: 2017-01-28 11:18:19
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Saturday, January 28, 2017 at 10:05:53 AM UTC+1, gowit wrote:

    > Tylko żeby z tego karambolu wyszła jakaś lekcja na przyszłość , żeby nie dochodziło
    do tak wielkich jak ten.

    Wszedzie takie sie zdarzaja co jakis czas i raczej nie ma na to rady...
    Czy sie to komus podoba, czy nie raczej nikt nie jezdzi z odstepem wystarczajacym do
    zahamawania w sytuacji, gdy poprzednik stanie w miejscu... tak sie praktycznie nie da
    W najlepszym wypadku zostawia sie tyle, zeby w miare spokojnie zahamowac w przypadku
    awaryjnego hamowania poprzednika.
    Ile razy jedzie sie za czyms wiekszym (nie widac co przed nim) i gdyby zaspal i
    zatrzymal sie "w miejscu" na sojacym TIRze, czy slupie to 99% wpadnie na niego... ten
    brakujacy 1% skreci i ominie ;) - raczej nikt nie zdazy sie zatrzymac

    WS

  • 6. Data: 2017-01-28 11:32:30
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-01-28 o 09:49, Htu56 pisze:
    > Kierowcy to kupa durniów.
    > 73 uczestników karambolu na autostradzie koło Piotrkowa
    > z powodu zap...nia podczas mgły.

    Ależ jest wprost przeciwnie.
    Przestraszeni pojawiającą się mgłą zaczęli zwalniać zbyt gwałtownie.

  • 7. Data: 2017-01-28 11:35:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.01.2017 o 11:18, WS pisze:

> [...]
    do zahamawania w sytuacji, gdy poprzednik stanie w miejscu... tak sie praktycznie nie

    Że w warunkach normalnej widoczności to rozumiem (choć nauczony
    doświadczeniem i internetami, za tirami i blaszakami to zostawiam
    znaczenie większy odstęp niż standardowe 2 sekundy).

    Ale jak się wjeżdza we mgłę, to należy zwolnić. Z 70 to już na 50
    metrach zahamujesz (albo zwolnisz do dyszki). A tam widać że kolo na
    pełnej kurwie (no może na 3/4) jedzie przez mleko.

    Shrek

  • 8. Data: 2017-01-28 11:35:52
    Temat: Re: Kierowcy to kupa automat.
    Od: "Htu56" <t...@i...pl>

    Użytkownik "re" <r...@r...invalid> napisał w wiadomości
> [...]
    > prędkość na autostradach ? Dać jeździć tylko staruszkom ? Przekwalifikować
    > na trasy rowerowe ? Putina co tę mgłę zrobił napaść ?

    Potrzebny jest następny kaganiec.
    Obowiązkowy automat zmniejszający predkość,
    gdy odległość od poprzedzającego jest zbyt mała,
    oczywiście w uzależnieniu od prędkości.

  • 9. Data: 2017-01-28 11:43:51
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-01-28 o 11:32, t-1 pisze:

    > Ależ jest wprost przeciwnie.
    > Przestraszeni pojawiającą się mgłą zaczęli zwalniać zbyt gwałtownie.

    Dokładnie, za takie kurczowe wciskanie hebla w podłogę jak się nagle
    wjedzie we mgłę powinno się karać.
    Puszczamy gaz i lekko dohamowujemy.

    Druga sprawa czy tam przypadkiem warunki nie były bardzo dobre i nagle
    pojawiła się ściana mgły?

    Lewis

  • 10. Data: 2017-01-28 11:52:32
    Temat: Re: Kierowcy to kupa
    Od: "Htu56" <t...@i...pl>

    Użytkownik "t-1" <t...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Ależ jest wprost przeciwnie.
    > Przestraszeni pojawiającą się mgłą zaczęli zwalniać zbyt gwałtownie.

    No tak, Putin rozpyla taką mgłę co ją widać dopiero
    z odległości 10 mtr i pozostaje tylko awaryjne hamowanie.