  • 1. Data: 2018-11-06 18:05:11
    Temat: Komputery, obd, oszustwa i takie tam...
    Od: s...@g...com

    Bez przesadnych wstepow:
    Moje spostrzezena z dzialania komputerów pokladowych we fordach, ODB i pewnych
    dziwnosci.

    Focus, komputer notorycznie zanizal spalanie o 0.7-1.2l/100km. Nie mialem okazji
    porownac z OBD.

    Ten sam komputer pokazywal 0l/100km jak sie pedal gazu odpuscilo.
    Onze tez pokazywal 0l/100km jak srednie spalanie jest mniejsze od 2.3l/100km.

    Jezdze teraz z OBD i Torque. I tam sobie patrze spalanie, chwilowe, przeplywy itp.

    I nastala dziwnosc. Po puszczeniu pedalu gazu widze ze obd raportuje ze pi*oko 1.2l/h
    jednak w silnik idzie. A ponoc wtryskiwacze, komputer i ogolne pojecie jest takie ze
    wtedy wcale nie jest wtryskiwane paliwo.
    Podobnie jest i w fiescie(eu) jak i w escape(us).

    Ponoc komputery VAG pokazuja spalanie dobrze. Kumpel mowil ze mu sie zgadza to co na
    stacji z tym co pokazywalo jego audi a4.

    OBD pokazuje predkosc bardzo dokladnie. Porownalem z gps jak i z paroma
    przedszkolnymi radarami.

    Tyle moich obserwacji.

    W zwiazku z powyzszym mam pytanie czy rzeczywiscie powszechna opinia o odcieciu
    przeplywu paliwa jest poprawna i czy sami jakies dziwnosci zauwazyliscie.

  • 2. Data: 2018-11-06 20:33:02
    Temat: Re: Komputery, obd, oszustwa i takie tam...
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2018-11-06 o 18:05, s...@g...com pisze:

    > W zwiazku z powyzszym mam pytanie czy rzeczywiscie powszechna opinia o odcieciu
    przeplywu paliwa jest poprawna

    A niby jak wyobrażasz sobie hamowanie silnikiem?
    Klocki hamulcowe na korbowodzie?

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2018-11-06 20:51:55
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, November 6, 2018 at 8:32:58 PM UTC+1, Irokez wrote:

    > A niby jak wyobrażasz sobie hamowanie silnikiem?
    > Klocki hamulcowe na korbowodzie?

    bez odciecia paliwa tez sie da, tak dzialaly gaznikowe silniki, pozniej wymyslili do
    nich dodatkowy zawor odcinajacy przy hamowaniu

    BTW u mnie (alfa 159 2.0 JTDm) przy ham. silnikiem wyswietla 2 litry /100, nigdy nie
    pokazuje zera? Blad w oprogramowaniu, czy faktycznie nigdy nie odcina?

  • 4. Data: 2018-11-06 20:57:26
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 06.11.2018 o 20:51, WS pisze:
    > BTW u mnie (alfa 159 2.0 JTDm) przy ham. silnikiem wyswietla 2 litry /100, nigdy
    nie pokazuje zera? Blad w oprogramowaniu, czy faktycznie nigdy nie odcina?

    Od razu błąd. Może przy zapisywaniu odczytów do tablicy żeby potem
    wyciągać średnią, program miał problem gdy w tablicy były zera? To
    programista umieszcza tam liczbę większą.
    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 5. Data: 2018-11-06 20:58:50
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

> [...]

    wyciągać średnią, program miał problem gdy w tablicy były zera? To
    programista umieszcza tam liczbę większą.

    W Octavii i A3 wyświetla 0L przy puszczonym pedale gazu do ~1200obr/min.
    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 6. Data: 2018-11-06 20:59:19
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 6 listopada 2018 20:51:57 UTC+1 użytkownik WS napisał:

> [...]
    nie pokazuje zera? Blad w oprogramowaniu, czy faktycznie nigdy nie odcina?

    No wlasnie.
    W fordzie pokazuje zero. Tyle ze jak pokojarzylem fakty to on zero okazuje tez w
    innych sytuacjach kiedy wiem ze nie powinien.
    U ciebie moze po prostu pokazuje prawde. Ale 2l/100km to nieco sporo jak na samo
    hamowanie silnikiem.

    Ciekawe.

  • 7. Data: 2018-11-06 21:31:56
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, November 6, 2018 at 8:57:39 PM UTC+1, Mateusz Bogusz wrote:

    > Od razu błąd. Może przy zapisywaniu odczytów do tablicy żeby potem
    > wyciągać średnią, program miał problem gdy w tablicy były zera? To
    > programista umieszcza tam liczbę większą.

    Jako programista uwazam, ze wpisac 2 zamiast zera to mozna na poteznym kacu tylko ;).
    Zwlaszcza, ze przez to sie nie dzieli... tylko sumuje

  • 8. Data: 2018-11-06 23:57:40
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 6 Nov 2018 09:05:11 -0800 (PST), s...@g...com napisał(a):

> [...]
    dziwnosci.

    > Focus, komputer notorycznie zanizal spalanie o 0.7-1.2l/100km. Nie mialem okazji

    A co pokazywał prędkościomierz przy 100km/h?
    Może taki "przypadkowy błąd" że do wyliczenia zużycia paliwa została wzięta
    zawyżona odległość wyliczana na potrzeby zawyżającego prędkościomierza?
    Może to nie było zużycie paliwa na 100km, a np. na 107? :)

> [...]
    takie ze wtedy wcale nie jest wtryskiwane paliwo.
    > Podobnie jest i w fiescie(eu) jak i w escape(us).

    Jakiego koloru masz ten parametr na liście dostępnych parametrów?
    Parametry jasnozielone, to te gdzie wartości są bezpośrednio odczytywane z
    ECU (lub jakiś czujników telefonu).
    Ciemnoniebieskie to już funkcje samego Torque gdzie wylicza je, często na
    różne pokrętne (i słabo precyzyjne) sposoby na podstawie innych parametrów
    (bywa że równiez już wyliczonych czy estymowanych).

    Zgaduję że robi to na podstawie ilości pobranego powietrza i założeniu
    mieszanki stechiometrycznej.
    Czyli właśnie w warunkach hamowania silnikiem - dostaniesz błędny wynik.

    Poszukaj parametru z czasem otwarcia wtryskiwaczy (niektóre ECU go
    raportują) - on będzie bardziej wiarygodny pod tym względem.

    > W zwiazku z powyzszym mam pytanie czy rzeczywiscie powszechna opinia o odcieciu
    przeplywu paliwa jest poprawna i czy sami jakies dziwnosci zauwazyliscie.

    Nie spotkałem samochodu z wtryskiem paliwa, który podawałby paliwo podczas
    hamowania silnikiem - poza sportowymi komputerami z ALS.

  • 9. Data: 2018-11-07 04:54:08
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "WS" <L...@c...pl> wrote in message
    ps.com...

> [...]
    > nigdy nie pokazuje zera? Blad w oprogramowaniu, czy faktycznie nigdy nie

    Może te 2 litry na setkę to jest minimalna ilość paliwa jaka jednak
    idzie do cylindrów w czasie odcięcia, np. do smarowania pierścionków?

  • 10. Data: 2018-11-07 04:59:16
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <s...@g...com> wrote in message
    ps.com...
> [...]
    > pewnych dziwnosci.
    >
    > Focus, komputer notorycznie zanizal spalanie o 0.7-1.2l/100km. Nie mialem

    Zaniżał o 0,7-1,2 w stosunku do czego?

    > Ten sam komputer pokazywal 0l/100km jak sie pedal gazu odpuscilo.
    > Onze tez pokazywal 0l/100km jak srednie spalanie jest mniejsze od
    > 2.3l/100km.

    Podejrzewam że to jest coś tak jak z przewidywaniem ilości km jakie zostało
    na kończącym się baku benzyny - w pewnym momencie pokazuje 0km mimo że auto
    jedzie. Po prostu znajdujesz się w granicy błędu, szumu pomiarowego, i
    wskazania są niedokładne lub mylące, więc są zastępowane etykietą z zerem.
    Co nie znaczy że komputer nie liczy sobie tego za kulisami dokładniej a to
    co pokazuje na wyświetlaczu jest na pokaz.

    > W zwiazku z powyzszym mam pytanie czy rzeczywiscie powszechna opinia o
    > odcieciu przeplywu paliwa jest poprawna i czy sami jakies dziwnosci
    > zauwazyliscie.

    Chyba za bardzo przeżywasz te odczyty...
    Potraktuj to jako orientacyjne wskaźniki a nie przyrządy pomiarowe.