  • 1. Data: 2015-10-31 21:56:11
    Temat: Komputer daje się włączyć raz na kilkanaście prób wciśnięcie przycisku power
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Wyeliminowałem przycisk power jako źródło awarii, bo nawet zwieranie
    drutem nie zawsze włącza komputer.

    Podejrzewam więc albo zasilacz, albo płytę główną.
    Jak to radzicie zdiagnozować?

    --
    MN

  • 2. Data: 2015-10-31 22:27:01
    Od: "Piotr" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Wyeliminowałem przycisk power jako źródło awarii, bo nawet zwieranie
    > drutem nie zawsze włącza komputer.
    >
    > Podejrzewam więc albo zasilacz, albo płytę główną.
    > Jak to radzicie zdiagnozować?

    Jak masz taki dylemat to chyba najlepiej w serwisie.

  • 3. Data: 2015-11-01 02:29:59
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2015-10-31 21:56, Marcin N pisze:
    > Wyeliminowałem przycisk power jako źródło awarii, bo nawet zwieranie
    > drutem nie zawsze włącza komputer.
    >
    > Podejrzewam więc albo zasilacz, albo płytę główną.
    > Jak to radzicie zdiagnozować?

    Jeśli masz możliwość to wymień zasilacz i sprawdź. Jeśli objawy będą się
    dalej pojawiały to będzie wskazywało na płytę główną. Miałem taki sam
    objaw w starym komputerze. Uruchamiał się raz na kilka(naście)
    przyciśnięć przycisku POWER w obudowie, a za któryśsetnym razem już się
    w ogóle nie włączył...

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 4. Data: 2015-11-01 06:29:19
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-11-01 o 02:29, Krystek pisze:
    > Miałem taki sam objaw w starym komputerze. Uruchamiał się raz na
    > kilka(naście) przyciśnięć przycisku POWER w obudowie, a za któryśsetnym
    > razem już się w ogóle nie włączył...

    I co było winne? Płyta?

    --
    MN

  • 5. Data: 2015-11-01 07:45:28
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-10-31 21:56, Marcin N wrote:
    [...]
    > Podejrzewam więc albo zasilacz, albo płytę główną.
    Może być jedno i drugie, zwłaszcza, gdy oba podzespoły są w podobnym
    wieku. Może być też tak, że teraz wymienisz uszkodzone kondensatory np.
    na płycie, a za np. pół roku będziesz musiał zrobić to w zasilaczu.

    > Jak to radzicie zdiagnozować?
    1. Obejrzeć czy nie widać gdzieś spuchniętych kondensatorów
    2. Podłączyć płytę do sprawnego zasilacza aby się upewnić co padło.

  • 6. Data: 2015-11-01 13:42:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marcin N m...@o...pl ...

    > Wyeliminowałem przycisk power jako źródło awarii, bo nawet zwieranie
    > drutem nie zawsze włącza komputer.
    >
    > Podejrzewam więc albo zasilacz, albo płytę główną.
    > Jak to radzicie zdiagnozować?

    A co to za komputer?
    Jaka płyta?

  • 7. Data: 2015-11-01 18:10:47
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-11-01 o 13:42, Budzik pisze:
    > Użytkownik Marcin N m...@o...pl ...

    > A co to za komputer?
    > Jaka płyta?

    Stary procesor AMD X2 64 4000+.

    Płyta dość nowa - jeszcze chyba na gwarancji, bo stara się zepsuła.
    Płyta Am2/Am3. Nie pamiętam producenta i nie mogę teraz sprawdzić.

    Zasilacz stary jak procesor. Obudowa MicroTower i zasilacz mniejszy niż
    typowy ATX, 300W.

    --
    MN

  • 8. Data: 2015-11-02 08:30:10
    Od: Radosław Sokół <r...@g...one.pl>

    W dniu 31.10.2015 o 21:56, Marcin N pisze:
    > Podejrzewam więc albo zasilacz, albo płytę główną.
    > Jak to radzicie zdiagnozować?

    Najczęściej takie problemy powodują uszkodzone kondensatory
    elektrolityczne w zasilaczu lub na płycie.

    Diagnoza: rozebrać wszystko na części włącznie z zasilaczem,
    porządnie wyczyścić, oglądnąć wszystkie kondensatory. Jeżeli
    którykolwiek jest podejrzany, wymienić całą grupę (na low-
    ESR).

    """""""|
    | | |
    ......./

  • 9. Data: 2015-11-02 15:55:32
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-11-02 o 08:30, Radosław Sokół pisze:

> [...]
    > porządnie wyczyścić, oglądnąć wszystkie kondensatory. Jeżeli
    > którykolwiek jest podejrzany, wymienić całą grupę (na low-

    Obejrzałem wszystkie kondensatory. Wszystkie optycznie idealne.

    --
    MN

  • 10. Data: 2015-11-02 16:06:46
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 2 Nov 2015 15:55:32 +0100, Marcin N napisał(a):

    > Obejrzałem wszystkie kondensatory. Wszystkie optycznie idealne.

    Tak czy owak płyta leży na 99%. Ciekawe jaki producent?
    Właśnie pożegnałem płytę P4-M890T ECS-a. Też wszystkie kond. fajne na
    oko :)
    --
    Jacek
    Dziesięć przykazań ma 279 słów.