  • 31. Data: 2011-11-09 18:39:28
    Temat: Re: Koniec PI IPv4 w ciągu 2-3lat?
    Od: "Jordan Szubert" <u...@j...us.to>

    Dnia 09-11-2011 o 19:07:03 Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>
    napisał(a):

    > Co działa? Netia daje routery Asmax, które są okrutnie badziewne. TP z
    > Neostradą nie jest lepsza. Jak również routerki dostawców 3G różnych
    > marek. Żadne z nich nie obsługuje IPv6, więc coś wymyślasz, że działa
    > jak nie działa.

    w dialogu działa...

    [8<]

    --
    Jordan Szubert

  • 32. Data: 2011-11-09 18:45:50
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Wed, 09 Nov 2011 19:39:28 +0100, Jordan Szubert napisał(a):

    > w dialogu działa...

    Dialog jeszcze istnieje? No patrz... to za chwilę nie będą :P.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 33. Data: 2011-11-09 19:07:49
    Od: "Jordan Szubert" <u...@j...us.to>

    Dnia 09-11-2011 o 19:45:50 Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>
    napisał(a):

    > Dialog jeszcze istnieje? No patrz... to za chwilę nie będą :P.

    fakt, mocno nieprecyzyjnie się wyraziłem :/
    chodziło mi o ta hipotetyczna dyskusje klienta z operatorem, gdzie
    remedium było nieużywanie własnego routerka

    --
    Jordan Szubert

  • 34. Data: 2011-11-09 19:23:17
    Od: Ziolko <z...@i...pl>

    W dniu 2011-11-09 19:39, Jordan Szubert pisze:
    [..]

    > w dialogu działa...

    A z ciekawoci co daje dialog??

  • 35. Data: 2011-11-09 20:41:41
    Od: Marcin Gondek <d...@e...net>

    On 2011-11-08 21:22:10 +0000, Ziolko said:

    > Statystyczny user posiada więcej niz jeden komputer/laptop i dlategoz
    > posiada kupiony router aby nie placic za nastepne przylacze.
    >
    > Ile znasz routerow ADSl pracujacych po IPv6??

    https://labs.ripe.net/Members/mirjam/ipv6-cpe-survey
    -updated

    https://www.sixxs.net/faq/connectivity/?faq=native

    Pewnie sie troche zmienilo od tego czasu, szczegolnie dla pierwszego odnosnika.

    Marcin Gondek / Drixter
    http://drixter.e-utp.net

  • 36. Data: 2011-11-09 21:45:36
    Od: padritto <p...@g...com>

    On 7 Lis, 22:14, Tomasz Śląski <t...@k...org.pl> wrote:

    > Wyobrażasz sobie ogarnięcie 'Serca i Rozumu' tudzież 'Internetu z
    > małpami' w ciągu 30 miesięcy? O ile AS-SERCE-I-ROZUM już zasadniczo
    > wiedzą, co to IPv6, to AS-MAŁPA nadal nie.
    >
    > --
    > Ślązak

    AS-SERCE-I-ROZUM ogarnęło już temat i rozdaje w dual stack'u IPv4 i
    IPv6. Przynajmniej dla usług trochę powazniejszych niż DSL'e.

    padre

  • 37. Data: 2011-11-09 22:04:51
    Od: Paweł <j...@n...doczekal>

    W dniu 08.11.2011 22:49, Krzysztof Halasa pisze:
    > Przeciez wiekszosc "instalacji" w domach to jest jeden komputer (teraz
    > byc moze laptop) z ADSLem lub Ethernetem do kablowki lub sieci
    > osiedlowej.

    ja mam 2 laptopy, stacjonarny, dwa telefony (z androidem) i playstation.
    6 urządzeń. znajomi podobnie.

    ps. chociaż nie rozumiem co to ma wspólnego z ipv6 i tym jakie cpe daje
    operator.
    --
    Paweł

  • 38. Data: 2011-11-09 22:46:13
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    On 09-11-11 23:04, Paweł wrote:
    > ja mam 2 laptopy, stacjonarny, dwa telefony (z androidem) i playstation.
    > 6 urządzeń. znajomi podobnie.
    >
    > ps. chociaż nie rozumiem co to ma wspólnego z ipv6 i tym jakie cpe daje
    > operator.

    W przypadku IPv6 nie istnieje takie coś jak NAT. Mając więc tylko jeden
    adres IPv6 dla rutera nie możesz mieć działających na nim kilku
    urządzeń. Rozwiązaniem jest delegacja prefiksu/ów od operatora dla
    domowej podsieci (która czasem składa się więcej niż z jednego segmentu)
    i rutowanie tego prefiksu. Wtedy możesz mieć osobny adres v6 dla każdego
    ze swoich urządzeń, a operator będzie rutował ten prefiks na adres
    ruterka domowego.
    A teraz wyobraź sobie, że IPv6 był pierwotnie zaprojektowany bez DHCP.
    DHCP dla v6 wciąż jest dość mało ustandaryzowanym tematem. Widzisz
    teraz, jakie to trudne?

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 39. Data: 2011-11-09 22:52:39
    Od: Smok Eustachy <s...@p...onet.pl>

    W dniu 09.11.2011 23:46, Grzegorz Janoszka pisze:
    > On 09-11-11 23:04, Paweł wrote:
    /../
    > A teraz wyobraź sobie, że IPv6 był pierwotnie zaprojektowany bez DHCP.
    > DHCP dla v6 wciąż jest dość mało ustandaryzowanym tematem. Widzisz
    > teraz, jakie to trudne?

    Ale są tam tryliardy adresów więc operator każdemu może przyznać pińcset
    adresów na start.

  • 40. Data: 2011-11-09 23:18:51
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    W dniu 2011-11-09 23:52, Smok Eustachy pisze:

    > Ale są tam tryliardy adresów więc operator każdemu może przyznać pińcset
    > adresów na start.

    Ok, ale zwróć uwagę na przedpiścę - trzeba rutować prefiks. Miliardy
    prefiksów. Nadal łatwe?

    --
    Ślązak