  • 1. Data: 2014-11-09 15:51:09
    Temat: Kryptografia w całej okazałości.
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    Ciekawy kwiatek

    https://github.com/haiwen/ccnet/issues/35
    https://github.com/haiwen/ccnet/blob/master/net/serv
    er/user-mgr.c#L612

    /* -------- EmailUser Management -------- */
    /* truly random sequece read from /dev/urandom. */
    static unsigned char salt[8] = { 0xdb, 0x91, 0x45, 0xc3, 0x06, 0xc7,
    0xcc, 0x26 };

    I ta tabelka użyta jest przynajmniej w funkcji hash_password_salted.

    pzdr
    bartekltg

  • 2. Data: 2014-11-09 16:07:20
    Temat: Re: Kryptografia w całej okazałości.
    Od: "R.e.m.e.K" <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 09 Nov 2014 15:51:09 +0100, bartekltg napisał(a):

    > Ciekawy kwiatek

    To nie jest kryptografia. To sie nazywa backdoor i jest potrzebne odpowiednim sluzbom
    ;-)

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 3. Data: 2014-11-09 19:36:50
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    On Sunday, November 9, 2014 3:51:10 PM UTC+1, bartekltg wrote:
> [...]
    > 0xcc, 0x26 };
    >
    > I ta tabelka użyta jest przynajmniej w funkcji hash_password_salted.

    Strzelam, że to wynikło z nieświadomości programisty.

    Swoją drogą dobrze, że nie widziałeś sposobu "zakodowania" domyślnego
    hasła w oprogramowaniu bankowym pewnej znanej firmy. :)

    w.

  • 4. Data: 2014-11-09 21:24:30
    Od: "R.e.m.e.K" <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 9 Nov 2014 10:36:50 -0800 (PST), Wojciech Muła napisał(a):

    > Swoją drogą dobrze, że nie widziałeś sposobu "zakodowania" domyślnego
    > hasła w oprogramowaniu bankowym pewnej znanej firmy. :)

    W okolicach konca lat '90 odkrylem zabezpieczenia baz MS Accessa. Byl to prostacki
    XOR na
    bajtach hasla. Zlamanie tego "zabezpieczenia" wraz z napisaniem programu
    odblokowujacego
    zajelo moze z 30 minut. Ciekawe jak jest dzisiaj.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 5. Data: 2014-11-10 01:14:08
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 09.11.2014 19:36, Wojciech Muła wrote:

    er/user-mgr.c#L612

    > Strzelam, że to wynikło z nieświadomości programisty.

    Też obstawiam niezrozumienie, nie dywersję.
    Nie jest to jednak pewna podstawa? Usłyszał o 'soleniu'
    od kolegi, ale nieuważnie przeczytał artykuł w wiki? ;-)

    Tylko jak się przed takim czymś zabezpieczyć, aby
    ktoś nie do końca kompetentny w danej dziedzinie
    nie napisał kawałka kodu z nią związanego.
    Myślę o dużych projektach, gdzie siłą rzecxzy nie każdy
    będzie specem od wszystkiego (znajdą się subtelniejsze błędy
    niż linkowany).

    > Swoją drogą dobrze, że nie widziałeś sposobu "zakodowania" domyślnego
    > hasła w oprogramowaniu bankowym pewnej znanej firmy. :)

    Ale z chęcią zobaczę ;-)

    pzdr
    bartekltg

  • 6. Data: 2014-11-10 01:15:41
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 09.11.2014 16:07, R.e.m.e.K wrote:

    > To nie jest kryptografia. To sie nazywa backdoor i jest potrzebne odpowiednim
    sluzbom ;-)

    Backdoory smutnych panów w opensource? Drewno do lasu ;-)

    pzdr
    bartekltg

  • 7. Data: 2014-11-10 09:14:35
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    On Monday, November 10, 2014 1:14:09 AM UTC+1, bartekltg wrote:
> [...]
    > Myślę o dużych projektach, gdzie siłą rzecxzy nie każdy
    > będzie specem od wszystkiego (znajdą się subtelniejsze błędy

    Code review to podstawa, i to przez co najmniej 2 osoby.
    Albo zamawianie audytów.

    > Ale z chęcią zobaczę ;-)

    To było coś takiego:

    password[0] = 'd';
    password[1] = 'e';
    password[2] = 'f';
    password[3] = 'a';
    password[4] = 'u';
    password[5] = 'l';
    password[6] = 't';
    password[7] = 0;

    :-)

    w.

  • 8. Data: 2014-11-10 10:19:25
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 10 listopada 2014 01:14:09 UTC+1 użytkownik bartekltg napisał:

> [...]
    > Myślę o dużych projektach, gdzie siłą rzecxzy nie każdy
    > będzie specem od wszystkiego (znajdą się subtelniejsze błędy

    w takich wypadkach czesto sie jedzie po programistach a prawda jest taka ze i
    programista byl tu kiepski i jego szef też tu był kiepski (norma i w programowaniu i
    w zyciu, np w medycynie gdzie tluki obcinaja ludziom
    nogi po czym sie okazuje ze to nie bylo wcale potrzebne itd (mi ostatnio dentystyczny
    glut
    praktycznie zniszczyl dwa praktycznie zdrowe zęby (w sumie juz od podstawowki
    pseudo-dentysci byli swietni w rozpieprzaniu mi zębów;o))

  • 9. Data: 2014-11-10 10:37:00
    Od: g...@g...com

    W dniu poniedziałek, 10 listopada 2014 09:14:36 UTC+1 użytkownik Wojciech Muła
    napisał:

    > To było coś takiego:
    >
    > password[0] = 'd';
    > password[1] = 'e';
    > password[2] = 'f';
    > password[3] = 'a';
    > password[4] = 'u';
    > password[5] = 'l';
    > password[6] = 't';
    > password[7] = 0;
    >
    > :-)

    Hmm. Przywodzi na mysl kod zrodlowy popularnego ostatnio serwera NGINX.
    Mozna znalezc tam takie kwiatki, jak

    if ((c[0] == 'S'|| c[0] == 's')
    && (c[1] == 'T'|| c[1] == 't')
    && (c[2] == 'A'|| c[2] == 'a')
    && (c[3] == 'R'|| c[3] == 'r')
    && (c[4] == 'T'|| c[4] == 't')

    autentyk.
    https://github.com/nginx/nginx/blob/master/src/mail/
    ngx_mail_parse.c

  • 10. Data: 2014-11-10 10:39:29
    Od: firr <p...@g...com>

    (o ile to byl blad itp bo sam takimi tematami sie nie interesuje (tylko grafika 2d/3d
    i prototypy itp)