    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Wed, 1 Apr 2015 05:53:46 -0700 (PDT)
    <a...@n...neostrada.pl>
    <mfbs0c$fpl$1@node1.news.atman.pl> <1h2h9uz5ok1so$.dlg@rower.power.pl>
    <mfdua1$jqi$3@node1.news.atman.pl> <mfe5k3$3u0$1@usenet.news.interia.pl>
    Subject: Re: Kretynizmy... (było DPF)
    From: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Tuesday, March 31, 2015 at 10:57:40 PM UTC+10, Adam wrote:

    > Jakiś argument?
    >
    > Potrafisz jadąc w piachu pod górkę zmienić tak szybko bieg, aby auto nie
    > stanęło?

    Oczywiscie. Zgadzam sie, ze to latwiejsze w automacie, ale tez niespecjalnie trudne w
    manualu. W manualu masz tez szanse dobrac sobie bieg przed gorka.

    > Potrafisz szybciej od automatu "kołysać" auto przód-tył?

    Mysle, ze potrafie. W manualu dodajesz w wyczuciem gazu, uzywasz sprzegla. Przy tym
    idealnie czujesz czy zrywasz juz przyczepnosc czy nie. Wahlujac automatem nie dosc,
    ze zabijasz skrzynie (linki ponizej) to tak naprawde ani nie czujesz przyczepnosci
    (bo to automat poda taki moment na kola jak mu sie podoba, nie Ty przez sprzeglo) ani
    nie wykorzystasz staczania sie do tylu/przodu (bo caly czas masz podpiety naped).

    https://car-maintenance.knoji.com/what-not-to-do-wit
    h-an-automatic-transmission/
    http://www.mistertransmission.com/best-ways-to-destr
    oy-your-transmission
    http://www.samarins.com/maintenance/transmain.html

    > Potrafisz w trudnym terenie jechać w 2 lub 3 auta na sztywnym holu?
    > A rock-crawling? Dasz rady jechać z pół godziny przynajmniej, aby nie
    > upalić sprzęgła? > A góry w Rumunii przejedziesz, aby nie upalić sprzęgła?
    > Pamiętaj, że automat w terenówkach nigdy nie rozpina napędu przy zmianie
    > biegu na wyższy - zawsze masz napęd na koła.

    Bawilem sie troche w wycieczki terenowe i w "mojej" grupie wiekszosc samochodow miala
    automatyczne skrzynie (taka specyfika tutejszego rynku). O ile pomagaja one w
    pokonywaniu dlugich, bardzo grzaskich tras, o tyle maja tez powazne wady. Chocby to
    wspomniane wykopanie sie z dziury albo slabe hamowanie silnikiem. Chyba tez sa jednak
    duzo bardziej awaryjne, co wychodzi przy mocniejszym uzytkowaniu. Moze to przypadek
    ale do tej pory doswiadczylismy 3 awarii skrzyn (w roznych pojazdach), zawsze
    automatycznych. Najbardziej spektakularna zakonczyla sie zapaleniem pojazdu :)
    Akurat w ciezkm dla skrzyni terenie (np. kopnym piachu) automaty zwyczajnie sie
    przegrzewaja.

    Pozdrawiam,
    Iguan

    --