    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Komputery, obd, oszustwa i takie tam...
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Tue, 6 Nov 2018 23:57:40 +0100

    Dnia Tue, 6 Nov 2018 09:05:11 -0800 (PST), s...@g...com napisał(a):

    > Bez przesadnych wstepow:
    > Moje spostrzezena z dzialania komputerów pokladowych we fordach, ODB i pewnych
    dziwnosci.

    > Focus, komputer notorycznie zanizal spalanie o 0.7-1.2l/100km. Nie mialem okazji
    porownac z OBD.

    A co pokazywał prędkościomierz przy 100km/h?
    Może taki "przypadkowy błąd" że do wyliczenia zużycia paliwa została wzięta
    zawyżona odległość wyliczana na potrzeby zawyżającego prędkościomierza?
    Może to nie było zużycie paliwa na 100km, a np. na 107? :)

    > I nastala dziwnosc. Po puszczeniu pedalu gazu widze ze obd raportuje ze pi*oko
    1.2l/h jednak w silnik idzie. A ponoc wtryskiwacze, komputer i ogolne pojecie jest
    takie ze wtedy wcale nie jest wtryskiwane paliwo.
    > Podobnie jest i w fiescie(eu) jak i w escape(us).

    Jakiego koloru masz ten parametr na liście dostępnych parametrów?
    Parametry jasnozielone, to te gdzie wartości są bezpośrednio odczytywane z
    ECU (lub jakiś czujników telefonu).
    Ciemnoniebieskie to już funkcje samego Torque gdzie wylicza je, często na
    różne pokrętne (i słabo precyzyjne) sposoby na podstawie innych parametrów
    (bywa że równiez już wyliczonych czy estymowanych).

    Zgaduję że robi to na podstawie ilości pobranego powietrza i założeniu
    mieszanki stechiometrycznej.
    Czyli właśnie w warunkach hamowania silnikiem - dostaniesz błędny wynik.

    Poszukaj parametru z czasem otwarcia wtryskiwaczy (niektóre ECU go
    raportują) - on będzie bardziej wiarygodny pod tym względem.

    > W zwiazku z powyzszym mam pytanie czy rzeczywiscie powszechna opinia o odcieciu
    przeplywu paliwa jest poprawna i czy sami jakies dziwnosci zauwazyliscie.

    Nie spotkałem samochodu z wtryskiem paliwa, który podawałby paliwo podczas
    hamowania silnikiem - poza sportowymi komputerami z ALS.