  • 1. Data: 2020-05-11 03:26:43
    Temat: Re: Kto da więcej? lub za mniej? -- lumenów za plny?...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5eb88aa7$0$524$6...@n...neostrada.pl

    > https://allegro.pl/oferta/zarowka-e27-led-24w-2750lm
    -170w-ccd-luminova-7650090922?fromVariant=7258190382
    > 24 W 2250 ciepłych lumenów za 12,99 pln

    + 24 W 2750 ciepłych lumenów za 12,99 pln

    > jest chyba najjaśniej, ale z błędem:
    > https://allegro.pl/oferta/zarowka-e27-led-20w-2250lm
    -130w-ciepla-ccd-kula-7258190382?fromVariant=7650090
    922
    > 20 W 2250 ciepłych lumenów za 7,99 pln

    > https://allegro.pl/oferta/zarowka-e27-led-22w-2200lm
    -ciepla-ccd-luminova-7205899882?fromVariant=72581903
    82
    > 22 W 2200 ciepłych lumenów za 8,99 pln
    > którego sklep nie chce wyjaśnić [wyjaśnić nawet bardzo jasnym i LEDkami] pomimo
    dwóch mych pytań...

    > Mojej matce jest stale wszędzie za ciemno (mnie jest ciemno -- gdy
    > podduszam się) więc chcę kupić jak najjaśniejsze źródełka E27 i E14...
    > Może zastanowię się też nad jakimiś listwami itp., ale na razie
    > szukam bardzo jasnych E27 i E14...

    > Ktoś podpowie?... Ktoś zna inne źródła bardzo jasnych źródeł światła
    > na oko poniżej 3 kK?

    3 kK -- 3000 kelwinów

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 2. Data: 2020-05-12 08:55:01
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    inne rozwiązanie Twojego problemu (i innych starszych ludzi z coraz
    gorszym wzrokiem)
    im masz jaśniejszy żyrandol, tym masz jaśniej, ale tym większy kontrast
    pomiędzy "pod stołem" a "w kątach". Wady wzroku starszych ludzi powodują
    wolniejszą adaptacje źrenic (albo oka) do tych kontrastów. pobaw się
    światłomierzem ze smartfona, może potwierdzi moje zdanie.
    Jeśli masz swoje (nie wynajęte) mieszkanie, zrób więcej źródeł światła,
    po okresie adaptacji, problem zniknie. Zniknie również problem kupowania
    "żarówek".
    Dla porównania. mam 48 źródeł światła po 12 diodek. 20m?, zasilacze
    16+16 wat. na tych 16 watach jest jasno, na 32watach jest jaśniej niż w
    ciągu dnia. (tak mówi oko i światłomierz smartfona)

    ToMasz

  • 3. Data: 2020-05-12 21:06:39
    Od: g...@g...com

    W dniu poniedziałek, 11 maja 2020 03:27:10 UTC+2 użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał:

    -ciepla-ccd-luminova-7205899882?fromVariant=72581903
    82

    Instalacja przeciwprzepięciowa jest? Ile x szanowny klient
    włączał LED? 2x dziennie? A to bardzo nam przykro, nie czytał pan
    warunków gwarancji? Trza było czytać!
    cyt.
    - wad wynikających z oddziaływania czynników chemicznych, termicznych
    Kupujący traci warunki gwarancyjne w przypadku podłączenia towaru do
    instalacji nie posiadającej na stałe wbudowanego zabezpieczenia
    przeciążeniowego w obwodzie oświetlenia LED.
    https://cezos.com/pl/ogolne-warunki-gwarancji

    Gwarancja traci ważność:
    ... W przypadku liczby cykli załączeń powyżej 2 000 razy
    luxon.pl

    filips laiting (big producent)

    W okresie gwarancji przewiduje się następujące maksymalne czasy pracy:
    500 godzin/rok dla lamp HID Sports, 1000
    godzin/rok dla pozostałych źródeł światła i 4000 godzin/rok dla
    wszystkich pozostałych Produktów. Gwarancja obejmuje maksimum
    JEDNO włączenie/wyłączenie Produktu dziennie.
    ... Jakakolwiek odpowiedzialność z tytułu rękojmi jest wyłączona zgodnie z art. 558
    KC
    źródło.
    Gwarancja Philips Lighting na oprawy oświetleniowe, źródła światła
    oraz elementy systemu sterowania

  • 4. Data: 2020-05-12 21:10:55
    Od: g...@g...com

    użytkownik g...@g...com napisał:

> [...]
    KC
    > źródło.
    > Gwarancja Philips Lighting na oprawy oświetleniowe, źródła światła

    Przy okazji trolnę sobie, takie skojarzenie z powyższym.
    https://youtu.be/dwiQi6PiYmk

  • 5. Data: 2020-05-13 12:12:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik gaska.alojzy napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    Leszek Ciszewski napisał:

> [...]

    >instalacji nie posiadającej na stałe wbudowanego zabezpieczenia
    >przeciążeniowego w obwodzie oświetlenia LED.

    Bezpiecznik jakis jest

    >https://cezos.com/pl/ogolne-warunki-gwarancji
    >Gwarancja traci ważność:
    >... W przypadku liczby cykli załączeń powyżej 2 000 razy
    >luxon.pl

    To odnosnie LED czy swietlowek ? Czy zapisali w czasach swietlowek, a
    zapis przetrwal do LED ?

> [...]
    >wszystkich pozostałych Produktów. Gwarancja obejmuje maksimum
    >JEDNO włączenie/wyłączenie Produktu dziennie.

    Ogolnie wiadomo, ze swietlowki i wyladowcze sa wrazliwe na starty.
    Wk* kiedys na unie wsadzilem swietlowke do lazienki - roku nie
    wytrzymala i pieniadze oddali.

    Ale LED to nie dotyczy - a tu jak widac tez raz dziennie.

    J.

  • 6. Data: 2020-05-18 00:28:49
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "ToMasz" r9dh86$u37$...@d...me

> [...]

    tych 16 watach jest jasno, na 32watach jest
    > jaśniej niż w ciągu dnia. (tak mówi oko i światłomierz smartfona)

    Jesteś w zmowie z tą:
    https://allegro.pl/oferta/zarowka-swieczka-e14-12w-l
    ed-1170lm-100w-luminova-9025990849
    firmą, która swym milczeniem zmusza mnie do skierowania się q innym oprawCom...

    Oko me przyciąga magiczna siła tej:
    https://allegro.pl/oferta/oprawa-natynkowa-led-50w-1
    50cm-panel-swietlowka-8342933174
    firmy i jej świecących listewek...

    -=-

    Zamierzałem qpić ,,żarówki'' do qchni -- instalacja listewek
    nie jest trudna; wystarczy je przybić do szafek qchennych...

    Tak czy siak czas bulb przemija... Trzeba myśleć o mniej
    punktowych źródełkach...

    -=-

    Trudno zgadnąć, co to 16 W czy 32 W, bo (jak już zauważyliśmy)
    z 1 W można wycisnąć od kilkudziesięciu do 300 lumenow. Tak
    więc możesz mieć od 3 klm do 10 klm...

    -=-

    Firmie z bulbami zadałem dwa razy to samo pytanie -- znalazłem
    zero odpowiedzi. Jeśli przed zaqpem nie chcą gadać -- czy zechcą
    po przyjęciu forsy, gdy przydarzy się coś złego?...

    Matce najchętniej bym zamontował pod szafki coś, co włącza się
    automagicznie -- wykrywając machnięcie ręki...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 7. Data: 2020-05-19 16:57:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    "ToMasz" r9dh86$u37$...@d...me

    >Oko me przyciąga magiczna siła tej:
    >
    > https://allegro.pl/oferta/oprawa-natynkowa-led-50w-1
    50cm-panel-swietlowka-8342933174
    >firmy i jej świecących listewek...

    Tylko brak informacji o regulacji, a calosc moze byc za jasna.

    >Zamierzałem qpić ,,żarówki'' do qchni -- instalacja listewek
    >nie jest trudna; wystarczy je przybić do szafek qchennych...

    A to moze swiatlo nie bedze az tak przeszkadzac :-)

    >Trudno zgadnąć, co to 16 W czy 32 W, bo (jak już zauważyliśmy)
    >z 1 W można wycisnąć od kilkudziesięciu do 300 lumenow. Tak
    >więc możesz mieć od 3 klm do 10 klm...

    Ciekawe ile prawdy w tych 300lm/W.
    Niby Cree to powazna firma ... ale ktos moze potwierdzic ?

    6 lat ... powinny byc juz w seryjnej produkcji
    https://www.cree.com/news-media/news/article/cree-fi
    rst-to-break-300-lumens-per-watt-barrier

    >Firmie z bulbami zadałem dwa razy to samo pytanie -- znalazłem
    >zero odpowiedzi. Jeśli przed zaqpem nie chcą gadać -- czy zechcą

    Luminova ? Oni pewnie nawet tego nie robia ..

    >po przyjęciu forsy, gdy przydarzy się coś złego?...

    a to predzej ... tylko wiesz - przez pol roku to prawo wymaga, przez 2
    lata ... w zasadzie tez wymaga, ale juz nie tak prosto.

    J.

  • 8. Data: 2020-05-19 17:11:14
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 19.05.2020 o 16:57, J.F. pisze:
    [...]
> [...]
    >
    > 6 lat ... powinny byc juz w seryjnej produkcji
    > https://www.cree.com/news-media/news/article/cree-fi
    rst-to-break-300-lumens-per-watt-barrier

    CRI takiej diody będzie fatalny, musi ona emitować zasadniczą część mocy
    w zakresie maksymalnej czułości oka. Jak "sodówka".

    P.P.

  • 9. Data: 2020-05-19 17:55:00
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5ec3f3cf$0$556$6...@n...neostrada.pl

    50cm-panel-swietlowka-8342933174

    > Tylko brak informacji o regulacji, a calosc moze byc za jasna.

    Pytałem -- regulacja dwustanowa. ;)

    > A to moze swiatlo nie bedze az tak przeszkadzac :-)

    W przybijaniu? -- nie będzie... ;)

    Zmieniłem zamiary -- chcę położyć na szafkach to coś:
    https://allegro.pl/oferta/lampa-led-120cm-natynkowa-
    oprawa-swietlowka-60w-8708241166
    32 pln za 5.2 klm z 60 W
    lub to coś:
    https://allegro.pl/oferta/natynkowa-lampa-oprawa-led
    -5000lm-50w-panel-150cm-7797091063
    28,88 pln za 5 klm z 50 W
    zupełnie luzem...

    Myślę też o ,,punktowych'' źródłach przybitych [grzechami?] do radia_tora:
    https://allegro.pl/oferta/led-cob-50w-na-12v-full-sp
    ectrum-do-roslin-7936204927?fromVariant=8103993899
    24 pln
    spektrum 380nm-840nm
    50 W 12V-13V
    brak info o jasności
    (brak jasnej wypowiedzi)

    Tylko te baterie... ;)
    12 V -- dałoby się ściemniać...
    Trzeba by zainwestować w zasilacze...

    https://allegro.pl/oferta/led-cob-60w-220v-230v-neut
    ralna-4500k-przewody-7539943637
    19,90 pln [tyle, co paczka Telfexo 180 mg; Desloratadyna straciła swą
    atrakcyjność,
    więc sięgam po inne antyhistaminy... rotacja daje dobre efekty -- za jakiś czas
    znów sięgnę po Desloratadynę, teraz zżeram Allertec]
    Dioda/Moduł Led Cob 60W Neutralna
    Napięcie zasilania 230V AC
    Wymiary szerokość 60mm wysokość 40mm Otwory 34mm
    Zmierzony realny pobór prądu 55W-56W ( do około 40 stopni)
    Barwa 4500 K
    -> Odwzorowanie barw Ra80
    -> Jasność 5000-5500 Lumen
    Moduł wyposażony jest w termistor wraz ze wzrostem
    temperatury moc spadnie i odwrotnie (około 60-70 stopni)
    Powierzchnia diody pokryta silikonem
    W tej cenie przewód 15 - 20cm + kostka przyłączeniowa GRATIS !
    -> PASTA GRATIS
    CE + RoHS
    Do lutowania używam cyny BEZOŁOWIOWEJ!

    Zaoszczędzoną pastę wykorzystałbym [niecnie] w F-S?...

    Ciekawe, jakiego radiatora potrzeba...
    Szafki raczej metalowe nie są... ;)

    Kilka takich -- i OK...

    > 6 lat ... powinny byc juz w seryjnej produkcji

    Chyba tak...

    > https://www.cree.com/news-media/news/article/cree-fi
    rst-to-break-300-lumens-per-watt-barrier

    > Luminova ? Oni pewnie nawet tego nie robia ..

    Ale srzedają i chyba potrafią czytać...

    > a to predzej ... tylko wiesz - przez pol roku to prawo wymaga,
    > przez 2 lata ... w zasadzie tez wymaga, ale juz nie tak prosto.

    W białostockich sądach:
    - plus jest minusem
    (mogą mnie kazać zapłacić za błędy sprzedawcy)
    - wykresy spirometrii są bezwartościowe
    (mogą uznać dane techniczne za nieistotne -- toż
    kupuję światło, nie litery czy cyfry)
    - woda w opłucnej to rak oskrzela
    - MR czy RTG są bezwartościowe wobec orzeczenia biegłego
    (biegły orzeknie, że białe nie jest białe itd...)
    - jest jednoczesny zakaz czegoś i nakaz tegoż
    (to już wyższa szkoła logiki -- Sąd Apelacyjny)

    -=-

    Ciekawostka motoryzacyjna:
    https://allegro.pl/oferta/zarowki-led-h7-s4-80w-cob-
    mocne-zestaw-20000-lm-9210079502
    Ściemniacze:
    https://allegro.pl/oferta/zarowki-led-h7-s4-80w-cob-
    mocne-zestaw-20000-lm-9210079502
    https://allegro.pl/oferta/zarowka-led-e27-30w-3152lm
    -185w-2835-smd-ccd-t100-9020801803
    https://allegro.pl/oferta/wlacznik-do-profil-led-12v
    -60w-sciemniacz-dotykowy-9214555419
    https://allegro.pl/oferta/sciemniacz-z-wlacznikiem-d
    o-profili-led-dotykowy-8733045755
    https://allegro.pl/oferta/tasma-240led-smd2835-1m-30
    w-3000lm-neutral-8435790660
    https://allegro.pl/oferta/sciemniacz-kontroler-stero
    wnik-radiowy-led-12v-24v-6827329559
    https://allegro.pl/oferta/sciemniacz-led-sterownik-1
    44w-pilot-radiowy-rf-6837988692
    https://allegro.pl/oferta/sterownik-sciemniacz-tasm-
    led-5v-12v-24v-rf-pilot-9211010392
    Ponad 3 klm na E27:
    https://allegro.pl/oferta/zarowka-led-e27-30w-3152lm
    -185w-2835-smd-ccd-t100-9020801803
    3 klm z metra:
    https://allegro.pl/oferta/tasma-240led-smd2835-1m-30
    w-3000lm-neutral-8435790660

    -=-

    Tak dużo ściemniaczy? -- chyba są do nich ściemnialne LEDki...
    Może przykleić taśmę z LEDkami bez jakiejkolwiek obudowy?
    Pod szafki i nad szafki?...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 10. Data: 2020-05-19 19:43:36
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Paweł Pawłowicz" 5ec3f713$0$547$6...@n...neostrada.pl

    rst-to-break-300-lumens-per-watt-barrier

    > CRI takiej diody będzie fatalny, musi ona emitować zasadniczą
    > część mocy w zakresie maksymalnej czułości oka. Jak "sodówka".

    Przejrzałem wczoraj wszystkie oferty LEDkowe na Allegro
    i wnioskuję na podstawie wczorajszego przeglądu, że
    niekoniecznie skorelowano sprawność z odwzorowaniem barw.

    W szczególności widziałem:
    - CRI w okolicy 70 przy wydajności 70 lm z 1 W
    - CRI w okolicy 80 przy różnych wydajność_ciach.

    Full spectrum:
    (brak jasnej w wypowiedzi)

    - wypowiedź pozbawiona jasności
    - pozbawiona luminacji?...