eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKierownica › Re: Kierownica
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!reader02.eternal-septe
    mber.org!.POSTED!not-for-mail
    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kierownica
    Date: Mon, 22 Oct 2018 23:55:36 +0200
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 32
    Message-ID: <pqlh0p$k59$1@dont-email.me>
    References: <awp27v9i2mad$.tsvvepx43bef$.dlg@40tude.net>
    <pqfaj9$9v6$1@node1.news.atman.pl>
    <180dbjtvpt9zn.1w4s2b8hb5m2i$.dlg@40tude.net>
    <1...@4...net>
    <pqifh1$1rqc4$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <1...@4...net>
    <pqihvg$1rsjo$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <1nj41ph5l2ye4$.1i64cuum3qp03.dlg@40tude.net>
    <pqjnc4$2c8et$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <pqjphh$p37$1@dont-email.me>
    <pqjtku$2cdaf$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <5bcd8af6$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Mon, 22 Oct 2018 21:55:37 -0000 (UTC)
    Injection-Info: reader02.eternal-september.org;
    posting-host="53500635bced83e0c5d9a6c6ba0074e2";
    logging-data="20649";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX1/+Q08dcQSluScCAkICgTnT"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.9.1
    Cancel-Lock: sha1:coqxiJ3BUDxZzcfcnQmoTqJ9ILA=
    In-Reply-To: <5bcd8af6$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2642019
    [ ukryj nagłówki ]

    > Dawno temu robilo to sie tak:
    > -byly uchwyty na felgi, z dodatkowymi wystajacymi osiami.
    > -na tych osiach byly lampki-projektory ze znacznikiem, dzis moglyby byc
    > lasery.
    > -lampy mozna bylo obracac na osiach, tak, ze swiecily do przodu lub do
    > tylu.
    >
    > I wlasciwie tyle - mocowales do felg, obracales to przodu, mierzyles
    > odleglosc miedzy swiatelkami, obracales do tylu, mierzyles.
    tak właśnie. pierwsza rzecz to rama, którą mocuje się do rantu felgi na
    3 śrubkach. do ramy jest zamontowana piasta rowerowa, na 3 śrubkach
    regulacyjnych. do osi pod kątem 90stopni laserek. auto na lewarek, koło
    na luz. przykręcamy ramę do obręczy. laserkiem celujemy w jeden punkt,
    trzymając go w jednej pozycji, np w sufit garażu. potem kręcimy kołem i
    w efekcie laserek rysuje nam kreski - bo nie jest w żaden sposób
    ustawiony względem koła. wiec 3 śrubami regulacyjnymi regulujemy tak
    długo, aż podczas kręcenia kołem na suficie będzie (mniej więcej)
    satyczna kropka. wtedy jest pewność że laser jest równoległy do osi
    koła. dwa takie laserki zamontowane na kołach. wyjazd i wjazd do garażu.
    potem laser na sufit - znacznik, na podłogę - znacznik . wieszamy
    poziom z sufitu na podłogę i już widać czy i jak koła są w pionie. może
    mniej ważne czy są czy nie, ale jakie są różnice. laserki w poziom - i
    pomiar metrówką/calówką czy są równoległe czy nie.

    koszt: 2 stare piasty przednie. 20zł. parę metrów płaskownika - 10zł. 12
    śrub i 12 nakrętek - ze 2zł. dwa laserki 10zł. 2 gumki do włosów żeby
    lasery swieciły cały czas. 2 5cm kawałki rurki miedzianej na uchwyty
    laserów.


    ToMasz
    Pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: