  • 11. Data: 2014-03-04 11:38:55
    Temat: Re: Kolorowe zdjęcia sprzed 100 lat?
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2014-03-03 02:11, animka wrote:
    > Te zdjęcia zrobiono ponad 100 lat temu. W kolorze. W Rosji. Oto
    > imperium, jakiego nie znaliście.
    Znamy, od dosyć dawna:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Sergey_Prokudin-Gorsky
    https://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Photos_o
    f_the_Russian_Empire_by_Sergey_Prokudin-Gorsky

  • 12. Data: 2014-03-04 17:15:01
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-03-04 01:58, WM pisze:

    > Sa tez zdjecia z Warszawy
    > http://www.loc.gov/pictures/search/?q=Warsaw%2C%20Ru
    ssia%20%28i.e.%20Warsaw%2C%20Poland%29

    To są ręcznie kolorowane zdjęcia czarno-białe. Prawdziwe kolorowe dosyć trudno
    podrobić.

    P.

  • 13. Data: 2014-03-04 17:27:08
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Dienstag, 4. März 2014 17:15:01 UTC+1 schrieb Piotrne:

    ssia%20%28i.e.%20Warsaw%2C%20Poland%29

    > To są ręcznie kolorowane zdjęcia czarno-białe. Prawdziwe kolorowe dosyć trudno
    podrobić.

    > P.

    z opisow wynika, ze zachowaly sie szklane oraginaly - czarnobiale , fotografowane
    przez filtry RGB. Te oryginalne wyciagi zostaly scanowane i cyfrowo obrobione
    kolorystycznie.
    takie pokzanaie i obrobka zdjec , styly sie mozliwe dziekiu fotografi cyfrowej - sa
    to zdjecia analogowo-cyfrowe.

  • 14. Data: 2014-03-04 18:40:21
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2014-03-03 19:32, XX YY pisze:

    > mamy szanse wkrotce zostac czescia tego imperium, a w kazdym razie z
    > nim bezposrednio graniczyc.

    Nie denerwuj mnie. I tak jest bida w Polsce.
    To, że to "imperium" napisali na stronie.

    --
    animka

  • 15. Data: 2014-03-04 18:50:55
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    Jakość super :-)

    > Tu jest dostepna jest cala kolekcja:
    > http://www.loc.gov/pictures/collection/prok/method.h
    tml

    > Sa tez zdjecia z Warszawy
    > http://www.loc.gov/pictures/search/?q=Warsaw%2C%20Ru
    ssia%20%28i.e.%20Warsaw%2C%20Poland%29

    > Zdjecia z Wilna:
    > http://www.loc.gov/pictures/resource/prok.02226/?co=
    prok
    > http://www.loc.gov/pictures/search/?q=lithuania&co=p
    rok&sg=true

    Jednak tamte zdjęcia wyglądają jakby były zrobione w dzisiejszych
    czasach, te z Twoich linków mają bardzo słabe kolory.

    --
    animka

  • 16. Data: 2014-03-04 18:52:45
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2014-03-03 20:35, XX YY pisze:
    > http://www.veinik.by/index.htm
    >
    > wszystkie zdjecia sa oczywiscie wyliczone cyfrowo na podstawie tego
    > co zrobil. w oryginale mozna bylo zobaczyc zdjecia kolorowe za
    > posrednictwem odpowiedenigo rzutnika skladajacego trzy
    > barwne,czastkowe obrazy w jeden

    Rzeczywiście świetna metoda :-)

    --
    animka

  • 17. Data: 2014-03-04 18:54:55
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu wtorek, 4 marca 2014 17:15:01 UTC+1 użytkownik Piotrne napisał:

    > To są ręcznie kolorowane zdjęcia czarno-białe. Prawdziwe kolorowe dosyć trudno
    podrobić.

    Czesc z tych zdjec to drukowane pocztowki.

    Wtedy raczej uzywano do kolorowego druku, chromolitografii.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Color_printing

    Ciekawe jaka technika koloruje sie stare czarnobiale filmy?

    WM

    p.s.
    Widzialem stare zdjecie slubne u mojego wujka na scianie.
    Mialo podkolorowane farbka na czerwono policzki i usta.

  • 18. Data: 2014-03-04 18:57:54
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2014-03-04 11:38, JDX pisze:
    > Znamy, od dosyć dawna:
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Sergey_Prokudin-Gorsky
    > https://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Photos_o
    f_the_Russian_Empire_by_Sergey_Prokudin-Gorsky

    Ja nie znałam, nie widziałam przedtem zdjęć, do których podałam linka.

    Ten Gorskii to nawet pomysłowy człowiek.

    --

    animka

  • 19. Data: 2014-03-04 19:00:12
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2014-03-04 17:15, Piotrne pisze:

    ssia%20%28i.e.%20Warsaw%2C%20Poland%29

    > To są ręcznie kolorowane zdjęcia czarno-białe. Prawdziwe kolorowe dosyć trudno
    podrobić.

    To właśnie widać, że kolorowane.

    --
    animka

  • 20. Data: 2014-03-04 19:26:53
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu wtorek, 4 marca 2014 18:50:55 UTC+1 użytkownik animka napisał:

    > Jednak tamte zdjęcia wyglądają jakby były zrobione w dzisiejszych
    >
    > czasach, te z Twoich linków mają bardzo słabe kolory.

    No bo sa zrobione w dzisiejszych czasach :)
    A konkretnie w 2000-2001 roku w WalterStudio.
    Zastosowano wspolczasna korekcje barw do starych odbitek.

    Nowe barwy:
    http://www.loc.gov/pictures/collection/prok/item/prk
    2000000297/resource/
    Stare oryginalne barwy: