    From: bartekltg <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Kryptografia w całej okazałości.
    Date: Tue, 11 Nov 2014 21:45:41 +0100

    On 11.11.2014 16:35, M.M. wrote:

    > Dziekuje za wyjasnienia. I ja pecem od krypografii nie jestem.
    >
    > Moje wyobrazenie na temat solenia jest takie, ze jesli kody
    > zrodlowe nie wyciekna, to aby zrobic operacje odwrotna, trzeba
    > sprawdzic wszystkie mozliwe algorytmy, a wiec jest to niemozliwe.
    > Natomiast jesli wyciekna, to do najbardziej wyrafinowanych
    > algorytmow mozna zrobic operacje odwrotna. Na pewno zdarzaja sie

    Nieprawda. Bezpieczeństwo tego typu metod nie opiera się na tym,
    że nie wiemy, jak ktoś coś hashuje, tylko na tym, że funkcja,
    która hashuje jest trudna do odwrócenia.
    Zobaczy ile jest gotowców:-) Kryptograficzne programy open source
    też istnieją ;-) Jeśli "przeciwnik" nie wie, co dokładnie robimy,
    to dodatkowy plus (z drugiej strony, jeśli nie jesteś NSA czy choćby
    ABW, to Twoją tajną metodę przetestowało znacznie mniej osób, skąd
    wiesz, czy nie ma tam jakiejś brzydkiej matematycznej dziury;).

    > tez sytuacje posrednie, czyli takie, ze kody zrodlowe nie wyciekly, a
    > atakujacy odgaduje iz uzyto jakiegos prostego algorytmu.

    Zakładam brak aż takiego partactwa, jak użycie xor'a ;-)

    > Osobiscie nie doklejam na koncu hasel losowych ciagow. Zamiast tego w
    > losowy ciag wstawiam w losoych miejscach znaki hasla.

    To z grubsza to samo.

    > Wracajac do tematu, tamta losowo-stala tabica, niekoniecznie oznacza
    > totalny bubel. Moze autor jakos sensownie uzyl tamtej tablicy i jesli kody
    > nie wyciekna, to nie ma duzo wiekszego niebezpieczenstwa niz w
    > przypadku losowej? No chyba ze faktycznie te same znaki dokleja na
    > koncu kazdego hasla po zahashowaniu ;-)

    Wczytałem się tylko na tyle, by sprawdzić, że tej tablicy gdzieś
    używa (a nuż był to tylko dowcip na cześć xkcd dowcip), głębiej
    nie czytałem.

    pzdr
    bartekltg