  • 1. Data: 2011-01-17 13:53:38
    Temat: Klawiatura USB - schemat
    Od: " MH" <l...@N...gazeta.pl>

    Witam ,

    Projektuję urządzenie , które będzie oparte na płycie głównej PC.
    Specyfika projektu wymaga zamknąć całość w specjalistycznej obudowie
    , z którą musi być sprzężona klawiatura. Klawiatura , a raczej rozkład
    klawiszy i ich opis musi też być trochę inny.Część alfanumeryczna podobna
    do standardowej klawiatury , natomiast do tych "specjalnych" funkcji
    planuję wykorzystać klawisze F1-F12 , które rozmieszczę na PCB trochę
    inaczej i inaczej zostaną opisane. Temat chyba (??) prosty , ale nie chcę
    tracić na to czasu. Pytanie :

    Czy macie jakieś linki na gotowy schemat klawiatury (USB) ??
    Czy są jakieś gotowe mikrokontrolery do obsługi klawiatury (USB) z zaszytym
    programem obsługi ??

    Dzięki ,

    MH

  • 2. Data: 2011-01-17 14:15:26
    Temat: Re: Klawiatura USB - schemat
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    MH - where do you want to go today ?

    [...]
    http://www.obdev.at/products/vusb/prjhid.html

    > MH

    Sławek
    --
    ________
    _/ __/ __/ Old golfers never die, they just lose their balls.

  • 3. Data: 2011-01-17 14:58:19
    Od: " MH" <l...@g...pl>

    > http://www.obdev.at/products/vusb/prjhid.html

    =================

    Dzięki , aczkolwiek nie jest to do końca to o co mi chodzi. Raczej wolałbym
    mikrokontroler z zaszytym już programem do obsługi klawiatury i portu USB.

    MH

  • 4. Data: 2011-01-17 15:24:21
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 17.01.2011 14:53, schrieb MH:
> [...]
    >
    > Czy macie jakieś linki na gotowy schemat klawiatury (USB) ??
    > Czy są jakieś gotowe mikrokontrolery do obsługi klawiatury (USB) z zaszytym

    Coś mi się zdaje, że najtaniej będzie kupić klawiatury i wypruć
    kontrolery ;-). Ale OEM-Kontrolery produkuje m.in.
    http://www.gesas.de/controller/usb.html
    http://www.kohlstaedt.de/tastaturen/tastaturcontroll
    er.html
    i wiele innych

    Waldek

  • 5. Data: 2011-01-17 16:00:24
    Od: " MH" <l...@g...pl>

    > Coś mi się zdaje, że najtaniej będzie kupić klawiatury i wypruć
    > kontrolery ;-).

    Nie wchodzi w rachubę. Przy pojedyńczych egzemplarzach , można.. Ale na
    większą skalę odpada.

    Tu znalazłem coś fajnego :

    http://www.sprintek.com/documents/datasheets/DS0005%
    20SK5102%20Datasheet.pdf

    Tylko gdzie to kupić w powiedzmy "srednich" ilościach ??

    MH

  • 6. Data: 2011-01-17 17:44:27
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    MH wrote:

> [...]
    http://www.sprintek.com/documents/datasheets/DS0005%
    20SK5102%20Datasheet.pdf

    > Tylko gdzie to kupić w powiedzmy "srednich" ilościach ??

    Rzeczywiście fajne. Co do kupna, to na ich stronie wyraźnie stoi:

    Please send email to s...@s...com for high volume order. We accept
    check and credit card payments.

    Waldek

  • 7. Data: 2011-01-17 18:01:39
    Od: filug <N...@g...com>

    Cześć,

    może to trafi w Twoje potrzeby - niemniej nie jest to gotowy scalak

    http://www.obdev.at/products/vusb/hidkeys.html

    --
    pozdrawiam
    filug

  • 8. Data: 2011-01-17 19:01:36
    Od: "kk" <...@...pl>

    > może to trafi w Twoje potrzeby - niemniej nie jest to gotowy scalak
    >
    > http://www.obdev.at/products/vusb/hidkeys.html

    Osobiscie przerobiłem kilka projektów na AtMega 8 z biblioteką v-usb.
    Nie ulega wątpliwości, że największą ciekawostką jest zmuszenie 8 bitowego
    procesorka
    do obsługi USB - i to działa. Transmisja wolna, ale chodzi w dwie strony i
    wszystkie projekty działają.

    Obsługa portu USB zabiera 90% mocy obliczeniowej procesora i zmuszenie go do
    dodatkowej pracy jest bardzo trudne.

    Fajna sprawa ... ale wtedy gdy AtMegi 8 były po 2 złote.

    Teraz lepiej poszukać czegś co ma na pokładzie USB.

    Np. VNC-2 FTDI - (16bit 2xUSB , 256k Flash, GPIO 3x8, brakuje tylko
    A/C.) za 15 zł.

  • 9. Data: 2011-01-17 19:57:56
    Od: Rysio <o...@p...pl>

    W dniu 2011-01-17 17:00, MH pisze:

> [...]
    >
    > http://www.sprintek.com/documents/datasheets/DS0005%
    20SK5102%20Datasheet.pdf

    > Tylko gdzie to kupić w powiedzmy "srednich" ilościach ??

    W srednich ilosciach wyjdzie taniej i to chyba jedyne rozsadne
    rozwiazanie. Czli kupienie gotowej klawiatury i wybebeszenie elektroniki.

  • 10. Data: 2011-01-18 11:47:46
    Od: WoW <n...@m...ru>

    Kiedys na wykopie znalazlem fajna klawiature
    http://klawiatura.wordpress.com/
    ;)

    Co tam sie ograniczac no nie?!

    --