    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <a...@n...neostrada.pl>
    <mfbs0c$fpl$1@node1.news.atman.pl> <1h2h9uz5ok1so$.dlg@rower.power.pl>
    <mfdua1$jqi$3@node1.news.atman.pl> <mfe5k3$3u0$1@usenet.news.interia.pl>
    <3...@g...com>
    Subject: Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Date: Wed, 1 Apr 2015 15:31:32 +0200

    Użytkownik "Iguan_007" napisał w wiadomości grup
    >Mysle, ze potrafie. W manualu dodajesz w wyczuciem gazu, uzywasz
    >sprzegla. Przy tym idealnie czujesz czy zrywasz juz przyczepnosc czy
    >nie. Wahlujac automatem nie dosc, ze zabijasz skrzynie (linki
    >ponizej) to tak >naprawde ani nie czujesz przyczepnosci (bo to
    >automat poda taki moment na kola jak mu sie podoba, nie Ty przez
    >sprzeglo) ani nie wykorzystasz staczania sie do tylu/przodu (bo caly
    >czas masz podpiety naped).

    >https://car-maintenance.knoji.com/what-not-to-do-wi
    th-an-automatic-transmission/
    >http://www.mistertransmission.com/best-ways-to-dest
    roy-your-transmission
    >http://www.samarins.com/maintenance/transmain.html

    A jakis film czy zdjecia zniszczonej skrzyni a nie ogolniki ?

    Pogromcy mitow testowali hamowanie wstecznym biegiem, i wyszlo zgodnie
    z oczekiwaniami:
    a) w automacie daje sie przestawic na R, ale zadnego efektu to nie
    daje.
    b) w manualu nie daje sie wstecznego wrzucic.

    >Bawilem sie troche w wycieczki terenowe i w "mojej" grupie wiekszosc
    >samochodow miala automatyczne skrzynie (taka specyfika tutejszego
    >rynku). O ile pomagaja one w pokonywaniu dlugich, bardzo grzaskich
    >tras, o >tyle maja tez powazne wady. Chocby to wspomniane wykopanie
    >sie z dziury albo slabe hamowanie silnikiem.

    No wlasnie sobie przypomnialem - o hamowaniu silnikiem nie bylo mowy.
    Mowisz ze slabe ?
    U nas w Europie nie ma drog do awaryjnego hamowania :-)
    Choc prawde mowiac - kiepski kierowca w manualu jak najbardziej moze
    hamulce zagotowac.

    >Chyba tez sa jednak duzo bardziej awaryjne, co wychodzi przy
    >mocniejszym uzytkowaniu. Moze to przypadek ale do tej pory
    >doswiadczylismy 3 awarii skrzyn (w roznych pojazdach), zawsze
    >automatycznych.

    Czyli sie jednak psuja :-)

    >Najbardziej spektakularna zakonczyla sie zapaleniem pojazdu :)
    >Akurat w ciezkm dla skrzyni terenie (np. kopnym piachu) automaty
    >zwyczajnie sie przegrzewaja.

    Ale tak dla rownowagi - ile spalonych sprzegiel doswiadczyliscie ? :-)

    J.