  • 1. Data: 2012-02-02 19:13:47
    Temat: Klimatyzacja zimą
    Od: 'Tom N' <n...@1...dyndns.org.invalid>

    Podobno poniżej pewnej temperatury klimatyzacja nie działa (4°C)

    Postanowiłem to sprawdzić.
    Temperatury na początku testu:
    na zewnątrz bolidu -15°C (wg wyposażenia fabrycznego), wewnątrz -15°C
    (termometr zaokienny umieszczony na siedzeniu pasażera).

    Pokrętło temperatury ustawione na około 18°C, pokrętła trybu klimatyzacji i
    nawiewów ustawione na "auto", kontrolka klimatyzacji sygnalizuje włączenie.

    Przez pierwsze 10 kilometrów temperatura wewnątrz wzrosła o 3°C po
    przejechaniu kolejnych 50 kilometrów można było zdjąć czapkę, ponieważ
    wewnątrz zrobiło się 16°C.
    Następne kilometry nie przyniosły wzrostu temperatury wewnątrz i po
    przejechaniu w sumie 100 km test został zakończony. Podczas testu
    temperatura na zewnątrz utrzymywała się w okolicy -15°C +/- 1°C

    Podsumowując:
    klimatyzacja potrafi doprowadzić temperaturę wewnątrz pojazdu do 16°C nawet
    gdy na zewnątrz jest -15°C. Znaczy klimatyzacja działa poniżej 4°C

    --
    Wasz Łagiewka

  • 2. Data: 2012-02-02 19:24:39
    Temat: Re: Klimatyzacja zimą
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    'Tom N' <n...@1...dyndns.org.invalid> napisał(a):

> [...]
    > klimatyzacja potrafi doprowadzić temperaturę wewnątrz pojazdu do 16°C nawet
    > gdy na zewnątrz jest -15°C. Znaczy klimatyzacja działa poniżej 4°C

    A szyby miałeś otwarte czy zamknięte?

  • 3. Data: 2012-02-02 19:24:56
    Od: Marcin Kiciński <m...@o...pl>

    W dniu 2012-02-02 19:13, 'Tom N' pisze:
    > Podsumowując:
    > klimatyzacja potrafi doprowadzić temperaturę wewnątrz pojazdu do 16°C nawet
    > gdy na zewnątrz jest -15°C. Znaczy klimatyzacja działa poniżej 4°C

    Nie wiem czy ja jestem już zmęczony, czy ty wypisujesz totalne bzdury.
    Jeżeli klimatyzacja "nie działa" poniżej 4 stopni, to znaczy tylko tyle,
    że nie chłodzi (nie włącza się sprężarka). Ogrzewanie działa zawsze,
    nawet w samochodach bez klimatyzacji - oczywiście po osiągnięciu
    właściwej temperatury płynu w nagrzewnicy (pomijam egzotyczne wynalazki,
    np. Zaporożce ;)).

    Marcin Kiciński
    Grande Punto 360° 1.4 77KM

  • 4. Data: 2012-02-02 19:40:47
    Od: 'Tom N' <n...@1...dyndns.org.invalid>

    Marcin Kiciński w <news:4f2ad517$0$1213$65785112@news.neostrada.pl>:

    > Nie wiem czy ja jestem już zmęczony, czy ty wypisujesz totalne bzdury.

    To pierwsze.

    > Jeżeli klimatyzacja "nie działa" poniżej 4 stopni, to znaczy tylko tyle,
    > że nie chłodzi (nie włącza się sprężarka).

    Ja nic o sprężarce i chłodzeniu nie pisałem, patrz wyżej ;P

    > Ogrzewanie działa zawsze,
    > nawet w samochodach bez klimatyzacji - oczywiście po osiągnięciu
    > właściwej temperatury płynu w nagrzewnicy

    I utrzyma 16°C bez kręcenia pokrętłami i manipulowania szybami?

    > (pomijam egzotyczne wynalazki,
    > np. Zaporożce ;)).

    Oczywiste :D

    --
    Wasz Łagiewka

  • 5. Data: 2012-02-02 19:48:51
    Od: Marcin Kiciński <m...@o...pl>

    W dniu 2012-02-02 19:40, 'Tom N' pisze:

    > Ja nic o sprężarce i chłodzeniu nie pisałem, patrz wyżej ;P

    Wiem, zakładasz, że jak ktoś mówi "nie działa klimatyzacja" to ma na
    myśli "system" odpowiedzialny za utrzymywanie w samochodzie określonej
    temperatury (czy to ręcznie czy automatycznie).

    Natomiast w rzeczywistości oznacza to tyle, że nie włącza się sprężarka
    - cała reszta pracuje bez zmian.

    Marcin Kiciński
    Grande Punto 360° 1.4 77KM

  • 6. Data: 2012-02-02 19:50:56
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    > Ja nic o sprężarce i chłodzeniu nie pisałem, patrz wyżej ;P

    Klimatyzacja to właśnie w głównej mierze kompresor...

    > I utrzyma 16°C bez kręcenia pokrętłami i manipulowania szybami?

    Hmm ja też jestem zmęczony ale powiedz mi jaki problem, w aucie z
    automatyczną regulacją temp utrzymać temp 16C gdy na zewnątrz jest sporo
    mniej?
    Wyłączam klimatyzację (czyli kompresor) ustawiam temp 16C i reszta
    należy do nawiewu. On sprawdza jaką temp jest w kabinie i tak reguluje
    przepływem powietrza przez nagrzewnicę żeby było 16C.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 7. Data: 2012-02-02 19:53:52
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "'Tom N'" <n...@1...dyndns.org.invalid> napisał w
    wiadomości news:120202.194047.pms.2570@int.dyndns.org.invalid..
    .
    > To pierwsze.
    > Ja nic o sprężarce i chłodzeniu nie pisałem, patrz wyżej ;P

    Świetnie
    Więc skąd te rewelacje "klimatyzacja nie działa poniżej 4 stopni"? Pierwsze
    słyszę.

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2012-02-02 19:56:10
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    ...@i...dyndns.org.invalid
    *'Tom N'* napisał(-a):

    > Podsumowując:
    > klimatyzacja potrafi doprowadzić temperaturę wewnątrz pojazdu do 16°C
    > nawet gdy na zewnątrz jest -15°C. Znaczy klimatyzacja działa poniżej
    > 4°C

    Klimatyzacja to nie tylko temperatura, ale też wilgotność powietrza, o
    której byłeś łaskaw zapomnieć. A przy obecnych temperaturach (i bardzo
    niskiej wilgotności) jest to nie do sprawdzenia.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 9. Data: 2012-02-02 19:59:09
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

> [...]
    .

    > I utrzyma 16°C bez kręcenia pokrętłami i manipulowania szybami?

    no jasne, ale do tego nie potrzeba klimatyzacji!

    To, ze klimatyzacja nie działa poniżej pewnej temperatury oznacza tylko tyle
    ile napisał już Marek - nie działa kompresor klimatyzacji.
    Cała reszta działa, bo do chłodzenia wystarczy wykorzystać zimne powietrze z
    zewnątrz (nie otwierając okno, zebyśmy sie dobrze zrozumieli).

    Panel klimatyzacji działa zawsze. Ustawiasz żadaną temperature i tyle.
    Samochód grzeje jeśli temp. wewnątrz jest niższa od zadanej bądz chłodzi
    jeśli jest wyższa.
    Do chłodzenia wykorzystywane jest zimne powietrze zasysane z zewnątrz
    pojazdu i nie podgrzewane przez nagrzewnice. Klima jako taka nie działa.

    I żeby nie pozostawić jakiś luk w wypowiedzi.

    System ogrzewania w samochodzie można podzielić na dwa moduły:
    1. ogrzewanie (nagrzewnica)
    2. klimatyzacja (kompresor klimy, skraplacz)

    Całość połączona jest odpowiednimi kanałami powietrznymi, oraz
    przełonami/klapami, które tym powietrzem w kanałach odpowiednio sterują.

    Jeśli jest zimno na dworze (dla różnych aut jest to różna temperatura - dla
    jednymch 4 st, dla innych 5 a dla innych jeszcze inny próg) klimatyzacja nie
    włącza sie, a chłodzenie uzyskiwane jest tylko i wyłacznie przez sterowanie
    klapami i ew. nieogrzewanie powietrza z zewnątrz auta. Kiedy trzeba grzac,
    klapy sterują powietrzem w kanałach tak, zeby powietrze z zewnątrz
    przelatywało przez nagrzewnice.

    Dlatego też Twój test jest o kant tyłka rozbić, bo do podniesienia i
    utrzymania temperatury 16, 17, 20, czy 25 stopni wystarczy sam moduł
    ogrzewania i klima nie ma nic do tego i przy temperaturach -15 stopni
    napewno była wyłączona.

    ps. a dlaczego nie działa? Bo możliwość wytworzenia zimna przez klime jest
    ograniczona i zwykle oscyluje własnie w okolicach kilku stopni powyżej zera
    jako temperatura minimalna klimy. Kiedy na dworze jest zimniej nie ma
    absolutnie żadnego uzasadnienia, zeby chłodzić je dalej.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

    Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł

  • 10. Data: 2012-02-02 20:01:14
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Irokez" <n...@e...pl> napisał w wiadomości

    > Świetnie
    > Więc skąd te rewelacje "klimatyzacja nie działa poniżej 4 stopni"?
    > Pierwsze słyszę.

    wystarczy, ze przeczytasz instrukcje obsługi samochodu.

    ps. i jeszcze raz powiem - nie chodzi o system regulacji temperatury w
    aucie, a o kompresor klimatyzacji.