eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKoszt przejechania 100 km = 60 pln dużo czy mało? › Re: Koszt przejechania 100 km = 60 pln dużo czy mało?
  • Data: 2010-07-15 22:01:35
    Temat: Re: Koszt przejechania 100 km = 60 pln dużo czy mało?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Michał pisze:
    >>
    >> Takie rzeczy należałoby liczyć osobno koszty stałe (czyli utrata
    >> wartości, ubezpieczenia itp.) i osobno koszty zależne od ilości
    >> przejechanych kilometrów (paliwo, naprawy, opony, przeglądy).
    >
    > Czemu? Jedno wychodzi czy kupuje nowe 307 i nic nie dokładam czy kupuje
    > stare BMW taniej i dokładam w częściach.

    To też ciężko dokładnie policzyć.

    Bo nie tylko na częściach oszczędzasz kupując nowe i bardziej
    bezawaryjne auto.

    W starym aucie np. padnie klima w drodze na wakacje w sposób którego nie
    da się naprawić w pierwszym lepszym warsztacie na szybko. Po powrocie do
    domu będzie to kosztować powiedzmy 1000zł, ale to nie znaczy że
    faktyczna "strata" to było tylko 1000zł. Bo lipcowe trasy w aucie bez
    klimy - bezcenne.

    I m.in. za to płaci się kupując nowy samochód - że on jest w miarę pewny
    że nie wykręci numeru w najmniej spodziewanym momencie.
    Bo awaria niekoniecznie musi być droga żeby była upierdliwa.


    >> Bo tak są pomieszane dane "na kilometr" z danymi "na rok" i wynik może
    >> wyjść cokolwiek dziwny... Np. u mnie ujemny, co przyznasz że trudno
    >> porównać ;)
    >
    > To auto zyskuje Ci na wartości? Zabytek jakiś?

    Tanio kupić, drogo sprzedać.
    Można wykupić auto służbowe od firmy, można dostać w prezencie, kupić
    zepsute i naprawić, wygrać itp.

    I wtedy bardziej miarodajne będzie jak się powie że jeden powiedzmy na
    aucie póki co zyskał 10000zł, a drugi wydał 5000zł i ok - to jeden z
    kosztów.

    A koszty zależne od kilometra jeden ma wtedy 40gr/km, a drugi 50gr/km i
    to już można porównywać co tak naprawdę wychodzi taniej.

    Drugi argument za rozdzieleniem kosztów stałych i kosztów zależnych od
    kilometra będzie taki, że jak się chcesz porównać z grupowiczami, to
    każdy robi inne przebiegi, a siłą rzeczy najtaniej kilometr wyjdzie tym
    którzy jeżdżą więcej i mają mniej samochodów.
    Taniej będzie też zrezygnować np. z AC (i nie rozbić auta) :)

    A porównanie samych kosztów zależnych od kilometra powie Ci prawdę czy
    jeździsz oszczędnie czy nie, a nie to czy masz głowę do interesów :)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: