  • 1. Data: 2014-02-28 00:23:38
    Temat: pułapka ostrości w Olympus PM2
    Od: "Art" <w...@o...plWYWAL>

    witam

    nie mogę odnaleźć jakiegoś info
    czy Oli PM2 ma jakąś wersję pułapki ostrości -
    choćby najprostszą - jakąkolwiek?

    jak to będzie się fachowo po angielsku nazywało???
    z góry bardzo dzięki!

  • 2. Data: 2014-02-28 01:32:48
    Temat: Re: pułapka ostrości w Olympus PM2
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Thursday, February 27, 2014 6:23:38 PM UTC-5, Art wrote:
> [...]
    >
    > czy Oli PM2 ma jakąś wersję pułapki ostrości -
    >
    > choćby najprostszą - jakąkolwiek?
    >

    > jak to będzie się fachowo po angielsku nazywało???

    Trap focus.
    Niezamaco.

    Slon

  • 3. Data: 2014-02-28 17:45:30
    Od: "Art" <w...@o...plWYWAL>

    > Trap focus.
    > Niezamaco.
    > Slon

    czyli jest za co - dzięki!

    a czy właściciele peemki2 może wiedzą czy trapfocusa ich maszyna posiada???

  • 4. Data: 2014-02-28 18:28:05
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Friday, February 28, 2014 11:45:30 AM UTC-5, Art wrote:

    > czyli jest za co - dzięki!
    >

    > a czy właściciele peemki2 może wiedzą czy trapfocusa ich maszyna posiada???

    Nigdy nie mialem potrzeby stosowania tej mozlizowsci wyzwalania migawki.
    Prawdopodobnie ten model olympusa tego nie ma.
    W razie czego zainteresuj sie tym:
    http://shop.triggertrap.com/products/triggertrap-mob
    ile-dongle-md-uc1
    i zobacz to:
    http://vimeo.com/40453214

    Slon

  • 5. Data: 2014-02-28 21:22:29
    Od: "Art" <w...@o...plWYWAL>

    ehhh - gdy wszystko zawiedzie przeczytaj instrukcję...

    na szczęście olympus nie każe sobie płacić za elektroniczną wersję
    instrukcji...

    po dogłębnym przewertowaniu znalazłem tryb najbardziej "wypasiony"
    - C-AF+TR ciągłe śledzenie obiektu z automatycznym nastawianiem ostrości

    pułapki w tym modelu brak...

  • 6. Data: 2014-02-28 23:25:33
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Friday, February 28, 2014 3:22:29 PM UTC-5, Art wrote:
> [...]
    >

    > po dogłębnym przewertowaniu znalazłem tryb najbardziej "wypasiony"
    >
    > - C-AF+TR ciągłe śledzenie obiektu z automatycznym nastawianiem ostrości

    A triggertrap nie da rady?
    Podalem ci linka do dongle czyli tak zwanego "dzyndzla".
    Tamten byl bardzo tani a ponizej podaje link, do znacznie lepszego
    https://www.kickstarter.com/projects/triggertrap/tri
    ggertrap-redsnap-modular-camera-trigger
    Koledze instalowalem takie urzadzenie do jego potrzeb.

    UWAGA - teraz bede sie chwalil, wrazliwi niech nie czytaja.
    Zwlaszcza radze nie czytac moim grupowym fanom, bo moga palpitacji serca dostac.

    Przy zdjeciach sportowych uzywam servo focus, tracks focus.
    Kazdego miesiaca mam do obcykania po kilka zawodow w jezdzie figurowej na lodzie.
    Firma dla ktorej fotografuje, uznala mnie za najlepszego speca w tej dziedzinie,
    sposrod wielu ktorzy dla niej fotografowali.
    W najblizsza niedziele od 8:00 do zmroku, zawody odbeda sie tutaj:
    https://www.youtube.com/watch?v=LIs7J_V5Vks
    Jedno z najladniejszych lodowisk pod golym niebem.
    Bedzie ponad 1400 jazd, podczas ktorych robie od 40 do 100 zdjec kazdej jazdy.

    Od 3 lat fotografuje takie zawody.
    Najlepiej sie sprawdzaja canony serii 1D.
    Jeden 1DM2 juz przerobil ponad 1 milion zdjec.
    Mam spore doswiadczenie.
    Potrzebujemy jednego lub nawet 2 fotografow na moje miejsce,
    bo ja w tym roku skoncze ta prace ze wzgledu na lepsze zamowienia.
    Dobra praca nawet dla mlodych fotografow.
    Bez protekcji raczej trudno sie tam zalapac.
    Wole zeby polacy przyszli na moje miejsce.
    Mozna zawiadomic znajomych z NJ lub NYC.

    Slon

  • 7. Data: 2014-03-02 22:51:15
    Od: "Art" <w...@o...plWYWAL>

    > A triggertrap nie da rady?
    > Podalem ci linka do dongle czyli tak zwanego "dzyndzla".

    dzięki za info - pewnie sie komu nada -
    mi potrzebny najprostszy trap w aparacie - taki bezobslugowy -
    typu - siada ptaszek na gałęzi - a w to miesce nacelowany celownik i PYK
    zdjęcie się samo robi...

    pm2 tego nie ma - ale i tak bestyjak mi się podoba...