  • 1. Data: 2010-06-02 08:08:08
    Temat: Kolizja podczas zmiany pasa przed skrzyzowaniem
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    Dojezdzajac wolno do skrzyzowania 4-pasmowa jezdnia
    (2 pasy na wprost + 1 do skretu + 1 do zawracania)
    zmienialem pas z tego do skretu na ten do zawracania
    (czyli na skrajny lewy).

    Czesc aut stalo (czerwone swiatlo na skrzyzowaniu)
    i bylem pewien, wolno jadace auto ktore widzialem
    w lewym lusterku ustepuje mi :).

    Niestety - bedac juz 1/4 auta na pasie do zawracania
    zobaczylem auto przyklejone do polowy mojego.

    Moje auto mialo obtarta lewa strone:
    lekkie slady na tylnym zderzaku, blotniku
    i najwiecej na tylnych drzwiach.

    Babka miala obtarta prawa strone:
    przedni blotnik, drzwi i troche tylne drzwi.

    Wine wzialem na siebie, ale czesc znajomych
    twierdzi, ze winna jest tamta babka.
    Czy to prawda i wiecie jaki dokladnie przepis
    poprze taka teze?

  • 2. Data: 2010-06-02 08:08:21
    Od: "moje_przedmioty" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Q" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Wine wzialem na siebie, ale czesc znajomych
    > twierdzi, ze winna jest tamta babka.
    > Czy to prawda i wiecie jaki dokladnie przepis

    Żaden??
    Zmieniałeś pas ruchu więc masz obowiązek przepuścić wszystkich poruszających
    się pasem na który chcesz wjechać.

  • 3. Data: 2010-06-02 08:16:41
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-06-02, Q <n...@s...pl> wrote:

    > Wine wzialem na siebie, ale czesc znajomych
    > twierdzi, ze winna jest tamta babka.

    Wyślij część znajomych na kurs z przepisów o ruchu drogowym...

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 4. Data: 2010-06-02 08:18:14
    Od: "Tadeusz" <...@s...onet.pl>

    Użytkownik "Q" <> napisał w wiadomości ...

    > ale czesc znajomych
    > twierdzi, ze winna jest tamta babka.

    ale masz jakieś wsparcie?
    winna, bo ?????

    PS: nie słuchaj tej części znajomych
    i raczej nie wsiadaj do samochodów, które
    będa prowadzić... :)

  • 5. Data: 2010-06-02 08:20:21
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2010-06-02 08:08, Q pisze:

    > Wine wzialem na siebie, ale czesc znajomych
    > twierdzi, ze winna jest tamta babka.

    Można dyskutować, czy pani zachowała się grzecznie, uprzejmie, etycznie
    itp. tocząc się i widząc ciebie przed sobą, jak zmieniasz pas, ale to
    niestety ty musisz uważać wjeżdżając na JEJ pas.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 6. Data: 2010-06-02 08:25:39
    Od: to <t...@a...xyz>

    Q wrote:

    > Wine wzialem na siebie, ale czesc znajomych twierdzi, ze winna jest
    > tamta babka.

    Ewidentnie wina Twoja, chyba, że jesteś w stanie udowodnić, że tamta
    kobieta wjechała w Ciebie CELOWO (a na pewno nie jesteś).

  • 7. Data: 2010-06-02 10:14:48
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2010-06-02 08:25, to pisze:

    > Ewidentnie wina Twoja, chyba, że jesteś w stanie udowodnić, że tamta
    > kobieta wjechała w Ciebie CELOWO (a na pewno nie jesteś).

    Mysle, ze nawet jakby machala reka, zeby wjechal, mrugala swiatlami etc,
    a nastepnie w niego wjechala to i tak bylaby jego wina, poniewaz owa
    "babka" nie ma uprawnien do kierowania ruchem.

    --
    jarek

  • 8. Data: 2010-06-02 10:24:17
    Od: Artur Czeczko <a...@c...student.uw.edu.pl>

    moje_przedmioty pisze:

    > Żaden??
    > Zmieniałeś pas ruchu więc masz obowiązek przepuścić wszystkich poruszających
    > się pasem na który chcesz wjechać.

    Nie "przepuścić wszystkich", tylko "ustąpić pierwszeństwa". Natomiast
    nieustąpienie pierwszeństwa ma miejsce wtedy, gdy zmusza się kogoś
    do gwałtownego hamowania lub do zwiększenia prędkości. Jeśli tamten
    pojazd poruszał się powoli, to raczej nie było mowy o zmuszeniu
    do gwałtownego hamowania - ale to tylko moje spekulacje.

    Źródło:

    Art. 2.
    23) ustąpienie pierwszeństwa przez kierującego pojazdem lub pieszego -
    powstrzymanie się od ruchu, jeżeli ruch mógłby zmusić kierującego innym
    pojazdem do zmiany kierunku lub pasa ruchu albo istotnej zmiany
    prędkości jazdy, a pieszego - do zatrzymania się, zwolnienia lub
    przyspieszenia kroku,

    (z podkreśleniem na "istotnej").

    Oczywiście wina a udowodnienie winy to dwie zupełnie osobne kwestie.

    Pozdrawiam,
    Artur

  • 9. Data: 2010-06-02 10:29:20
    Od: to <t...@a...xyz>

    Jarek Pudelko wrote:

    > Mysle, ze nawet jakby machala reka, zeby wjechal, mrugala swiatlami etc,
    > a nastepnie w niego wjechala to i tak bylaby jego wina, poniewaz owa
    > "babka" nie ma uprawnien do kierowania ruchem.

    Jeśli ktoś wjedzie w kogoś celowo to jest to jego wina.

  • 10. Data: 2010-06-02 10:34:42
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2010-06-02 10:29, to pisze:

    > Jeśli ktoś wjedzie w kogoś celowo to jest to jego wina.

    Udowodnienie celowosci wjechania jest dosc trudne - nawet w tym
    przypadku. Babka sie "toczy", miga, macha, koles wjezdza na jej pas i
    bum. Celowo wjechala? Ciezko powiedziec. Miganie i machanie nie jest
    uznane w PoRD jako zezwolenie na wjazd na pas - to raczej umowne sygnaly
    i byc moze na cos takiego moznaby sie w sadzie powolywac.
    Inna sprawa, ze ludzie migaja wpuszczajac kogos i migaja rowniez do
    kogos kto im zajezdza droge :)

    --
    jarek