  • 71. Data: 2020-04-24 14:12:33
    Temat: Re: Kolejny Seagate...
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    > "Trybun" 5ea16ad5$0$17341$6...@n...neostrada.pl

    > Tu nie jest potrzebne moje pozwolenie, ale jeśli chcesz -- pozwalam. ;)

    Dziękuję.

    > Niemal każdy miał.

    To po kiego grzyba zamiast odpowiedzieć po ludzku dostaję tylko jakieś
    linki?

    > Nie zmierzysz naręcznym zegarkiem różnic w lagowaniu pomiędzy 7200 rpm
    > 32 MB i 5400 rpm 8 MB, ale ogólnie komputer jest żwawszy z HDD 7200 rpm
    > niż z HDD 5400 rpm.

    A więc różnica niezauważalna?

    > Wg mnie warto.

    Z powodu?... bo teoretycznie powinno być wydajniej i szybciej?

> [...]
    > ale wielu ton piwa nie przewieziesz równie dobrze
    >   Trabantem czy Maluchem
    >     jak
    >   i TIRem.
    >
    > Do pisania na grupy dyskusyjne zapewne nie warto 7200 rpm, gdy 5400 rpm
    > będzie znacznie tańszy... ;) Podczas pisania komputer zazwyczaj czeka na
    > palce pisarza...
    >

    > Może idź w przeciwnym kierunku -- po co 5400 rpm 8 MB,
    > skoro można by 3600 rpm 4 MB lub mniej?... 1800 rpm 2 MB...
    > Może jeszcze mniej rpm i mniej MB... Tak zejdź do zer -- będzie
    > widoczna różnica pomiędzy 7200 rpm 32 MB i 0 0 ? ;)

    Ale dopóki nie sprawdzimy to te parametry nic nie znaczą.  Papier
    przyjmie przecie wszystko.

    > Z przeciwnej strony -- jest jakaś szalona różnica w cenie
    > pomiędzy 7200 rpm i 5400 rpm?

    Nie mam pojęcia, jak na razie nie miałem styczności pod żadną postacią
    (także cenową) z HDD innymi niż 5400.

> [...]
    >
    > Niby przeczę sam sobie? -- skoro laptop zostałby przyspieszony
    > szybszym dyskiem... ;)
    >
    > IMO SSHD nie ma sensu tam, gdzie często przebootowuję z jednego
    > systemu na inny.
    > Nie ma też sensu wstawianie najszybszego HDD do adaptera PATA-SATA w
    > miejsce CDVD.
    > Natomiast wstawienie szybkiego HDD w normalne miejsce Fujitsu-Siemensa
    > nie jest
    > złym pomysłem.
    >
    > Być może warto do F-S wstawić najszybszy HDD
    > a do Acera -- SSHD i prawie najszybszy HDD, czyli akurat używkę, która

    Ja w jednym blaszaku mam SSD i HDD, w laptopie to samo, na blaszaku trzy
    systemy, na laptopie jeden. W sumie nic mi wielkiego to kombinowanie z
    dyskami nie dało. Gdyby nie wydajniejsza praca pod Linuksem i W7, to
    zaapelowałbym do wszystkich wielbicieli dysków SSD - ugotujcie sobie z
    nich zupę bo tylko do tego się nadają.

    > -=-
    >
    > Czekam na odpowiedź ze sklepu w sprawie przewodu USB do wewnętrznej
    > nagrywarki SATA...

    Co? SATA to SATA, a USB to USB, planujesz kupić jakiś adapter?

    > -=-
    >
    > Jeśli Cię interesują tylko czasy startu Win -- nie przeprowadzam
    > takich testów
    > gdyż są bezwartościowe -- porządki mogą dać znacznie więcej zysków niż
    > przeskok
    > na szybki dysk...

    W żadnym wypadku, interesuje mnie tylko twoje osobiste odczucie czy
    jest  albo było lepiej, ew - różnica nieodczuwalna.

  • 72. Data: 2020-04-24 14:13:42
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 23.04.2020 o 13:21, Roman Tyczka pisze:

    > Pokaż gdzie fantazjuję, konkretnie, bez pitolenia.

    Przecie nie zarzucam ci tego. Napisałem tylko co dla mnie się liczy.

    > To jest gówno, a nie test, praca na komputerze to nie uruchamianie systemu
    > cały dzień w kółko, robi się to raz na dobę, przynajmniej u mnie.
    > Ale na oko start wzrósł kilkukrotnie, z kilku minut do kilkudziesięciu
    > sekund.

    Ale to już coś namacalnego.  Super, dobrze wiedzieć.

    > To nie szukaj blondynek po sieci tylko czytaj gdy Ci ktoś podaje wyniki
    > REALNEGO pomiaru wydajności dysków i SSD wykonane na SWOIM komputerze przez
    > SIEBIE samego.

    Pytam się istotne walory bab a dostaje linki do opinii że blondynki są ok.

    I właśnie o to zapytałem, co prawda nie chodzi mi o różnicę między SSD a
    HDD bo odpowiedź znam ale o namacalne różnice między różnymi
    wydajnościowe wersjami HDD, i w żadnym wypadku nioe chodziło mi jakieś
    papierowe wyniki pomiarów a osobiste odczucia.

  • 73. Data: 2020-04-24 14:14:10
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    > "Trybun" 5ea16b4e$0$17341$6...@n...neostrada.pl

    > IMO dyski NVMe nie są znacząco droższe
    > niż SATA na M.2 -- może nawet są tańsze.
    >
    > Problemem jest płyta -- trzeba mieć M.2 podpiętą via PCIe.

    A takie coś kosztuje, w wielu przypadkach taka w sumie głupotka podnosi
    cenę płyty i o 100%

    > -=-
    >
    > Porównując czasy startu Win -- na pewno lepiej za te same pieniądze
    > postawić wszystko na SSD niż częściowo na SSD a częściowo na HDD.
    > (im mniejszy SSD, tym może być szybszy za te same pieniądze) Ale
    > co komu po szybkości uruchamiania Win, skoro pod tymi Win niczego
    > by nie miał? ;)

    Zdaje się że prędkość uruchamiania to obraz wydajności całego systemu, a
    tym samym oczywiście i dysku.

  • 74. Data: 2020-04-24 14:14:26
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    > "Trybun" 5ea16bab$0$17341$6...@n...neostrada.pl

    > Bo nie ma pytania.

    > Nie wiem.

    > Wyrzuć śmieci.

    > Wszystkie.

    Dzięki za opinię.

  • 75. Data: 2020-04-24 14:15:17
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 23.04.2020 o 12:46, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
    > Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 23 Apr 2020 12:20:40 +0200
    > doszła do mnie wiadomość <5ea16bf8$0$17341$65785112@news.neostrada.pl>
    > od Trybun <L...@j...cb> :

    > Zerknij z łaski swojej na testy w necie, a, przepraszam, nie czytasz testów z
    internetu.
    > No to daj sobie spokój, prędzej słońce wzejdzie na zachodzie, niż ty coś z tego
    > zrozumiesz.

    Czytam, jednak moja obecność na grupie jest podyktowana także chęcią
    "zasięgnięcia języka" od innych userów  w interesującej mnie sprawie.

  • 76. Data: 2020-04-24 14:15:53
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 23.04.2020 o 15:08, Kamil pisze:

    > Jak widzę niektórzy nie są w stanie nauczyć się prawidłowego cytowania.
    >
    > Pzdr

    Wiesz, mam takie jakieś opory aby czyjś autorski tekst tak sobie po
    prostu wycinać.

  • 77. Data: 2020-04-24 17:57:22
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5ea2d7b1$0$560$6...@n...neostrada.pl

    > Dziękuję.

    Proszę.

    > To po kiego grzyba zamiast odpowiedzieć
    > po ludzku dostaję tylko jakieś linki?

    Ja dawłem Ci te linki?

    > A więc różnica niezauważalna?

    Dla mnie zauważalna, ale ja nie instaluję co tydzień Win
    razem z programami i nie uruchamiam komputera zbyt często...

    > Z powodu?...

    Podałem Ci powód wielokrotnie -- przeczytaj to, co
    napisałem wcześniej, jeśli chcesz mojej odpowiedzi.

    > bo teoretycznie powinno być wydajniej i szybciej?

    I jest.

    > (także cenową) z HDD innymi niż 5400.

    O tyle ciekawe, że ,,zwykłe'' HDD 3.5" mają 5400 rpm
    a chyba masz także blaszaki...

> [...]
    > SSD - ugotujcie sobie z nich zupę bo tylko do tego się nadają.

    > Co? SATA to SATA, a USB to USB, planujesz kupić jakiś adapter?

    Kupiłem.

    > W żadnym wypadku, interesuje mnie tylko twoje osobiste odczucie czy jest albo było
    lepiej, ew - różnica nieodczuwalna.

    Różnice:
    5400 vs 7200
    5400 vs SSD
    są dostrzegalne, ale różnica:
    5400 vs SSD
    jest szalona...

    -=-

    Pomiędzy różnymi 7200 też będzie różnica i pomiędzy HDD
    z_nazwy_takimi_samymi, ale różnie zużytymi, też jest różnica...

    Dysk nie jest jedynym spowalniaczem -- nawet grafika PCIe x16 też ma swoje
    opóźnienia...

    Dysk SSD 2.5" SATA zwykle nie oferuje setek tysięcy IOpSów czy GB/s transferu...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 78. Data: 2020-04-25 01:31:43
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5ea2d812$0$560$6...@n...neostrada.pl

    > A takie coś kosztuje, w wielu przypadkach taka
    > w sumie głupotka podnosi cenę płyty i o 100%

    Myślałem, że nowych nie ma już bez M.2 -- nawet
    w laptopach można znaleźć więcej niż 1 czy więcej
    niż 2... Używana płyta główna to koszt kilku dych,
    ale rzeczywiście bez M.2 -- za jakiś czas i używkę
    z M.2 dostaniesz za kilka dych.

    Mój laptop kupiony ponad 3 lata temu jest oszczędnościowy,
    ale ma M.2 NVMe, choć tylko z 2 liniami PCIe na tym M.2.

    > Zdaje się że prędkość uruchamiania to obraz wydajności całego systemu, a tym samym
    oczywiście i dysku.

    Komu tak zdaje się?

    IMO to jakiś sztuczny test, który niewiele znaczy.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 79. Data: 2020-04-25 01:36:54
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5ea2d855$0$560$6...@n...neostrada.pl

    > Czytam, jednak moja obecność na grupie jest podyktowana także chęcią "zasięgnięcia
    języka" od innych userów w interesującej mnie
    > sprawie.

    Moja opinia:
    - mój SSD do HDD
    wypada jak
    - pociąg ekspresowy do hulajnogi

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 80. Data: 2020-04-25 04:40:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-04-24, Trybun <L...@j...cb> wrote:
> [...]
    > wydajnościowe wersjami HDD, i w żadnym wypadku nioe chodziło mi jakieś
    > papierowe wyniki pomiarów a osobiste odczucia.

    Maszyna miała jakiś 7200, po zamianie na tani dysk ssd Kingstona czy
    Sandiska, żaden wypas, jakaś starsza generacja parę lat temy, system(y)
    wstawały ze 3x szybciej. Nieco bardziej dyskowo wypasiony Dell XPS,
    odpala Windows10/Linuxa w parę sekund: THNSN5256GPUK NVMe TOSHIBA 256GB.

    Z kolei na wspomnianym, pierwszym kompie, przy obróbce wideo (Vegas dla
    ubogch, pliki po kilka-kilkanaście GB), zainstalowałem 2 różne dyski
    ssd, jeden jakiś podstawowy WD, drugi zdaje się Samsung 860cośtam co by
    wszystkie operacje plików tymczasoweych i pamięci wirtualnej odbywały
    się z ich użyciem. Różnica w stosunku do poprzednika (5400 lub 7200) na
    cyce nie powala. Jest widoczna, ale spodziewałem się więcej.

    --
    Marcin