  • Data: 2019-08-12 18:20:32
    Temat: Re: Koszt przejechania 100km
    Od: Poldek <p...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-08-10 o 21:06, Kris pisze:

    > A nowy to nie generuje kosztów parkowania, mycia, odgrzybiania klimy,zmiany opon i
    czego tam jeszcze?

    Kilka razy pisałem, to mogę napisać jeszcze raz, albo dwa, albo trzy,
    albo więcej.

    Koszty paliwa, parkowania, mandatów, mycia, odgrzybiania klimy, wymiany
    opon, ubezpieczenia, napraw (nowy ma gwarancję, więc ciut mniej),
    biletów i winiet na autostrady i czego tam jeszcze generuje stary i
    nowy. Jak to wszystko policzyć do kupy WSZYSTKO, to wychodzi, że
    jeżdżenie nowym nie jest aż tak bardzo droższe, niż starym, jakby to
    wynikało z prostego porównania ceny piętnastolatka z nowym kompaktem w
    salonie po rabatach, z dilerskim pakietem AC (i co za tym idzie
    naprawami na koszt ubezpieczyciela), pakietem przeglądów w promocji za 1
    zł i do tego zakupionego na działalność (oszczędność na podatkach).

    Nie! Nie twierdzę, że jeżdżenie nowym jest tańsze niż starym.

    Twierdzę, że różnica jest jest taka, jak różnica między 9 tys. zł (cena
    zakupu nastolatka), a 90 tys. zł (cena nowego przyzwoitego kompakta w
    salonie).
    Paliwo kosztuje tyle samo, parkowanie i bilety za przejazd autostradami
    kosztują tyle samo, nowy kupiony na działalność daje oszczędność na
    podatkach i ma gwarancję i AC więc nie płaci się za naprawy przez jakiś
    czas, a po 10 latach jazdy można go sprzedać i jeszcze dostać paręnaście
    tysięcy.
    Więc droższość nowego w stosunku do starego to nie jest dziesięć razy
    drożej, tylko ok. półtora raza drożej miesięcznie.

    Owszem, tak. Najpierw trzeba te 90 kafli zgromadzić i to jest jakaś
    bariera. Dlatego może się wydawać, że nowy jest kilka razy droższy niż
    stary, bo się patrzy tylko na cenę na metce, a nie na całość.