  • Data: 2010-06-02 11:49:42
    Temat: Re: Kolizja podczas zmiany pasa przed skrzyzowaniem
    Od: Artur Czeczko <a...@c...student.uw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tom01 pisze:

    > A jeśli manewr zaskoczy kierowce tak, że nie zdaży nawet postawić nogi
    > na hamulcu to nie będzie wymuszenia? Sprawa jest banalna. Nie ustąpienie
    > pierwszeństwa i tyle.

    Z jednej strony taki manewr jak opisujesz to ewidentne nieustąpienie
    pierwszeństwa, a z drugiej strony jeśli potraktować przepisy
    dosłownie... :-)

    Chciałem tylko zwrócić uwagę na fakt, że nie zawsze zmuszenie kogoś,
    kto ma pierwszeństwo do tego, by zdjął nogę z gazu jest nieustąpieniem
    pierwszeństwa. A co jeśli kierująca pojazdem widząc, że pojazd
    przed nią wjeżdża stwierdziła "co mi się tu będzie władowywał,
    przecież mam pierwszeństwo" i dodała gazu? Myślę, że to jest mało
    prawdopodobne, większość ludzi jednak stara się uniknąć kolizji,
    ale tak całkowicie bym tego nie wykluczał.

    Pozdrawiam,
    Artur