  • Data: 2011-01-30 12:30:36
    Temat: Re: Klawiatura USB - schemat
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jerry1111" <j...@w...pl.pl.wp> napisał w
    wiadomości news:ii3e3b$omo$1@news.onet.pl...

    > Ale FTDI wsadzasz na plytke, programujesz mu EEPROM ze stringiem "Moj
    > Super Duper Port" i dziala. Z Atmega masz zabawe w Windowsowe drivery,
    > wiec policz od ilu sztuk ta zabawa zaczyna sie oplacac (tak, wiem jako
    > hobby mozna to i dla jednej sztuki zrobic).

    No tak, tylko potrzebujesz FTDI232 (za kilkanaście złotych), eeprom
    szeregowy za kilkadziesiąt groszy i użyteczność tego masz i tak na poziomie
    RS-232. Natomiast tu masz za tą samą cenę pełny procesor z pełnym
    interfejsem USB2, który nie tylko obsłuży Ci port USB, ale może być całym
    urządzeniem, lub koprocesorem który obrobi cały syf (odbierze transmisję USB
    i ją przetworzy, monitorować będzie zasilanie i w razie potrzeby odpali
    przetwornicę zasilaną z baterii, zajmie się stosem TCP/IP (to raczej po
    dodaniu pamięci), a główny procek będzie mielił to co mielić ma.
    Podsumowując - na tym zrobisz bez problemu np. interface do obsługi
    zewnętrznego dysku, na FTDI232 zapomnij, a koszt jest praktycznie ten sam.

    Jak już pisał kolega, ATMEL daje sporo dokumentacji jak to obsłużyć po
    stronie PC.

    http://www.atmel.com/dyn/products/tools_docs.asp?cat
    egory_id=163&family_id=607&subfamily_id=760&tool_id=
    4441