  • Data: 2009-12-30 07:38:27
    Temat: Re: Konduktometr
    Od: dekoder <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > ludzie złote, w tym pływają rybki. Aż takie agresywny roztwór to nie jest.
    > Chyba, że chodzi o jakieś dziwne stwory z morza martwego. Te 30% soli może
    > wtedy zaszkodzić.
    >
    > Waldek

    Dzięki, że ktoś w ogóle zauważył że chodzi o rybki ...
    Woda jest krystalicznie czysta, bez żadnych zanieczyszczeń mechanicznych
    nawet tych najdrobniejszych. jeżeli chodzi o parametry to są następujące:
    alkaliczność - pH=8
    twardość węglanowa - kH=14 *d
    twardość ogólna - gH=6 *d
    azotyn - No2=0 mg/l
    azotan - No3=0 mg/l
    fosforan - Po4=0 mg/l
    dwutlenek węgla - Co2=10 mg/l
    Żelazo - Fe=0.25 mg/l
    amon - NH4=0 mg/l
    chlor - Cl=0 mg/l
    miedż - Cu=0 mg/l

    przewodność .... nieznana :(
    (i tu jest problem !)
    przewodność powinna być na poziomie ok 600-650uS

    dodatkowo dodaję soli morskiej - reefsalt w ilości ok. 2,5 łyźki
    stołowej (ta większa do zupy) na 100l.
    jednak pomimo wszystko nie jest to pomiar dokładny - zlewam 100l. -
    dodaję ... itd. co otrzymuję po roku takiej działalności ? nie wiem
    i tutaj potrzebny jest konduktometr - woda w której żyją tak delikatne
    stworzenia nie rozpuści miedzi, stali czy też platyny ani złota...
    pomiar ma być wykonywany sporadycznie ok raz na dwa trzy dni. sam pomiar
    rozumiem trwa chwilę i mogę wkładać elektrody do probówki a potem wodę z
    niej wylać. nie muszę mieć automatu który będzie opuszczał urządzenie
    bądź podnosił poziom wody do zanurzenia elektrod.

    dekoder