  • 11. Data: 2016-12-29 09:07:22
    Temat: Re: Kolorowa drukarka laserowa
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    No widzisz, nie drukujesz map (inna sprawa, ze do map lepsze A-3).

    -----

  • 12. Data: 2016-12-29 11:17:17
    Od: "Ktos i jeszcze cos" <c...@i...cos>

    W dniu .12.2016 o 19:56 Irokez <n...@w...pl> pisze:

    > A jak tam Brother, którego ma zastąpić ten Epson, sobie daje radę?

    Brother DCP-135c dłuuugo dzielnie się bronił. Na początku stosowałem tusze
    ActivJet, aczkolwiek później zszedłem na Actisa i też było ok. Ba! Miałem
    nawet epizod, że brakło mi czarnego a potrzebowałem wydrukować dokumenty,
    więc wygrzebałem stary pojemnik czarnego od Canona, uzupełniłem kadridż
    i... Brother dalej śmigał :)

    Od jakiegoś czasu jednak pojawiają się białe paski (tak, jakby kilka dysz
    było zaschniętych/zatkanych). Przekłamania w kolorach również się zdarzają.
    Możliwe że to przez te Actisy, ale pewności nie mam. Z resztą, tej
    drukarki nie mam zamiaru wyrzucać. Po prostu potrzebuję w innym miejscu
    drugą.

    Odnośnie jeszcze Brothera, to wkurza mnie tacka. U mnie się zacięła i nie
    dało się jej nijak wyszarpać. Po kilku miesiącach jakimś cudem puściła...
    Inną niedogodnością, to jak już wspomniałem - upierdliwość gdy skończył
    się któryś z kolorów - nie wydrukuje, dopóty _wszystkie_ kolory będą
    dostępne, pomimo że wydruk cz/b. Od czasu do czasu zaciął się też papier,
    ale to akurat było sporadyczne. Częściej pogięte kartki miałem w Canon i
    HP.

    --
    Tanie wino jest dobre, bo jest dobre i tanie

  • 13. Data: 2016-12-29 11:24:55
    Od: "Ktos i jeszcze cos" <c...@i...cos>

    W dniu .12.2016 o 13:50 Poldek <p...@i...eu> pisze:

    > Mam w domu Epsona L110, czyli nieco starszy model z serii tych Epsonów z
    > baniakami. Jak to w domu / domowym biurze - czasami nic nie drukuję
    > przez kilka tygodni, potem 1 kartkę, innego dnia 200 stron, po paru
    > dniach kilka zdjęć itd. Owszem zaschła głowica ze dwa razy w ciągu tych
    > 2,5 lat odkąd mam tą drukarkę. Kliknąłem przeczyszczanie i po 5 minutach
    > wszystko ok.

    No to u mnie sposób drukowania podobny... Głównie dokumenty cz/b i kilka
    kolorowych wykresów itp. Zdjęć nie drukuję, bo uważam, że taniej i
    zdecydowanie lepiej wyjdzie wizyta w studiu foto.

    Tego zaschnięcia się obawiam, bo podejrzewam, że obecnego Brothera swego
    czasu nie używałem dłużej i możliwe, że był nawet wyłączony z sieci(2-3
    m-ce?). I chyba od tamtej pory zaczął "paskować". teraz jest włączony i
    czasem czyści te głowice, ale to jednak prąd żre. Laser mógłbym wyłączyć i
    nie martwić się.

    --
    Tanie wino jest dobre, bo jest dobre i tanie

  • 14. Data: 2016-12-29 12:02:09
    Od: "Ktos i jeszcze cos" <c...@i...cos>

    W dniu .12.2016 o 14:55 Marek <p...@s...com> pisze:

> [...]
    > jest bardzo wygodny i szybki. W Epsonach i HP czas
    > zeskanowania/skopiowania jednej strony po postoju potrafi frustrować.
    > Miałem parę modeli tych drukarek więc nie chcę generalizować. Zdarzało
    > mi się uruchamiać kopiowanie strony i w tym czasie wyciągać auto z
    > garażu by nie marnować czasu a czekanie.
    >
    > W atramentówkach z kolei musisz sobie ustawić timer aby przynajmniej raz
    > na tydzień/dwa wydrukować coś kolorowego by tusz nie zasechł. Coś za
    > coś. Gdy samochód będziesz odpalał raz na miesiąc, to też go zniszczysz
    > szybciej niż przy normalnej eksploatacji.

    Czytałem Twój wątek. U mnie jakoś strasznie dużo tych wydruków by nie
    było. Kolor potrzebuję do grafiki wektorowej, więc jakości zdjęciowej być
    nie musi.

    Odnośnie laserówek, to polecili mi je znajomi w pracy. Sam z resztą
    dawniej rekomendowałem laserówki Samsunga (cz/b) i nie znam osoby, która
    byłaby niezadowolona. Aczkolwiek o ile laserówka cz/b kosztuje 200-300zł o
    tyle kolorowa to już ok 800-1000zł (tyle co omawiane Epsony).
    Nie chciałbym się wkopać w laser, w którym jak u Ciebie, byłyby jednak b.
    drogie kadridże, albo za kilkanaście tysięcy stron wymieniać jakiś element
    wart tyle co nowa drukarka...
    Dochodzi zużycie prądu - zawsze można by podłączyć drukarkę do listwy i
    gdy ta nie jest używana, pstryknąć i zapomnieć aż do następnego wydruku. Z
    laserówką po dłuższej przerwie nie powinno być problemów, za to z
    atramentówką może być loteria (nie zawsze ma się możliwość, żeby zrobić
    "cykliczne drukowanie antyzaschnięciowe" ).

    Ta atramentówka ma jeszcze jeden atut - jest faktycznie mała i ma skaner.

    Czytam gdzieniegdzie, że ma też feler i "nie widzi" grubszych kartek.

    I tak źle i tak niedobrze :))

    --
    Tanie wino jest dobre, bo jest dobre i tanie

  • 15. Data: 2016-12-29 12:19:43
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2016-12-28 o 14:55, Marek pisze:
> [...]
    > mi się uruchamiać kopiowanie strony i w tym czasie wyciągać auto z
    > garażu by nie marnować czasu a czekanie.

    Brat ma laser color HP i zanim wystartuje to można spokojnie iść do
    kuchni i przygotować obiad :) ale potem już idzie normalnie.

> [...]
    > coś. Gdy samochód będziesz odpalał raz na miesiąc, to też go zniszczysz
    > szybciej niż przy normalnej eksploatacji.

    Chyba że masz głowice zintegrowane a nie osobne pojemniki na tusze. Mój
    Canon potrafił stać i pół roku bez wydruki a po odpaleniu wydruki
    wychodziły jak z nowej.

    --
    www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

  • 16. Data: 2016-12-29 15:20:53
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-12-29 o 12:19, Chris pisze:

    > Brat ma laser color HP i zanim wystartuje to można spokojnie iść do
    > kuchni i przygotować obiad :) ale potem już idzie normalnie.

    Mam Xeroxa i startuje w parę sekund, a po kliknięciu "drukuj" jest
    kartka zanim wstanę i dojdę do garderoby (a siedzi schowana, bo wielkie).

    Ale w robocie mamy Canona takiego wielkiego multi-fulti-kulti i ten
    faktycznie jak z kopa nie dostanie to nie wystartuje ;)

    --
    Irokez

  • 17. Data: 2016-12-29 15:55:43
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2016-12-29 o 12:02, Ktos i jeszcze cos pisze:

    > Czytałem Twój wątek. U mnie jakoś strasznie dużo tych wydruków by nie
    > było. Kolor potrzebuję do grafiki wektorowej, więc jakości zdjęciowej
    > być nie musi.

    Laser świetnie się nadaje do takiej grafiki - i jak zauważył kolega
    ąćę... wydruk odporny jest na mokre paluchy.

> [...]
    > atramentówką może być loteria (nie zawsze ma się możliwość, żeby zrobić
    > "cykliczne drukowanie antyzaschnięciowe"

    Wtedy problemy są gwarantowane nawet. Raz w życiu walczyłem z zaschniętą
    głowicą, której wymiana to jedyne 2000zł. Więc było o co walczyć. Zajęło
    mi to 2 dni, ale udało się. Od tego czasu mam "uraz" i pilnuję się z
    profilaktycznymi wydrukami po dłuższej przerwie.

    > Ta atramentówka ma jeszcze jeden atut - jest faktycznie mała i ma skaner.
    >
    > Czytam gdzieniegdzie, że ma też feler i "nie widzi" grubszych kartek.
    >

    > I tak źle i tak niedobrze :))

    Nie ma to jak kartka i ołówek. :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 18. Data: 2016-12-29 16:17:25
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2016-12-29 o 12:19, Chris pisze:

    > Brat ma laser color HP i zanim wystartuje to można spokojnie iść do
    > kuchni i przygotować obiad :) ale potem już idzie normalnie.

    Więc warto zwrócić uwagę i na ten aspekt przed zakupem - to do
    wątkotwórcy. Może farta miałem, że trafiałem na szybkie urządzenia
    wielofunkcyjne.

    > Chyba że masz głowice zintegrowane a nie osobne pojemniki na tusze. Mój
    > Canon potrafił stać i pół roku bez wydruki a po odpaleniu wydruki
    > wychodziły jak z nowej.

    A wcale nie. Np. z wielofunkcyjnych mam Epsona XP-850 z kartridżami w
    głowicy. Gdy postoi trochę (ze 2 tygodnie), to zdarza się, że głowicę
    trzeba czyścić - niektóre dysze zatykają się. Chyba zawsze czyszczenie
    pomaga (nie pamiętam większych problemów).
    Dzieje się to tylko wtedy gdy pilnie potrzebuję zabrać wydruk :-D

    Inna urządzenie HP o oznaczeniu C410, które ma analogiczną konstrukcję -
    ta potrafi dać czadu. Nawet krótki postój powodował czasem perturbacje.
    Jeszcze w okresie gwarancyjnym miała zmienianą głowicę. Niewiele pomogło.

    Przy tuszu dostarczanym wężami kłopot faktycznie potrafi być
    poważniejszy i to wcale nie z powodu zasychania. Przy poprzednim Epsonie
    R3000 miałem efekt taki jakby spływał tusz z końcówek i lekko się
    zapowietrzały. W konsekwencji drukarka nie była w stanie "zassać" koloru
    jakiegoś nawet po N czyszczeniach. Kilka dysz zaledwie drukowało test
    głowicy określonego koloru i za każdym razem inne. Trzeba było pod
    ciśnieniem tusz podać od drugiej strony i problem znikał. Model SC-P600
    też raz mi wyciął taki numer.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 19. Data: 2016-12-29 19:10:35
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Dla brata tylko Brother.

    -----

  • 20. Data: 2016-12-30 09:17:30
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Dell? Canon? HP?
    Sporo opinii użytkowników poszczególnych modeli znajdziesz na amazon.co.uk
    Już przez zakupem szukaj zamienników i przekalkuluj koszty.
    W tej cenie to ciężko znaleźć coś taniego w eksploatacji - im niższa cena, tym
    eksploatacja droższa niestety (bo się wymienia całe kartridże, a nie tonery, bo są
    jednorazowe pojemniki, a nie butelki itp.).
    Tańsze modele mają okrojone sterowniki - Windows odwala za nie większość roboty.
    Do wydruków cz.-b. postawiłbym osobną drukarkę cz.-b., tu można zejść na kilka groszy
    za stronę.
    Jak masz miejsce, to jest spory rynek używanych drukarek poleasingowych, ale to
    wielkie kobyły są (za to z wieloma wodotryskami - podajniki, sortery itp.)

    -----