eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaKolejna zagadka: stary SBC, Ethernet, rozmiar MTU i niedziałające SSH › Re: Kolejna zagadka: stary SBC, Ethernet, rozmiar MTU i niedziałające SSH
  • Data: 2024-03-03 19:37:52
    Temat: Re: Kolejna zagadka: stary SBC, Ethernet, rozmiar MTU i niedziałające SSH
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Atlantis napisał:

    > Żadnego pliku *.dtb nie widzę na karcie pamięci ani w katalogu /boot.

    Może zniknął gdzieś w ferworze walki? Na początku przeczytałem, że chodzi
    o "Angstrom Linux". Nazwa zupełnie nic mi nie mówi, ale doczytałem:
    https://en.wikipedia.org/wiki/%C3%85ngstr%C3%B6m_dis
    tribution

    Producent komputerka zapewne traktował dystrybucję jako źródło binarek
    i z nich coś sklecił. Być może sam chip jest na tyle prosty, że bez
    opsania device tree może jako tako ruszyć. A może opis jest gdzie indziej?
    Prjektant mógł skorzystać z recept Yocto, które zapewne wtedy jeszcze
    były dostępne. I przygotować wszystko zgodnie z rzeczywistością wyznaczoną
    przez hardware. O tym Yocto zresztą niedawno coś tu wspominałem, a nawet
    zachęcałem do niego.

    > Kernel pokazuje jednak dużo większą pamięć:
    >
    > at24 0-0050: 131072 byte 24c1024 EEPROM (writable)

    Przez "kernel pokazuje" zwykle rozumiem coś z /sys/*. To jest komunikat,
    który nawet nie wiem skąd pochodzi. Ale może zgodnie z moimi wcześniejszymi
    podejrzeniami binaria nie odpowiadają sprzętowi. To mogło zostać gdzieś
    (w uboot?) wkompilowane.

    --
    Jarek