  • Data: 2019-08-11 21:35:05
    Temat: Re: Koszt przejechania 100km
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 11.08.2019 o 19:59, Budzik pisze:

    > Czyli w sumie potwierdzenie tego co pisał dddddd
    > Duzy silnik, duzxa moc bedzie miała przewage tam gdzie ta duza moc jest
    > rzeczywiscie potrzebna i wykorzystywana.

    No w miarę rozsądnie. Nie wiem, jeszcze tak na chłopski rozum - im
    większy silnik tym więcej powietrza (a co za tym idzie paliwa) przepala
    na jałowym kręceniu, co jest istotnym składnikiem w korkach.

    Moje doświadczenia są takie, że duże silniki (a miałem przez pewien czas
    pod butem 4 litrowego dizla) kopcą jak oszalałe w mieście, a w trasie
    nawet jadąc 200 na godzine palą zaskakująco "niewiele" (to znaczy mniej
    niż 1,0 turbo przy tej samej prędkości;)

    --
    Shrek