  • 1. Data: 2012-09-14 23:08:14
    Temat: Re: Koniec świata się zbliża
    Od: tÎż

    megrims wrote:

    > http://motoryzacja.interia.pl/samochody/prototypy/ne
    ws/stalo-sie-oto-
    bmw-z-napedem-na-przednie-kola,1842558

    Tak to jest gdy za projektowanie aut biorą się księgowi. Napęd na przód
    jest po prostu tańszy. Dlatego ja będę dalej jeździł moim sportowo-
    luksusowo-rodzinnym Polonezem Truckiem Royem który, obok innych zalet, ma
    tradycyjny, niezawodny napęd na tył.

    PS. Gdy kupowałem mojego Poloneza Trucka Roya rozważałem jeszcze
    inwestycję w Forda Sierrę lub Forda Granadę, które także mają napęd na
    tył, jednak ostatecznie zdecydowałem się nie nabijać kabzy zachodnim
    koncernom i w myśl przysłowiowego "teraz polska!" wybrać nasz rodzimy
    produkt.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 2. Data: 2012-09-15 08:20:31
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2012-09-14 23:08, t? pisze:

> [...]
    > tył, jednak ostatecznie zdecydowałem się nie nabijać kabzy zachodnim
    > koncernom i w myśl przysłowiowego "teraz polska!" wybrać nasz rodzimy

    No ale mogli zrobić napęd spalinowy na tył, a elektryczny na przód.

    BTW to ja się od zawsze zastanawiam nad jednym. Skoro silniki spalinowe
    osiągają maksymalną sprawność przy konkretnych obrotach i obciążeniu,
    to dlaczego wszystkie napędy elektryczne nie są robione jak w Opel
    Ampera, gdzie zupełnie nie ma przeniesienia napędu z silnika spalinowego
    na oś/osie. Tam silnik elektryczny napędza jedynie generator, a za napęd
    odpowiadają silniki elektryczne. Czy nie powinni wszyscy R&D elektryków
    iść w tym kierunku?

    --
    http://www.pobralem.pl
    I'm still clean....

  • 3. Data: 2012-09-15 11:22:09
    Od: tÎż

    megrims wrote:

    > No ale mogli zrobić napęd spalinowy na tył, a elektryczny na przód.

    Dokładnie, można było przenieść napęd z silnika spalinowego z przodu na
    tył i z elektrycznego z tyłu na przód. Niestety do projektu dorwali się
    księgowi i powiedzieli, że to będzie za drogie! Jestem pewien, że gdyby
    mój Polonez Truck Roy był wyposażony w dodatkowy silnik elektryczny, to
    byłby on umieszczony z tyłu i napędzałby przednie koła. :))

> [...]
    > oś/osie. Tam silnik elektryczny napędza jedynie generator, a za napęd
    > odpowiadają silniki elektryczne. Czy nie powinni wszyscy R&D elektryków

    Pewnie straty przy generowaniu prądu są bardziej istotne niż ta wyższa
    sprawność. I pewnie klienci nie lubią jednostajnego dźwięku silnika
    spalinowego pracującego wciąż na tych samych obrotach. :)

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 4. Data: 2012-09-15 13:35:23
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-09-15 08:20, megrims pisze:
> [...]
    > na oś/osie. Tam silnik elektryczny napędza jedynie generator, a za napęd
    > odpowiadają silniki elektryczne. Czy nie powinni wszyscy R&D elektryków
    Powinny iść w kierunku malutkiego silnika turbinowego (turbiny gazowej)
    napędzającej generator, a nie tłokowego. Sprawność dużo większa (pod
    45%), masa malutka, spala wszystko co popadnie, tylko drogie w
    wytwarzaniu. Robią coś takiego chyba, w postaci jakiegoś supersamochodu
    z 2ma turbinami goniącymi generatory, ale to jako ciekawostka a nie
    praktyczne zastosowanie.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 5. Data: 2012-09-15 17:40:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 15 Sep 2012 13:35:23 +0200, BartekK napisał(a):
> [...]

    To niewiele daje - problemem jest samo zapotrzebowanie na mala moc - i
    silnik juz nie jest optymalny. Dobrac obroty mozna i reczna skrzynia :-)
    Hybrydy zyskuja na tym ze silnik jest dodatkowo obciazony akumulatorami.
    No i nie pracuje na postoju na swiatlach.

    Owszem - jak juz robimy samochod elektryczny, to mozna by pomyslec, tylko
    ciagle elektryka potrzebna do tego jest ciezka, a elektronika droga. No i
    sprawnosc elektryki tez nie jest 100% - rozsadnie jest zostawic
    przeniesienie mechaniczne

    > Powinny iść w kierunku malutkiego silnika turbinowego (turbiny gazowej)
    > napędzającej generator, a nie tłokowego. Sprawność dużo większa (pod
    > 45%)

    IMO to jednak sprawnosc diesla wieksza.

    > masa malutka,

    To moze byc zaleta .. ale powinni pojsc w kierunku ogniw paliwowych :-)

    >spala wszystko co popadnie

    Zawsze mnie dziwi ze diesel nie. W tej temperaturze wszystko powinno sie
    zapalic ..

    J.

  • 6. Data: 2012-09-16 17:59:44
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2012-09-15 11:22, t? pisze:

> [...]
    > sprawność. I pewnie klienci nie lubią jednostajnego dźwięku silnika
    > spalinowego pracującego wciąż na tych samych obrotach. :)

    Co do sprawności to trzeba by zapytać specjalistę, który by
    to policzył. Do tego dochodzą koszty skrzyni biegów, sprzęgła - całego
    przeniesienia napędu.

    A co do dźwięku? Genialne rozwiązanie jest w BMW550d. Rasowy dźwięk
    silnika wydobywający się z głośników <ROTFL>. Tu jest próbka:

    http://www.youtube.com/watch?v=uoDKdPKiD0s&t=23s

    --
    http://www.pobralem.pl
    I'm still clean....

  • 7. Data: 2012-09-16 19:48:26
    Od: tÎż

    megrims wrote:

    > A co do dźwięku? Genialne rozwiązanie jest w BMW550d. Rasowy dźwięk
    > silnika wydobywający się z głośników <ROTFL>. Tu jest próbka:

    W Focusie ST jest rura prowadząca z dolotu do kabiny robiąca w środku
    "rasowy hałas". :>

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 8. Data: 2012-09-16 21:22:37
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2012-09-16 19:48, t? pisze:

    > W Focusie ST jest rura prowadząca z dolotu do kabiny robiąca w środku
    > "rasowy hałas". :>

    Ale to dowcip?

    --
    http://www.pobralem.pl
    I'm still clean....

  • 9. Data: 2012-09-16 21:29:26
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-09-16 21:22, megrims pisze:

    > Ale to dowcip?

    Stoją dwie krowy w rzeźni i jedna zagaić chciała:
    - Jestem Mućka, cześć.
    - Krasula.
    - Pierwszy raz tutaj?
    - Nie, k..., drugi...