eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaKolejna zagadka: stary SBC, Ethernet, rozmiar MTU i niedziałające SSH › Re: Kolejna zagadka: stary SBC, Ethernet, rozmiar MTU i niedziałające SSH
  • Data: 2024-03-06 21:19:16
    Temat: Re: Kolejna zagadka: stary SBC, Ethernet, rozmiar MTU i niedziałające SSH
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 3 Mar 2024 13:56:07 +0100, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Różnica około dwóch promili. Bez wdawania się w szczegóły działania
    > ethernetu, można zauważyć, że jak trybiki jednego kółka w przekładni
    > zębatej będą węższe o dwa promile, to na długości pięciuset ząbków
    > nastąpi przesunięcie o jeden. Zdaje się, że przy MTU koło 500 coś
    > się zaczyna rypać.

    Bajtów. 4 tys bitów.

    Wątpie, aby to miało znaczenie. generatory po dwóch stronach nigdy nie
    będą zgodne, więc ethernet musi miec jakis mechanizm do
    synchronizacji.

    W UART np do RS232 wiadomo jak to jest zrobione, ale tu musi być jakos
    inaczej.

    No ale Atlantis pisze, ze pomogło.
    Czyzby rzeczywiscie jakis problem z trybikami?
    I to na bajtowym poziomie?

    P.S. Z trybikami problemu nie będzie - dostosują się, bo styk krótki.
    Ale juz dwie długie zębatki miałyby problem.

    Kiedys w socjalizmie/komunie były złącza krawędziowe o słusznym
    rozstawie 2.50 mm, nie bedzie Zachód pluł nam w twarz ...

    J.