  • 1. Data: 2014-03-24 13:05:14
    Temat: Klima - czynnosci
    Od: "Sawesk" <b...@w...pl>

    Jakiś czas temu kupiłem auto. Na razie klimatyzacja działa ale zastanawiam
    się czy są jakieś np. coroczne czynności, które powinny być przeprowadzane.
    Ozonowanie, napełnianie, czekać aż klima przestanie chłodzić?
    Czy to robić samemu (widziałem w sklepach jakieś czynniki w sprayu) czy
    jechać do zakładu spec? Na co zwrócić uwagę przy wyborze punktu usługowego?

  • 2. Data: 2014-03-24 13:13:02
    Temat: Re: Klima - czynnosci
    Od: tomas <t...@b...pl>

    W dniu 24.03.2014 13:05, Sawesk pisze:
> [...]
    > jechać do zakładu spec? Na co zwrócić uwagę przy wyborze punktu usługowego?

    Napełnij do pełna , wymień osuszacz , odgrzybianie i wymiana filtra
    kabinowego.W pierwszym lepszym serwisie klimatyzacji to zrobią.

  • 3. Data: 2014-03-24 14:47:58
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-03-24 13:13, tomas pisze:

    > Napełnij do pełna , wymień osuszacz , odgrzybianie i wymiana filtra
    > kabinowego.W pierwszym lepszym serwisie klimatyzacji to zrobią.

    Wymienić osusacz?

    Do autora: jak działa - to używaj. To nie żart. Klima psuje się od
    nieużywania. Brak smarowania i kłopoty. Używaj nawet zimą.

    Odgrzybianie - jeśli śmierdzi to zrób (samodzielnie), ale nie oczekuj na
    super efekty. Czy to ozon, czy spray, czy cokolwiek - efekty są
    przeciętne. Grzyb zbiera się głównie w miejscu bardzo trudno dostępnym.

    Filtr kabinowy - wymień od czasu do czasu. Też do zrobienia
    samodzielnie, chyba, że masz dwie lewe ręce.

    --
    MN

  • 4. Data: 2014-03-24 15:03:14
    Od: tomas <t...@b...pl>

    W dniu 24.03.2014 14:47, Marcin N pisze:

> [...]
    >
    > Filtr kabinowy - wymień od czasu do czasu. Też do zrobienia
    > samodzielnie, chyba, że masz dwie lewe ręce.

    Dlatego lepiej zajechać do serwisu żeby wszystko sprawdzili.Nie każdy
    jest serwisantem klimatyzacji.

  • 5. Data: 2014-03-24 19:21:36
    Od: "Hinek" <h...@f...pl>

    Użytkownik "tomas" napisał

    > wymień osuszacz

    Często wymieniasz ten osuszacz?
    :)

    --
    Hinek

  • 6. Data: 2014-03-24 19:37:27
    Od: Kamikazee <n...@n...pl>

    W dniu 2014-03-24 13:05, Sawesk pisze:
> [...]
    > jechać do zakładu spec? Na co zwrócić uwagę przy wyborze punktu usługowego?

    Samemu możesz wymienić filtr kabinowy (klimy) na węglowy, bo w zakładach
    lecą po taniości i wsadzają zwykłe.
    Pojechać do zakładu wyciągnąć stary czynnik nabić do prawidłowej ilości przy
    okazji sprawdzą ile go było i czy układ jest szczelny, wymienią olej w
    klimie i zrobią ozonowanie.
    Przy wyborze kieruj się tym czy mają maszynę do nabijania klimy
    http://allegro.pl/listing/listing.php?string=maszyna
    +do+klimatyzacji&search_scope=
    czy ładują gaz prosto z butli i patrzą tylko na ciśnienie bez ważenia ile
    środka wpuścili.

  • 7. Data: 2014-03-24 23:08:31
    Od: tomas <t...@b...pl>

    W dniu 24.03.2014 19:21, Hinek pisze:
    > Użytkownik "tomas" napisał

    > Często wymieniasz ten osuszacz?
    > :)

    Przecież pisał że ma kupione od kogoś...

  • 8. Data: 2014-03-24 23:32:17
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-03-24, Kamikazee <n...@n...pl> wrote:

> [...]
    +do+klimatyzacji&search_scope=
    > czy ładują gaz prosto z butli i patrzą tylko na ciśnienie bez ważenia ile

    To tak sie da? A w jaki sposob odsysaja to co jest w ukladzie? A w jaki sposob
    dodaja olej? Wlewaja przez zaworek?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 9. Data: 2014-03-25 09:04:02
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "Sawesk" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy to robić samemu (widziałem w sklepach jakieś czynniki w sprayu)
    > czy jechać do zakładu spec? Na co zwrócić uwagę przy wyborze punktu

    Wiele zalezy od tego, czy cos było robione wcześniej i czy układ jest
    szczelny. Ja do zakładu podjeżdżam co trzy lata, dobijają olej i
    czynnik, co kosztuje kilkadziesiąt złotych. P zakupie możesz podjechać -
    sprawdzenie szczelności i wymiana czynnika - będziesz uboższy może o
    stówkę czy półtora, ale będziesz wiedzieć w jakim jest stanie. Co pól
    roku wymieniam filtr kabinowy (ale mam dziecko alergika, dlatego
    wymieniam głównie z tego powodu). Jeżeli jeździsz w zapylonym terenie,
    to częściej, w normalnych warunkach po 12-15 tysiącach km powinieneś go
    wymienić (a przynajmniej obejrzeć). Do mojego auta filtr można kupić już
    za 20 złotych, węglowy koło 50. Ozonowanie i inne zabiegi - tylko, jeśli
    śmierdzi. Osuszacz - jeśli nie działa, bez awarii nie ma sensu go
    wymieniać. I tak, jak ktoś napisał - używaj klimatyzacji, będzie mniej
    problemów. Włączam swoją co kilka dni (w upały zawsze), żadnych
    problemów nie mam.

    --
    Yogi(n)

  • 10. Data: 2014-03-25 10:27:28
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Kamikazee" <n...@n...pl> wrote in message

    > Samemu możesz wymienić filtr kabinowy (klimy) na węglowy,
    > bo w zakładach lecą po taniości i wsadzają zwykłe.

    Tu zgoda, z wyjątkiem tego że filtry węglowe to ściema - w praktyce
    ten węgiel nie jest w stanie pracować dłużej niż parę dni przy tej ilości
    powietrza jaka przez taki filt normalnie przechodzi pchana przez dmuchawę.
    Szkoda ulegać sugestii i przepłacać. Zwykła bibuła wystarczy.

    > Pojechać do zakładu wyciągnąć stary czynnik nabić do prawidłowej ilości
    > przy okazji sprawdzą ile go było i czy układ jest szczelny, wymienią olej
    > w klimie i zrobią ozonowanie.

    Jak ja lubię takich doradzaczy... człowieku, po co mu takie rzeczy radzisz?
    Pisze chłop że klima działa dobrze!

    Filtr kabinowy oczywiście trzeba wymieniać, może nie co roku ale
    np. raz na dwa lata - w zależności od tego gdzie jeździsz...

    Reszta co radzisz to chyba dla kogoś kto ma problem z za grubym portfelem.
    Przecież to wyrzucanie pieniędzy w błoto!

    Klima nie wymaga wymiany oleju, nabijania ani sprawdzania ile ubyło.
    Z cała pewnością nie wymaga wymiany osuszacza jak doradza inny!!!!
    No chyba że się kupiło auto pokolizyjne, z byle jak naprawioną klimą
    z której gaz uchodzi. Z auta bezwypadkowego gaz z klimy nie uchodzi!

    Mam dwa auta z klimą, jeden to rocznik 2004 drugi 2007 i nic, absolutnie
    nic z klimą nie było robione poza wymianą filtra kabinowego...
    A przebiegi mają spore bo tych tysięcy mil się wystukuje sporo w USA.

    A wymieniałem filtr (a raczej bibułowy wkład do niego) na fabryczny,
    oryginalny
    od Hondy, nie żaden węglowy bo sam producent węglowego tam nie wkłada...