    From: sundayman <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Kłopot z metodą fotochemiczną
    Date: Fri, 28 Apr 2017 19:08:22 +0200

    W dniu 28.04.2017 o 18:55, kilokitu pisze:
    > Proponuję zrobić doświadczenie, którego celem jest określenie optymalnego czasu
    naświetlania. Metoda ta znana jest z ciemni fotograficznej. W naszym przypadku
    proponuję naświetlać płytkę poprzez maskę i płytkę OPTI przez 30 sekund a następnie,
    nie przerywając naświetlania, przysłonić nieprzeźroczystym kartonikiem pasek płytki o
    szerokości np 1 cm. Po upływie następnych 30 sekund przesunąć kartonik tak aby
    przysłonięty był pasek 2 cm. I tak kilka razy. Po zakończonym naświetlaniu otrzymamy
    płytkę naświetloną paskami oświetlanymi przez 30 sekund, minutę, 1,5 minuty, 2
    minuty... itd. Po "normalnym" wywołaniu łatwo wybrać optymalny czas naświetlania.
    Pamiętać też trzeba, że stężenie oraz temperatura wywoływacza mają bardzo duży wpływ
    na jego skuteczność.

    Założyłem, że kolega to już zrobił, bo to podstawa :)
    Bez tego to jest strzelanie w ciemno.

    Ale jeżeli nie - to koniecznie to trzeba zrobić.