  • 21. Data: 2012-02-02 20:57:10
    Temat: Re: Klimatyzacja zimą
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "'Tom N'" <n...@2...dyndns.org.invalid> napisał w
    wiadomości news:120202.205228.pms.2575@int.dyndns.org.invalid..
    .

    > Zgodnie ze słownikiem:
    >
    > klimatyzacja
    > 1. <<utrzymywanie w pomieszczeniu zamkniętym odpowiedniego ciśnienia,
    > składu
    > chemicznego powietrza, odpowiedniej temperatury i wilgotności, niezależnie
    > od warunków zewnętrznych>>

    > A klima to sprężarka... ;)

    a to teraz rozumiem - pierdolone czepianie sie słówka zgodnie z kodeksem
    pms.
    Jak dziecko.

    plonk.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

    Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł

  • 22. Data: 2012-02-02 20:59:42
    Od: 'Tom N' <n...@2...dyndns.org.invalid>

    .

    > A jaka część klimy odpowiada za wilgotność

    Ta sama, co w lodówce -- zatkał mi się odpływ i zamiast parować za lodówką
    skraplało się wewnątrz zamrażalnika i zamarzało, a gdy się już za dużo
    zrobiło to wyciekało przodem...

    > i co potrzeba do jej działania?

    energii dostarczonej z zewnątrz, sprawnego odpływu, działających
    wentylatorów i grzałek -- na pewno nie potrzeba włączonego kompresora

    --
    Tomasz Nycz

  • 23. Data: 2012-02-02 21:01:42
    Od: 'Tom N' <n...@2...dyndns.org.invalid>

    Kuba (aka cita) w <news:jgepqp$9c$1@inews.gazeta.pl>:

    > a to teraz rozumiem - pierdolone czepianie sie słówka zgodnie z kodeksem
    > pms.
    > Jak dziecko.

    > plonk.

    I znowu zaczynasz jak przed laty?

    --
    Tomasz Nycz

  • 24. Data: 2012-02-02 21:15:15
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-02-02 20:59, 'Tom N' pisze:

    > energii dostarczonej z zewnątrz, sprawnego odpływu, działających
    > wentylatorów i grzałek -- na pewno nie potrzeba włączonego kompresora

    Cholera a u mnie dziwnym trafem wilgotność spada właśnie w momencie
    włączenia kompresora klimatyzacji... No jaki grom?!

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 25. Data: 2012-02-02 21:15:43
    Od: 'Tom N' <n...@2...dyndns.org.invalid>

    .

    > to weź w samochodzie wyłącz działanie klap sterujących przepływem powietrza
    > w punkcie, gdzie jest otwarty przepływ przez nagrzewnice.
    > Też będzie 28 stopni .. i nie ma to nic wspólnego z klimatyzacją.
    > Po prostu te same elementy działają i do sterowania chłodzeniem i
    > ogrzewaniem.

    W lodówce nie ma sterowania klap -- zatkany odpływ powoduje, że lodówka
    utrzymuje temperaturę na zadanym poziomie, ale nie działa tak jak powinna, i
    z niej cieknie aka za dużo wilgoci

    To czy wystawię kompresor i chłodnicę lodówki za okno na -20 i kompresor
    przestanie się włączać niczego nie zmieni, lodówka utrzyma temperaturę
    wewnątrz, ale dalej będzie z niej ciec w złym miejscu, jeśli nie udrożnię
    odpływu skroplin aka miejsca w którym chciałbym, żeby ciekło

    --
    Tomasz Nycz

  • 26. Data: 2012-02-02 21:18:28
    Od: 'Tom N' <n...@2...dyndns.org.invalid>

    Lewis w <news:jgeqsl$j9d$1@node2.news.atman.pl>:

    > Cholera a u mnie dziwnym trafem wilgotność spada właśnie w momencie
    > włączenia kompresora klimatyzacji... No jaki grom?!

    Podaj metodologię i przedstaw metodykę -- zamiast o gromach pisać :D

    --
    Tomasz Nycz

  • 27. Data: 2012-02-02 21:26:07
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-02-02 21:18, 'Tom N' pisze:

    > Podaj metodologię i przedstaw metodykę -- zamiast o gromach pisać :D

    Prosta sprawa, włącz cały układ na tryb w 100% automatyczny i odepnij
    przewód od cewki sprzęgła kompresora. Wsadź 5 osiłków zabranych z
    siłowni do auta, zamknij szczelnie szyby i wówczas zobaczysz czy "Klima"
    działa. Nie zadziała bo wilgoć zawarta w powietrzy nie będzie miała
    gdzie się skroplić i opuścić kabiny.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 28. Data: 2012-02-02 21:38:23
    Od: 'Tom N' <n...@2...dyndns.org.invalid>

    Lewis w <news:jgerh0$k1o$1@node2.news.atman.pl>:

    > Prosta sprawa, włącz cały układ na tryb w 100% automatyczny

    Przecież to opisałem

    > i odepnij przewód od cewki sprzęgła kompresora.

    Mawiają, że nie działa i tak poniżej kilku stopni Celsjusza (zależy od
    samochodu), więc w jakim celu odpinać jakieś przewody przy -15?

    > Wsadź 5 osiłków zabranych z
    > siłowni do auta, zamknij szczelnie szyby i wówczas zobaczysz czy "Klima"
    > działa.

    O tym tez pisałem kilka references wcześniej
> [...]
    szyb) -- tylko nie skarż się na oblodzone szyby ;-)

    > Nie zadziała bo wilgoć zawarta w powietrzy nie będzie miała

    Ale wilgoci do opuszczenia kabiny włączona sprężarka nie jest do niczego
    potrzebna, tylko sprawna klimatyzacja, czyli sprawny układ składający się z
    czegoś więcej niż kompresor/sprężarka.

    --
    Tomasz Nycz

  • 29. Data: 2012-02-02 22:03:09
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-02-02 21:38, 'Tom N' pisze:

> [...]
    > potrzebna, tylko sprawna klimatyzacja, czyli sprawny układ składający się z

    No to nie wiem o co bijesz pianę? Sprężarka w niektórych układach jest
    zabezpieczana i system jej nie włącza dlatego mówi się że "klima nie
    działa", u mnie akurat da się ją włączyć, w poprzednim aucie przy temp
    oscylującej w granicach 0 nie dało się tego zrobić. Przy włączonym
    kompresorze wilgoć z powietrza skrapla się na skraplaczu i kanałem
    kapilarnym czy jak go tam zwać ścieka pod auto, jak wyłączysz kompresor
    i nie schłodzisz skraplacza to gdzie ta wilgoć się wytrąci? Wówczas
    obserwuje się nagłe zaparowanie szyb gdy aura sprzyja parowaniu. Ponowne
    włączenie kompresora klimatyzatora nagle szyby "osusza".

    Do wentylacji kabiny wystarczy otwarta szyba, albo kawałek wiatraka
    pobierający świeże powietrze z zewnątrz ale do efektywnego oszuszania
    kabiny trzeba czegoś co wilgoć z powietrza "zabierze" - skraplacz.

    Tak więc jeżeli wątek założyłeś tylko po to by wytknąć określenie "klima
    nie działa" to gratuluję braku zajęcia. Tak klima, działa (nawiew i
    sterowanie temperaturą) ale klimatyzator nie działa (w niektórych autach).

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 30. Data: 2012-02-02 22:05:32
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-02-02 22:03, Lewis pisze:

    > kabiny trzeba czegoś co wilgoć z powietrza "zabierze" - skraplacz.

    Pomyłka parownik. Na nim skrapla się para wodna z powietrza.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis