  • 51. Data: 2018-03-31 16:51:30
    Temat: Re: Koszt ładowania elektryka w trasie
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 31 Mar 2018 07:28:46 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Z wszystkimi oplatami te 30 groszy? Jak bym nie liczyl to do trzydziestu groszy do
    zaplacenia nawet sie nie zblize.

    Weź i sprawdź :) Ja w M3 płacę od lat ok. 50gr/kWh z opłatami. A one są
    nieproporcjonalne do zużycia.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 52. Data: 2018-03-31 16:54:59
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 31 Mar 2018 14:50:38 +0200, Trybun napisał(a):

    > Tu już nie chodzi o jakieś inne spekulacje, bo i po stronie plusów by
    > się coś znalazło.

    W tym całym liczeniu zapominacie o podstawowej korzyści - uniknięciu
    (lub ograniczeniu) zmian klimatycznych i związanych z tym nieszczęść dla
    gatunku jako całości. Ale kto by się przejmował Bangladeszem jak mieszka
    sobie wygodnie w Polsce :) Przeliczcie to sobie na kasę :)
    Przecież jakby nie ta konieczność to moglibyśmy śmiało jeździć na ropie
    jeszcze ze 100 lat a może i 200.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 53. Data: 2018-03-31 17:08:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > gatunku jako całości. Ale kto by się przejmował Bangladeszem jak mieszka
    > sobie wygodnie w Polsce :) Przeliczcie to sobie na kasę :)

    No to słabo, bo akurat w tej konkurencji przegrywa z tym straszliwym dizlem.

    Shrek

  • 54. Data: 2018-04-01 11:13:13
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-03-31 o 15:16, Cavallino pisze:

    > prąd w drugiej taryfie kosztuje ok 30 gr
    > Kalkulatory masz na stronach np. Enei.

    A w pierwszej? Nie chodzi jakieś super dokładne dane, a tylko wartości
    przybliżone.

  • 55. Data: 2018-04-01 11:13:44
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    > Tylko ze ten magazym jest beznadziejnie wykorzystywany. Grzeje wtedy jak ludzie
    spia i moglo by byc bez szkody dla nikogo dwa stopnie mniej. Jak nagrzeje i sie
    wylaczy to zaczyna oddawac najwiecej ciepla jak nikogo nie ma w domu bo wszyscy
    mieszkancy sa w pracy albo szkole.

    Zdaje się dlatego wymyślili te taryfy - taniej tylko wtedy gdy tak
    naprawdę ten prąd jest najmniej potrzebny.

  • 56. Data: 2018-04-01 11:14:38
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-03-31 o 16:37, Shrek pisze:

    > Wszystkie wyżej (łacznie z kosztami) nie są dane obiektywnie prawami
    > fizycznymi a regulacjami prawnymi. Równie dobrze mógłbyś pisać, że
    > opłaca się mieć taksówkę;)
    >
    > Shrek

    Jasna sprawa, plusy i minusy są w każdym z tych rozwiązań. Tak samo
    rozłożenie kosztów, ogólnie rozległy temat Ale można po spekulować w
    kwestiach kosztów samego paliwa dla szofera.

  • 57. Data: 2018-04-01 11:15:20
    Od: Trybun <c...@j...ru>

> [...]
    > sobie wygodnie w Polsce :) Przeliczcie to sobie na kasę :)
    > Przecież jakby nie ta konieczność to moglibyśmy śmiało jeździć na ropie

    Pytanie tylko - czy są takie ekologiczne korzyści w wypadku elektryków?
    Już samo pozyskiwanie prądu elektrycznego to nie idealny wzór na ekologie.

  • 58. Data: 2018-04-01 11:45:19
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 1 Apr 2018 11:15:20 +0200, Trybun napisał(a):

    > Pytanie tylko - czy są takie ekologiczne korzyści w wypadku elektryków?
    > Już samo pozyskiwanie prądu elektrycznego to nie idealny wzór na ekologie.

    Czy doprawdy każdemu trzeba tłumaczyć oczywistości? Tak, robienie prądu
    w elektrowni żeby go potem zużyć na ładowanie aku w samochodach to
    kiepski pomysł, bo specjalnie od tego nie spadną koszty ani emisja CO2.
    Ale kiedy ten prąd robimy z atomu lub z energ. odnawialnej o charakterze
    rozproszonym to już zupełnie inna para kaloszy. Dlatego wraz z
    wprowadzeniem e-mobilności trzeba zmienić całkowicie profil energetyki.
    Zauważcie że wiele państw już prawie ma to z głowy, bo robią prąd z
    atomu (Francja) lub z wody (Szwecja, Norwegia) bądź z geotermii
    (Islandia). A my, jak będziemy się tak dalej opierdalać to kryzys
    energetyczny i regulacje klimatyczne jak nie światowe to europejskie nas
    dopadną.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 59. Data: 2018-04-01 12:47:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 1 Apr 2018 11:45:19 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):
> [...]
    > wprowadzeniem e-mobilności trzeba zmienić całkowicie profil energetyki.
    > Zauważcie że wiele państw już prawie ma to z głowy, bo robią prąd z

    Ale maja problem:
    -te chlodzone rzekami latem nie moga pelnej mocy rozwinac, bo ryby
    ugotuja,
    -maja te elektrownie od dawna ... i sie zuzyly i trzeba stawiac nowe.
    a spoleczenstwo nie bardzo lubi atomu. Ale moze da sie przekonac,
    ze CO2 to ocieplenie rzek :-)

    Ale problemu w zasadzie nie ma - oni maja dobre warunki na sloneczne.

    > lub z wody (Szwecja, Norwegia)

    Norwegia.
    Bo Szwecja to z wody (40%), atomu (24%), wegla (6%), i 30% ... z
    wiatru chyba, bo raczej nie z PV

    > bądź z geotermii (Islandia). A my, jak będziemy się tak dalej opierdalać to kryzys
    > energetyczny i regulacje klimatyczne jak nie światowe to europejskie nas
    > dopadną.

    Ale woda nam nie grozi, PV .. raczej nie, wiatr umiarkowanie, zostaje
    atom i ruski gaz ...

    J.

  • 60. Data: 2018-04-01 12:59:39
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 1 Apr 2018 12:47:22 +0200, J.F. napisał(a):

    > Ale woda nam nie grozi, PV .. raczej nie, wiatr umiarkowanie, zostaje
    > atom i ruski gaz ...

    No i doszliśmy do sedna - kiedy wreszcie przyklepią ten atom! :) Jakoś
    nie ma odważnych :)
    --
    Jacek
    I hate haters.